Seg tank-mätare

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
LillEric
Ny vaxad
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 22 jun 2004, 02:56

Seg tank-mätare

Inlägg av LillEric »

Min tank mätare ä seg som fan.. osså går den upp o ner hela tiden, kan de bero på?
//Eric

VR6 for life!
asppie
Drivknut
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 15 maj 2004, 10:41

Knepigt här med!

Inlägg av asppie »

Samma här... Väldigt känslig när man bromsar och svänger far den fram och tebax... Lite dumt att det inte finns ngn varning heller för när det börjar sina i tanken. På min gamla Audi 100 87:a tjöt en liten summer 5-6 ggr. Struntade man i och tanka sedan sög pumpen torrt när man svängde... Mkt bätter än en massa rödmarkeringar på mätaren och så oppps soppatorrt...

Pierre i Linköping
Användarens profilbild
Bobbe
Tändkabel
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 06 jun 2004, 23:31
Ort: Sölvesborg
Kontakt:

Re: Seg tank-mätare

Inlägg av Bobbe »

LillEric skrev:Min tank mätare ä seg som fan.. osså går den upp o ner hela tiden, kan de bero på?
Kan bla... bero på att avlutningventilen (nummer 4) på bilden inte fungerar som den ska..
http://babelfish.altavista.com/babelfis ... 05&cid=159
VR6 The Ultimate Power Source
<See>
Användarens profilbild
6an
VR6 Guide
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 10 jun 2004, 21:32
Ort: Lund

Inlägg av 6an »

Jag har samma problem! Räcker man gasar lite så sjunker den... Sen när man kör i en rondell så blir man antingen glad eller ledsen... Beroende på hur den står efter svängen :wink:

Men det mest irriterande är att Mätarj*veln inte kan komma "upp" i full tank trots att jag tankat max! Mycket skummt! Visar lite mer än halvtank... Nån som vet?
Nu:
Seat Leon 16v
http://www.garaget.org/?car=41237
Förr:
Golf VR6
F.O.G
Ny här
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 03 jul 2004, 14:07
Ort: Ö.Granberg

Inlägg av F.O.G »

Jag har samma problem me min mätare, den visar bara strax över halvtank trots att man tankat fullt.
Användarens profilbild
Paavonen
VR6 Guide
Inlägg: 159
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 00:04
Ort: Slöddertälje

Inlägg av Paavonen »

Min funkar klockrent förutom att man kan ha 8 eller 2 liter kvar när den når det röda... Fått soppatorsk 2 ggr... Värsta var ändå min Golfetta som jag på 100% tom tank fick i 40,00 liter och kom 33,5 mil med missvisande soppamätare. Bilen tokdog ca 1 km från hallundaavfarten på E4:an norrut. Fick promenera en bra stund för att få tag på soppadunk och några liter bensin...
:: Blinka med blåljusen om du vill rejsa ::
2003 MG ZR160
(Byebye Golf VR6 -93)
Användarens profilbild
6an
VR6 Guide
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 10 jun 2004, 21:32
Ort: Lund

Inlägg av 6an »

halley skrev:Jag har samma problem! Räcker man gasar lite så sjunker den... Sen när man kör i en rondell så blir man antingen glad eller ledsen... Beroende på hur den står efter svängen :wink:

Men det mest irriterande är att Mätarj*veln inte kan komma "upp" i full tank trots att jag tankat max! Mycket skummt! Visar lite mer än halvtank... Nån som vet?
Ingen som vet detta problem?? Som kan åtgärdas?? Väldigt irriterande!!!
Nu:
Seat Leon 16v
http://www.garaget.org/?car=41237
Förr:
Golf VR6
Skriv svar