Någon erfarenhet av eclipse enheter?

Här kan du tala om dina erfarenheter om en butik, verkstad eller bildelar
Bra och Dåliga
Rozh
VR6 Guide
Inlägg: 108
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 00:06
Ort: Helsingborg

Någon erfarenhet av eclipse enheter?

Inlägg av Rozh »

Jepp som sagt får jag inte fart i min kenwood och börjar bli less :( hela ljudet systemet sitter klart men kan tyvärr inte användas.
Ljudbyggaren här i Helsingborg har utförsäljning och hade en eclipse spelare vet dock ej namnet än men den var från 08 och hade kostat 4990 kr förra året så mkt vet jag. Fick ett fint pris och då är frågan om man ska slå till??
Någon som kört på dessa? ljudkvalite? funktioner? hållbarhet?
Allt uppskattas :)
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Inlägg av veärsex »

Eclipce = tummen upp. Bland de bästa där uppe med Alpine och Nakamichi. Kanske inte världens flashigaste spelare men ljudmässigt vill du inte ha något annat när du väl lyssnat i bil med bra kringutrusning.
Golf vr6-93
Rozh
VR6 Guide
Inlägg: 108
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 00:06
Ort: Helsingborg

Inlägg av Rozh »

Okej gott att höra, nej bryr mig inte riktigt om usb och aux o grejer kör på cd men det är ljudet som räknas, plus att där är x antal lågnivå :)
Kandevik Motorsport
VR6 guru
Inlägg: 346
Blev medlem: lör 14 mar 2009, 17:25
Ort: öa
Kontakt:

Inlägg av Kandevik Motorsport »

Tjenna de e bara att handla en med så hög Volt på nivå utgång som de gåt hälst 8Volt den spöar up vanliga högtalare i ex en v70 standard element till fantastiskt bra ljud trodde inte de va sant..
dock kan dom kosta en hel del nya men begagnade e oxå att rekomendera dock inga cd case me dludd i för det gillar dom inte ..
Krille
Rozh skrev:Okej gott att höra, nej bryr mig inte riktigt om usb och aux o grejer kör på cd men det är ljudet som räknas, plus att där är x antal lågnivå :)
jöns
Lustgasare
Inlägg: 370
Blev medlem: mån 15 maj 2006, 12:02
Ort: markaryd

Inlägg av jöns »

jag har en nakamichi mx-x som du kan få köpa om du vill.
har några år på nacken men är inte använd så mycket.
brum brum
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

eclipse maskinerna är mkt bra, men alpine är de bästa valet enligt mig, men bara att slå till om du fått ett bra pris av chefen :D
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Inlägg av eMiL »

Eclipse och Nakamichi är en av dom bästa spelarna att få tag på i dags läget.
Har du ett fin öra så är valet lätt. Samt om du kan ställa in ljudet till 120% så kör på Eclipsen!
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Rozh
VR6 Guide
Inlägg: 108
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 00:06
Ort: Helsingborg

Inlägg av Rozh »

kÖpte den idag faktiskt 1500 fick jag ge för den. Grymt jävla nöjd med ljudet. Dock strular sig lågnivån och säkringarna i steget går så fort den får ström :( jaja tar några timmar till så är det nog fixat :p tackar för svar
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Inlägg av veärsex »

Är du proffs på kabeldragning :wink: Bra jordning osv osv :?:
Golf vr6-93
Rozh
VR6 Guide
Inlägg: 108
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 00:06
Ort: Helsingborg

Inlägg av Rozh »

Ja proffs är jag inte men ok när det gäller det:) alles fungera innan min förra stereo la av så, men som sagt man hittar alltid ngt som är galet. Dock är bilen inne med reven motor nu så de dröjer lite :)
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Inlägg av veärsex »

Synd att du inte bor häruppe i trakterna , då hade jag kollat lågnivån åt dig..

Om du tar ut Eclipsen och använder en annan apparat med samma kabeldragning , har du fortfarande problem med lågnivån då ?
Golf vr6-93
Rozh
VR6 Guide
Inlägg: 108
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 00:06
Ort: Helsingborg

Inlägg av Rozh »

Hade varit sjyst av dig men ja bor ju nere i helsingborg! Har inte testat faktiskt. Men ska göra det så fört den har en samlad motor igen om ngn vecka max 2 :)
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Jag bor ju inte så långt ifrån hbg:) du kanske vet vem jag är tillochmed Tonny kallar ju mig för praon :) eller ja jag började där dom PRAO:)
Rozh
VR6 Guide
Inlägg: 108
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 00:06
Ort: Helsingborg

Inlägg av Rozh »

Nja inte helt hundra faktiskt :) såg en kille som körde en vr6a nu i fredes som hade ställt den utanför tonny kan det vara du?? hade varit kul ju :)
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Rozh skrev:Nja inte helt hundra faktiskt :) såg en kille som körde en vr6a nu i fredes som hade ställt den utanför tonny kan det vara du?? hade varit kul ju :)
nee det e inte jag, jag har inte vr6a i min ibiza änn :D
Skriv svar