www.biloptimering.se

Här kan du tala om dina erfarenheter om en butik, verkstad eller bildelar
Bra och Dåliga
hobbe
VR6 newbie
Inlägg: 45
Blev medlem: tis 15 jul 2008, 21:24
Ort: örebro

www.biloptimering.se

Inlägg av hobbe »

kanon firma, bra service

hjälpte mej med min e85 konvertering , bilen går kanon , bra priser
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Robin »

Konvertera kostar i runda slingar 3500 och är bus enkelt.. va betala du?
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

och vad i effekt sa daniel att du skulle få ut?

kör du med 315cc spridare? och vilket soppa tryck ville daniel att du skulle köra på?

priset är jag även nyfiken på :D
Senast redigerad av NeXen den fre 11 sep 2009, 16:20, redigerad totalt 1 gånger.
hobbe
VR6 newbie
Inlägg: 45
Blev medlem: tis 15 jul 2008, 21:24
Ort: örebro

Inlägg av hobbe »

eftersom min bil är den första e85 konverteringen dom har gjort, så finns inget pris än. men min special programvara är gjord för volvos bruna 0280155830 , jag kan avslöja att det här effektökningen är den största jag vart med om i vr6 sug sammanhang.
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Robin »

Håller med dig :)
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

hobbe skrev:eftersom min bil är den första e85 konverteringen dom har gjort, så finns inget pris än. men min special programvara är gjord för volvos bruna 0280155830 , jag kan avslöja att det här effektökningen är den största jag vart med om i vr6 sug sammanhang.
Har du bromspappren?
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Jag är även nyfiken på om det finns bromspapper. :D

Har dom även höjt tändningen vid startögonblicket?
hobbe
VR6 newbie
Inlägg: 45
Blev medlem: tis 15 jul 2008, 21:24
Ort: örebro

papper

Inlägg av hobbe »

kommer snart bromspapper har tid om 2 veckor
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Re: papper

Inlägg av foffa2002 »

hobbe skrev:kommer snart bromspapper har tid om 2 veckor
Men då har du ju inge "före" bromsning på hjulhästarna.
Dvs det blir väldigt många saker som kan variera.

Men en 165Hk på driven är ju rätt normalt orginal.
Så för att ens känna skillnad så måste du ha en 185Hk på hjulen.
hobbe
VR6 newbie
Inlägg: 45
Blev medlem: tis 15 jul 2008, 21:24
Ort: örebro

Inlägg av hobbe »

tar typ 10 min å byta chips. sen vet man ju att en vr6 ger 160dhk standard . betänk åxå att min passat ha gått 20000mil. skulle säkert ge mera på en fräschare maskin.
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

hobbe skrev:tar typ 10 min å byta chips. sen vet man ju att en vr6 ger 160dhk standard . betänk åxå att min passat ha gått 20000mil. skulle säkert ge mera på en fräschare maskin.
160hk var rätt mycke för en org VR6. när dom kom vid 1992 så gav väll dom mindre.

Ska ni bara ta bort chipet? soppan då? :roll:

Måste ju börja testa på 95oktan så ni får fram din exakta hk, sen ser man ju vad det ger effekt med etanol/chipet
hobbe
VR6 newbie
Inlägg: 45
Blev medlem: tis 15 jul 2008, 21:24
Ort: örebro

Inlägg av hobbe »

sätter jag dit original chipset . så blir det ju som en vanlig konvertering. mao inte mindre effekt än original., drar dit e85 chipset i andra bromsningenså får vi se

vr6 2,8 12v=174hk . har alltid varit såsen 92.
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

hobbe skrev:sätter jag dit original chipset . så blir det ju som en vanlig konvertering. mao inte mindre effekt än original., drar dit e85 chipset i andra bromsningenså får vi se

vr6 2,8 12v=174hk . har alltid varit såsen 92.
men du har ju kvar de stora spridarna?
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Inlägg av veärsex »

foffa2002 skrev:
hobbe skrev:sätter jag dit original chipset . så blir det ju som en vanlig konvertering. mao inte mindre effekt än original., drar dit e85 chipset i andra bromsningenså får vi se

vr6 2,8 12v=174hk . har alltid varit såsen 92.
men du har ju kvar de stora spridarna?
Precis :D en fördel med -92 -93or... -94 vet jag inte. Allt som behövs är ett etanol-chip ?
Golf vr6-93
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

hobbe skrev:sätter jag dit original chipset . så blir det ju som en vanlig konvertering. mao inte mindre effekt än original., drar dit e85 chipset i andra bromsningenså får vi se

vr6 2,8 12v=174hk . har alltid varit såsen 92.
Men chipet är väll gjord för dom volvo spridare? :roll:
Asså mjukvaran har ställt om öppnings tiderna på spridarna för att få mer/mindre soppa. Byter du till org chip så måste du köra på org spridare el spridare som ger ca 40% mer soppa.

Dom här volvo spridarna, hur stora är dom?
Skriv svar