VR-T bygge

Här skriver du om ditt projekt
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

problemet är att vridet dödar.
Du kan ju ha 1000Hk och lite vrid så håller det.

den kommer inte att hålla med 400hk pga ditt vridmoment med 0.63huset.

För att nå 400hk på OEM topp o kam så behöver du ca 1.3bar


174x(1+1.3)
1.3bar ca 550Nm = bye bye låda

240 x (1+1.3)
Användarens profilbild
BB_POWER
VR6 Guide
Inlägg: 113
Blev medlem: mån 05 okt 2009, 16:01
Ort: Motala
Kontakt:

Inlägg av BB_POWER »

Ok, vad betyder OEM?
om man byter till en turbo med tex 1 i A/R då?
Om man kan gasa fullt, har man trimmat för lite!!

Better to understand a little than to misunderstand a lot!

http://www.garaget.org/BB_POWER
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

BB_POWER skrev:Ok, vad betyder OEM?
om man byter till en turbo med tex 1 i A/R då?
original.

Om tu tar större A/R så knuffar du vridmomentstoppen och får mer lagg.
Bilen kommer troligen att få ca 550nm men 1000varv senare och köra sönder iaf.

Om du inte har en peloquin diff i lådan så kommer du inte över ca 0.4 bar innan den rasar
Användarens profilbild
BB_POWER
VR6 Guide
Inlägg: 113
Blev medlem: mån 05 okt 2009, 16:01
Ort: Motala
Kontakt:

Inlägg av BB_POWER »

så det är alltså "bättre" att ha den turbon jag har planerat att ha? (jag menar för v-lådans hålbarhet)
Om man kan gasa fullt, har man trimmat för lite!!

Better to understand a little than to misunderstand a lot!

http://www.garaget.org/BB_POWER
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

BB_POWER skrev:så det är alltså "bättre" att ha den turbon jag har planerat att ha? (jag menar för v-lådans hålbarhet)
nej teoretisk sämre.
Den laddar tidigare med mycket moment
Men den större laddar med explosivt
Användarens profilbild
BB_POWER
VR6 Guide
Inlägg: 113
Blev medlem: mån 05 okt 2009, 16:01
Ort: Motala
Kontakt:

Inlägg av BB_POWER »

så hur jag en gör så blir det dåligt:) (eller bra beroende på hur man ser det) men i vilket fall så är det en fördel/"måste" att sätta dit en diff eller byta till 02M låda? - det är samma *slintz*/storlek på kopplingarna? - eller måste jag köpa en annan koppling då?
Om man kan gasa fullt, har man trimmat för lite!!

Better to understand a little than to misunderstand a lot!

http://www.garaget.org/BB_POWER
Användarens profilbild
Pouzar
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1431
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 13:32
Ort: Gävle

Inlägg av Pouzar »

http://www.kineticmotorsport.com/produc ... 2-305.html

Sån där kör jag på, stoppa ihop bilen och provkörde med den idag...
bra pris med.
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

BB_POWER skrev:så hur jag en gör så blir det dåligt:) (eller bra beroende på hur man ser det) men i vilket fall så är det en fördel/"måste" att sätta dit en diff eller byta till 02M låda? - det är samma *slintz*/storlek på kopplingarna? - eller måste jag köpa en annan koppling då?
02M låde konvertering landar på en 25-30 000:-

Låda , tryckplatta , lamell , svänghjul ,startmotor , drivaxlar,slang , motorfäste , växlingslänkage behövs.


BTW passa er för Kinetics 80-tals turbos
Finns en 250 trådar om läckande tätningar
Användarens profilbild
BB_POWER
VR6 Guide
Inlägg: 113
Blev medlem: mån 05 okt 2009, 16:01
Ort: Motala
Kontakt:

Inlägg av BB_POWER »

Tack:) har vart å kollat på den oxå:D men jag har besämt mig att köra med T04E agget, händer det nått med lådan så är det så, - kommer köra med den så länge det går. då är det "bara att byta och uppgradera" värre är det inte.
Om man kan gasa fullt, har man trimmat för lite!!

Better to understand a little than to misunderstand a lot!

http://www.garaget.org/BB_POWER
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

BB_POWER skrev:Tack:) har vart å kollat på den oxå:D men jag har besämt mig att köra med T04E agget, händer det nått med lådan så är det så, - kommer köra med den så länge det går. då är det "bara att byta och uppgradera" värre är det inte.
När jag låg på 400Hk så höll dom ca 1 repa styck.
Körde sönder 2st NYA fina 02J på en vecka.

Sen sköt jag 2st "race drevade" 02A/02J med 2 fullgasrepor.


Ledsnade sen och gick över till 02M

precis som erik och Maiden-vr6 gjorde lite senare.



