Golf VR6-92. Bilstereobygge mm. Bilen såld!

Här skriver du om ditt projekt
jöns
Lustgasare
Inlägg: 370
Blev medlem: mån 15 maj 2006, 12:02
Ort: markaryd

Inlägg av jöns »

om du gillar hertz så kanske detta är något som intresserar herrn?
metall med vackra färger och matchande tryck....

Bild
brum brum
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

vad ska du ha för de? billigt så tar jag de direkt... :D Hertz is da shit
jöns
Lustgasare
Inlägg: 370
Blev medlem: mån 15 maj 2006, 12:02
Ort: markaryd

Inlägg av jöns »

david_malax skrev:vad ska du ha för de? billigt så tar jag de direkt... :D Hertz is da shit

vi kan nog komma överens :wink:
brum brum
Användarens profilbild
DSProtection
Vr6 Beroende
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 06 nov 2009, 23:44
Kontakt:

Inlägg av DSProtection »

jöns skrev:om du gillar hertz så kanske detta är något som intresserar herrn?
metall med vackra färger och matchande tryck....

Bild
Nja, har inget bra ställe att sätta den. Men den var snygg. Sälj den till den andre herrn som var intresserad om du inte redan gjort det :wink:

Tack för erbjudandet.

MVH/Danne
Användarens profilbild
DSProtection
Vr6 Beroende
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 06 nov 2009, 23:44
Kontakt:

Inlägg av DSProtection »

Ja, här händer det inte mycket just nu. Håller på att spela in framsystemet och väntar på 2 st. monteringsringar i mdf. Hade ju tänkt använda originalhålen för montering av högtalarna men då fick jag inte dit gallret. Så det får bli att modifiera.
Jag får mdf ringarna om ett par dar, och då ska dom limmas dit och sen ska jag plasta lite och lacka så det tar tyvärr en stund till innan jag får testa framsystemet i bilen.
Bilder på montering kommer sen.
Användarens profilbild
DSProtection
Vr6 Beroende
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 06 nov 2009, 23:44
Kontakt:

Inlägg av DSProtection »

Jaha, dags för en liten uppdatering.
Har gått och väntat på ett par mdf ringar från min frus ex som har ett snickeri. Tyvärr är han en sån som lovar saker han inte kan hålla så ett par dar blev en vecka. Så jag tröttnade och åkte och köpte lite mdf och gjorde ringarna själv.
Har monterat dom och spacklat och slipat lite. Lägger in några bilder på det, och så får vi se när jag hinner göra klart dom. Sakta med säkert går det iallafall.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
jöns
Lustgasare
Inlägg: 370
Blev medlem: mån 15 maj 2006, 12:02
Ort: markaryd

Inlägg av jöns »

ser fint ut. mdf och spackel slår hasselhoff, varje dag i veckan.
brum brum
Användarens profilbild
DSProtection
Vr6 Beroende
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 06 nov 2009, 23:44
Kontakt:

Inlägg av DSProtection »

Tänkte göra en liten uppdatering idag så ni inte tror att jag lagt projektet på is

Jag åkte ju på TBE i slutet på maj och lider fortfarande av diverse problem tack vare det. Det går upp och ner hur jag mår, men nu har det varit 2-3 veckor som jag varit riktigt dålig. Har haft fruktansvärd huvudvärk (har en svullnad på hjärnan som går upp och ner), och ont i nacken, samt varit fruktansvärt trött hela tiden. Så jag har inte gjort så mycket. Jag har hunnit med att spackla båda dörrsidorna färdigt. Har också fått tag på "rampmuff", och köpt en ny slipmaskin. Hade inbrott i min verkstad 2 gånger för ett tag sen och blev av med slipmaskin, elhyvel, överhandsfräs, varmluftpistol, Kamasa tools största verktygssats, 2 st. Lanzar 6,5", Lanzar delningsfilter samt 2 st. DLS diskanter. Surt som fan. Så jag fick gå och köpa mig en ny slipmaskin. Blev julklappen från morsan:-)
Jag har också spelat mitt nya Hertz kit här hemma i ca 23,5 timme. En stund kvar innan dom är inspelade.
Var ner en sväng i verkstan ikväll och testade slipmaskinen. Hann dock inte slipa klart. Klockan var lite för mycket då det bor folk ovanpå min verkstad. Men den verkar funka bra. Så nu ska jag slipa imorrn, och sen ska det införskaffas färg och klarlack och lacka. Sen är det klart för montering

Dörrsidorna innan slipning.
Bild

Nya slipmaskinen.
Bild
Användarens profilbild
DSProtection
Vr6 Beroende
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 06 nov 2009, 23:44
Kontakt:

Inlägg av DSProtection »

Bilen till salu p.g.a. trumköp! Den är mycket fräsch i karossen. 99% rostfri. Bilen har gått 24355 mil. Går helt okej i motorn. Växellådan funkar kanon. Bra väghållning. Sänkt. Eltaklucka som funkar felfritt. Elhissar mm. Endast sommardäck medföljer på alu.fälgar. Har tyvärr inga vinterdäck. Hämta bilen på släp eller ta med vinterdäck. Bilen står i garage så det går att byta däck där vid köp.
Stereobygge påbörjat.
Dörrsidorna i framdörrarna är för närvarande avtagna, då jag har plastat dom för att dom ska bli stadigare. Dom är också något ombyggda vid kartfacket, och lite slip och spackel jobb samt klädsel eller färg återstår innan montering.
Eller köp nya billigt på skroten. Framdörrarna är ljuddämpade med BRL:s M1 dämpmatta. Nya högtalarkablar dragna till dörrarna.
Pris för vr6.nu medlemmar: För 15000 kr ingår en Pioneer DEH-P5100UB som är köpt nyligen och inte använd. Sitter monterad i bilen. Nypris var ca 2800 kr. Kvitto och garanti finns.
För detta pris skickar jag också med ett nytt 6,5" 2-vägssystem. Hertz HSK 165. Endast provspelat hemma. Nypriset på detta ligger på 2995 kr. Nypris på stereoprylarna är alltså ca. 5800 kr.
Pris för bilen som den står för VR6.nu medlemmar, utan stereoprylarna 12000 kr.
Användarens profilbild
DSProtection
Vr6 Beroende
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 06 nov 2009, 23:44
Kontakt:

Inlägg av DSProtection »

Så då var bilen såld och hämtad. Så nu får nya ägaren ta över projektet.
MVH/Danne
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Ah skönt... synd att du fick sälja den så snart bara.
Användarens profilbild
DSProtection
Vr6 Beroende
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 06 nov 2009, 23:44
Kontakt:

Inlägg av DSProtection »

Kroll skrev:Ah skönt... synd att du fick sälja den så snart bara.
Ja, äntligen. Fast trist samtidigt.
Skriv svar