Seat Ibiza, VR6 konvetering, nu behöver jag hjälp.!!

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Inlägg av z-vr6nitrous »

tror jag kan ha ett par nya damasker om du är intresserad?
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Varför byta damasker om dom är hela?
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

z-vr6nitrous skrev:tror jag kan ha ett par nya damasker om du är intresserad?
ja det är intressant :) Pma pris
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Kroll skrev:Varför byta damasker om dom är hela?
där e en som e kass, så lika bra att byta båda sidorna.
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Robin »

Ser ingen nödvändighet i det :D bara massa xtra jobb, byter du båda spindellederna om ena är trasig?
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Inlägg av veärsex »

Håller med david_malax där Robin, jag byter alltid bägge sidor när det är något, däck, hjullager, skivor, belägg. Och byter man inte den andra damasken samtidigt kan man ge sig f*n på att man får nedslag på den vid nästa besiktning. Dessutom är det en totalrenovering david pysslar med, så skulle det kännas tokfel för mig iaf att bara byta på ena sidan, man vill väl ha allting fräscht då, eller... :wink:
Golf vr6-93
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

handla det om så här pass omfattande renovering och ombyggnad så finns det ingen anledning att snåla på nåt..bytt och köpt rubbet i fram, bakvagn, bultar och mutter samt alla bussningar samt slangar och fästen mm på min kärra
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

veärsex skrev:Håller med david_malax där Robin, jag byter alltid bägge sidor när det är något, däck, hjullager, skivor, belägg. Och byter man inte den andra damasken samtidigt kan man ge sig f*n på att man får nedslag på den vid nästa besiktning. Dessutom är det en totalrenovering david pysslar med, så skulle det kännas tokfel för mig iaf att bara byta på ena sidan, man vill väl ha allting fräscht då, eller... :wink:
Exakt kunde inte skriva det bättre själv:)
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

joho då kommer det lite bilder igen, blev några timmar denna helgen osså :D, ska börja renovera toppen i skolan nästa vecka osså :D ska bli kul, srn måste man ta en tur till Kroll och hämta lite grejer som behövs till mitt projekt.

Bild
Då var bilen på verkstan med. :)

Bild
Slipade lite rost, sen var det bara att börja matta ner den röda färgen.

Bild
Kapade bort lite onödig metall som inte behövs mer, man har ju batteriet där bak.

Bild

Bild
Dags för lite lack då.

Bild
Blev rätt bra, fick lite skit i lacken men inget jag stör mig på...

Bild

Bild

Bild
sen blev det lite mattsvart ner till samt torpedväggen :D blev riktigt nice tycker jag..

Bild

Bild

Bild
sen var det bara att gå på växellådan, den var väldigt skitig om man säger så ;)

Bild
Men efter en högtryckstvätt och lite sprit så blev det bra till sist.

Bild

Bild

Bild
Blev lite skillnad :D

Bild

Bild
Tänkte köra med mattsvart och blanksvart i hela motorrummet.

Bild
Fästet till vajrarna.

Bild

Bild
Detaljer till drivaxlarna.

Bild

Bild
Nya bultar har osså inhandlats, blev inseksskalle istället för dom 12 kantiga torxen, eller vad dom heter.

Bild
Till sist, upptäckte att det var skillnad på min och passatens framvagnsbalk det e min till vänster sen passatens till höger. Någon som har en aning om golf vr6 har samma infästning som jag har på min? alltså den vänstra... Frågan e ju hur mkt det skilljer på dom i förstärkningen?
Allt för nu. hade fint.
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

skulle testa me den främre balken du har från ibizan, tro de kan funka bra allså, bytte alldrig på min G60
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

tobbe80 skrev:skulle testa me den främre balken du har från ibizan, tro de kan funka bra allså, bytte alldrig på min G60
ja det har jag funderat på också, borde ju funka, ska väll inte skilja på dom i förstärkningarna. ? men motorfästet kan jag ju ta från passaten, det e lite styvare. :D
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Är inte samma på golfen som din ibiza. Är dock ätt s'ker på at det är hyffsat samma på corradon..
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Kroll skrev:Är inte samma på golfen som din ibiza. Är dock ätt s'ker på at det är hyffsat samma på corradon..
oki men jag har redan renoverat min original så det får funka med den, annars så får man ta fram svetsen :D
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Här kommer lite bilder från helgen och denna veckan, har varit väldigt trött denna vecka så har inte fått gjort så mkt men men, här kommer lite bilder iallafall :D



Bild
Fick tillgång till att prova min generator i skolan, (riktigt generator bänk) spänningen låg perfekt, och strömmen lika så, fast när vi kom till 70 amper så började remmen slira :D, så den ska fan hålla ett bra tag.

Bild

Bild
sen fick det ju såklart bli lite lack på grejerna :)

Bild
slavcylindern fick sig en vända i blästern, fixade nipplen o så, så att man kan lufta den lätt. har även lackat den men har ingen bild på de än.. de kommer sen.

Bild
Det som gjordes idag :D blev riktigt bra, (brorsan tillverkade ett motor stativ till mig) så nu ska renoveringen av motorn med komma igång... Allt för den här gången. ska skruva nästan hela helgen så fler bilder kommer :D
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Då var den här helgen över :) :( fan vad man har varit sleten, men men har fått gjort en hel del, har plockat isär det motorblocket som jag trodde jag skulle använda, :( men detblev inte så pga rost i cylindrarna. så jag får köra på allt från passaten. Har delat motorn från passaten med, ska ha med mig toppen till skolan så att jag kan börja renovera de. sen ska det beställas delar. var en runda på returbilen i lördag och hittade en sharan vr6 :D plockade skarven på kabelstammen som var kass på min. så det ska löddas i veckan osså :D

Bild
Blocket som jag ska skrota, men behåller innehållet :D

Bild
Man blev inte så glad när man så detta..

Bild
Den fina ställningen gör sig bra nu när man skruvat motor.

Bild
Här ska det blästras

Bild

Bild

Bild
Blev lite skillnad :D

Bild

Bild

Bild
Spraya med mattsvart, blev riktigt fint tycker jag.

Bild
Motorn från donatorn ska användas... renovering på toppen börjar imorgon :D
Skriv svar