Din låda kommer inte att klara sig länge :(
Användarens profilbild
BB_POWER
VR6 Guide
Inlägg: 113
Blev medlem: mån 05 okt 2009, 16:01
Ort: Motala
Kontakt:

Inlägg av BB_POWER »

foffa2002 skrev:
BB_POWER skrev:så hur jag en gör så blir det dåligt:) (eller bra beroende på hur man ser det) men i vilket fall så är det en fördel/"måste" att sätta dit en diff eller byta till 02M låda? - det är samma *slintz*/storlek på kopplingarna? - eller måste jag köpa en annan koppling då?
02M låde konvertering landar på en 25-30 000:-

Låda , tryckplatta , lamell , svänghjul ,startmotor , drivaxlar,slang , motorfäste , växlingslänkage behövs.


BTW passa er för Kinetics 80-tals turbos
Finns en 250 trådar om läckande tätningar
ok, här läst lite å det värkar/är ju stabilare lådor en vad som sitter org!. men just nu har jag inte 30,000;) men en diff har jag planerat att stoppa i lådan, jag kommer inte ha råd att göra det fören senare (har planerat in att lacka om hela bilen pga rost:( ) så jag kommer inte köra med den fören snön är borta vilket kommer ta ett tag om det är så här ute....
Det ända jag har som inkomst är studiebidrag och att jobba som vakt på helgerna. Men förutom Diff, vad är nästa "steg" i att uppgradera original lådorna? - läste att man kan stoppa i 02M dreven om jag inte minns fel?
Om man kan gasa fullt, har man trimmat för lite!!

Better to understand a little than to misunderstand a lot!

http://www.garaget.org/BB_POWER
Användarens profilbild
BB_POWER
VR6 Guide
Inlägg: 113
Blev medlem: mån 05 okt 2009, 16:01
Ort: Motala
Kontakt:

Inlägg av BB_POWER »

foffa2002 skrev:
BB_POWER skrev:Tack:) har vart å kollat på den oxå:D men jag har besämt mig att köra med T04E agget, händer det nått med lådan så är det så, - kommer köra med den så länge det går. då är det "bara att byta och uppgradera" värre är det inte.
När jag låg på 400Hk så höll dom ca 1 repa styck.
Körde sönder 2st NYA fina 02J på en vecka.

Sen sköt jag 2st "race drevade" 02A/02J med 2 fullgasrepor.


Ledsnade sen och gick över till 02M

precis som erik och Maiden-vr6 gjorde lite senare.


Din låda kommer inte att klara sig länge :(
Men eftersom jag inte kommer köra på bana/stripp (kanske någon gång men inte mera) så är det väll inte riktigt samma påfrästning?
Om man kan gasa fullt, har man trimmat för lite!!

Better to understand a little than to misunderstand a lot!

http://www.garaget.org/BB_POWER
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

BB_POWER skrev:
foffa2002 skrev:
BB_POWER skrev:Tack:) har vart å kollat på den oxå:D men jag har besämt mig att köra med T04E agget, händer det nått med lådan så är det så, - kommer köra med den så länge det går. då är det "bara att byta och uppgradera" värre är det inte.
När jag låg på 400Hk så höll dom ca 1 repa styck.
Körde sönder 2st NYA fina 02J på en vecka.

Sen sköt jag 2st "race drevade" 02A/02J med 2 fullgasrepor.


Ledsnade sen och gick över till 02M

precis som erik och Maiden-vr6 gjorde lite senare.


Din låda kommer inte att klara sig länge :(
Men eftersom jag inte kommer köra på bana/stripp (kanske någon gång men inte mera) så är det väll inte riktigt samma påfrästning?

varken henrik z-nitroz,erik,maiden eller jag har rasat drev på bana och stripp.
Dom går första fullgasrepan på gatan.

Hjulstuds dödar.

02M måste köpas komplett.
Går att att använda 02A
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Inlägg av z-vr6nitrous »

jodå! rasat 2:an och 3:an på stripp körning ,å lite drivknutar å nåt kopplings ras också :) erik har nog rasat minst en gång också på strippen ,säve vet jag säkert iallafall

men då hade vi lite mer mos än 400hk också

oftast brukar 3:ans ras bero på halvmissad växling

håll dig till runt 400hk och peloquin diff ,då hade jag inte oroat mig direkt
,men ett litet drev ras /säsong kan du ev räkna med ,men va fan e ju nästan kul å meka 02a :)
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

z-vr6nitrous skrev:jodå! rasat 2:an och 3:an på stripp körning ,å lite drivknutar å nåt kopplings ras också :) erik har nog rasat minst en gång också på strippen ,säve vet jag säkert iallafall

men då hade vi lite mer mos än 400hk också

oftast brukar 3:ans ras bero på halvmissad växling

håll dig till runt 400hk och peloquin diff ,då hade jag inte oroat mig direkt
,men ett litet drev ras /säsong kan du ev räkna med ,men va fan e ju nästan kul å meka 02a :)
Dock trist att alltid behöva hålla andan när man trycker fullt.

02M besparar magsår :wink:
Skriv svar