Erfarenheter av lambdasond
- vr6an
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 261
- Blev medlem: fre 09 sep 2005, 16:54
- Ort: Luleå
Erfarenheter av lambdasond
Tjena, ska beställa mig en lambdasond och tänkte kolla vad folk kör med.
Har fått riktigt fint pris på NGK's universallambda och Bosch universal.
Tror priserna var som följande:
NGK Universal 650kr
Bosch Original Universal 900kr
Bosch Original Vr6 1300kr
Har aldrig behövt byta lambda förr så har ingen koll hur universal mot för original är och livslängdsskillnader osv.
Tips och tricks uppskatas
Har fått riktigt fint pris på NGK's universallambda och Bosch universal.
Tror priserna var som följande:
NGK Universal 650kr
Bosch Original Universal 900kr
Bosch Original Vr6 1300kr
Har aldrig behövt byta lambda förr så har ingen koll hur universal mot för original är och livslängdsskillnader osv.
Tips och tricks uppskatas
[shadow=white]-= VW Corrado vr6 =-[/shadow]
-
- V.I.P
- Inlägg: 1380
- Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
- Ort: Luleå
- Kontakt:
- polomannen
- *Donator*
- Inlägg: 1729
- Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
- Ort: STOCKHOLM
Köp för fan inte universall för det är bara skit.
Även om det är bra märke på dom....
Det är inget jag rec.
http://www.racimax.com/tuning_calc/pric ... hp?lang=sv
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Även om det är bra märke på dom....
Det är inget jag rec.
http://www.racimax.com/tuning_calc/pric ... hp?lang=sv
http://www.dubstopimports.com/
[glow=darkblue]¤¤VR6-ZR¤¤[/glow]
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar i STHLM område.
/WIR LIBER DAS AUTOS
VW/Audi/SKODA Diagnos tekniker på heltid.
http://www.racimax.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dubstopimports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
/WIR LIBER DAS AUTOS
VW/Audi/SKODA Diagnos tekniker på heltid.
http://www.racimax.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dubstopimports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V.I.P
- Inlägg: 1380
- Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
- Ort: Luleå
- Kontakt:
- veärsex
- V.I.P
- Inlägg: 1627
- Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
- Ort: Sthlm
Måste hålla med Frasse där. Jag fick tag på en bosch orginal till vr6 från en skrot runt hörnan här som legat på hyllan sedan -97, så gott som ny för 300kr så det lönar sig att leta litet. Blev enormt stor skillnad mot biltemajunket jag var snål nog att slänga påpolomannen skrev:Köp för fan inte universall för det är bara skit.
Även om det är bra märke på dom....
Det är inget jag rec.
Golf vr6-93
-
- V.I.P
- Inlägg: 1380
- Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
- Ort: Luleå
- Kontakt:
- vr6an
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 261
- Blev medlem: fre 09 sep 2005, 16:54
- Ort: Luleå
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 169
- Blev medlem: tis 16 sep 2008, 18:19
- Ort: Docksta, Ångermanland
-
- V.I.P
- Inlägg: 1380
- Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
- Ort: Luleå
- Kontakt:
- vr6an
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 261
- Blev medlem: fre 09 sep 2005, 16:54
- Ort: Luleå
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 169
- Blev medlem: tis 16 sep 2008, 18:19
- Ort: Docksta, Ångermanland
-
- V.I.P
- Inlägg: 1380
- Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
- Ort: Luleå
- Kontakt:
-
- Ny här
- Inlägg: 1
- Blev medlem: ons 29 apr 2009, 22:59
- veärsex
- V.I.P
- Inlägg: 1627
- Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
- Ort: Sthlm
Mäter eller märker?
Märker gör du genom att lambdan ger ecu'n felaktiga syrevärden så att motorn går för fett eller magert, dessutom ställer motorn om sig till "limp-mode" d v s någon slags grundinställning där tändningen säkert backas och motorn känns slöare helt enkelt.
Om du inte vill/kan montera bort den för att mäta den kan du hissa upp bilen och köra långa sladdar från en multimeter på kontakten, minus på den svarta och plus på den grå, eller om det var tvärtom (dom vita är förvärmningen) sänk ner bilen och låt den stå med motorn på ett tag. Värdet ska vara som vr6an skrev, lycka till.
Märker gör du genom att lambdan ger ecu'n felaktiga syrevärden så att motorn går för fett eller magert, dessutom ställer motorn om sig till "limp-mode" d v s någon slags grundinställning där tändningen säkert backas och motorn känns slöare helt enkelt.
Om du inte vill/kan montera bort den för att mäta den kan du hissa upp bilen och köra långa sladdar från en multimeter på kontakten, minus på den svarta och plus på den grå, eller om det var tvärtom (dom vita är förvärmningen) sänk ner bilen och låt den stå med motorn på ett tag. Värdet ska vara som vr6an skrev, lycka till.
Golf vr6-93
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 169
- Blev medlem: tis 16 sep 2008, 18:19
- Ort: Docksta, Ångermanland