Vr6 Turbo bygge

Här skriver du om ditt projekt
auspuff
Hardcore VR6:are
Inlägg: 239
Blev medlem: tor 04 mar 2010, 05:49
Ort: Tingsryd
Kontakt:

Inlägg av auspuff »

zero_18 skrev:okej. Ja man vet ju aldrig.


Sitter här nu och kollar å lite olika sprut till bilen och funderar på ett ms. Är det några fel på dessa spruten pga att dom säljs så billigt?
Det är billigt för att det är skräp! Så många motorer som rasat pga buggiga MS. MS och Vems är samma skit. Dynga om du frågar de som byggt några motorer.

Satsa på ett riktigt sprut typ Vipec, Nira. Du tjänar på det i längden!
zero_18
VR6 guru
Inlägg: 332
Blev medlem: ons 26 nov 2008, 21:50
Ort: Oskarström
Kontakt:

Inlägg av zero_18 »

Nu har jag spenderat nästan hela dagen vid datorn och sökt info och kollat på olika sprut.


Enligt mig blir det klart ett Nira i3+.


Någon som kör på detta sprutet? Om kan ni ju beskriva hur det känns och hur lätt använt det är som det står på deras hemsida


Sedan har jag ändrat mig angående motorn. Den kommer ej bli klar till sommaren 2010. Utan det kommer bli sommaren 2011.
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Inlägg av z-vr6nitrous »

nira är riktigt bra ,mycket fina loggnings möjligheter ,men tycker det är lite dyrt ,hade hellre satsat på ett vipec v44 ,sjukt fin lambda kontroll
eller varför inte dtas80 som har inbyggd tändning
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
zero_18
VR6 guru
Inlägg: 332
Blev medlem: ons 26 nov 2008, 21:50
Ort: Oskarström
Kontakt:

Inlägg av zero_18 »

Det stog på ett forum jag tittade på att nira Har kursat. Kan det stämma??
zero_18
VR6 guru
Inlägg: 332
Blev medlem: ons 26 nov 2008, 21:50
Ort: Oskarström
Kontakt:

Inlägg av zero_18 »

Lite uppdatering.

Idag fick jag lite tid över och vara i garaget lite. Så det blev till att skruva lite på motorn och riva den mer.

Lite bilder

Här är botten delen
Bild

Ett relativt tommt block
Bild

Vevaxel ute från motorn
Bild


Kolvar och stakar och överfall ligger i ordning på bordet
Bild


En liten rolig bil på en Hund-bur :)
Bild
Cruel
VR6-mentor
Inlägg: 580
Blev medlem: tor 04 dec 2008, 18:33
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av Cruel »

heh perfekt hundbur :D
Centerless Ansvarig / CNC-Operatör på http://www.gloab.se" onclick="window.open(this.href);return false; telnr. 020-Slipning
Specialister inom precisionsslipning (rundslipning, hålslipning, planslipning etc.)
------------------------------------------------
Golf VR6 2,9 Turbo
zero_18
VR6 guru
Inlägg: 332
Blev medlem: ons 26 nov 2008, 21:50
Ort: Oskarström
Kontakt:

Inlägg av zero_18 »

Så. Då har jag varigt ute och börjat att skrapa rent blocket lite. Men jag funderar på att blästra det. Vad tror ni om det? Hur har ni fått era block rena?


Blästrar man kanske man får in sand i olje kanalerna osv.
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Inlägg av nosisfun »

zero_18 skrev:Så. Då har jag varigt ute och börjat att skrapa rent blocket lite. Men jag funderar på att blästra det. Vad tror ni om det? Hur har ni fått era block rena?


Blästrar man kanske man får in sand i olje kanalerna osv.
va du än gör blästra inte sett folk som gjort det och det behövs ett litet sand korn fel så är det ganska stor risk för ras sen

skrapa och sen kör med stål trissa på borrmaskinen så blir det rätt så rent faktiskt sen kan du måla med motor färg det blir kanon
mk2 vr6
Blasse
Vr6 Beroende
Inlägg: 59
Blev medlem: ons 16 feb 2005, 17:33
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Blasse »

Gör inte som Erik, låt bli blästern :lol:
johan_vit_vr6
Turbo VR6a
Inlägg: 84
Blev medlem: ons 13 aug 2008, 11:17
Ort: Halmstad

Inlägg av johan_vit_vr6 »

du kan ju lämna den till motorslip så rengör dom den ganska duktigt.. tror dom glasblästrar den till dig.. samt dom gör inga misstag..;)
Man kör inte lugnt med en vr6, har man en vr6 så vill man gasa;)
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Inlägg av nosisfun »

johan_vit_vr6 skrev:du kan ju lämna den till motorslip så rengör dom den ganska duktigt.. tror dom glasblästrar den till dig.. samt dom gör inga misstag..;)
bättre att lämna til Gert på motor mecano i Halmstad han har bättre koll än Halmstad motorslip dessutom är han 100ggr trevligare

det är han som preppar motorena till köningsegg innan dom sätter ihop dom i fabriken
mk2 vr6
zero_18
VR6 guru
Inlägg: 332
Blev medlem: ons 26 nov 2008, 21:50
Ort: Oskarström
Kontakt:

Inlägg av zero_18 »

Ska börja bygga insug snart. Hittade dessa bilderna på nätet. Ser jävligt enkelt ut men tror ni det funkar?

Bild
Bild
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Inlägg av z-vr6nitrous »

funkar ja men optimalt nej ,tänk på att cyl 1,3,5 bör ha lägre runners
,om du ska köra med orginal kammar och får plats med orginal insuget så e det bäst ,men oftast får man ju lite plats brist då turbon sitter ivägen
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Blasse
Vr6 Beroende
Inlägg: 59
Blev medlem: ons 16 feb 2005, 17:33
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Blasse »

Hör med Erik här på forumet han har nog lite delar till insug liggandes skulle jag tro.
zero_18
VR6 guru
Inlägg: 332
Blev medlem: ons 26 nov 2008, 21:50
Ort: Oskarström
Kontakt:

Inlägg av zero_18 »

Ska man köra med Fullradietrattar i insuget då? lr det duger med bara hål
Skriv svar