Är i behov av nya motorkuddar och fästen . Så om ni har tips på vart man får tag på allt det för ett bra pris så säg till eller skicka PM .
MVH
Motorkuddar tips .
- Schiz0frenic
- Polerat insug
- Inlägg: 33
- Blev medlem: ons 16 aug 2006, 14:56
- Ort: NYKÖPING
Motorkuddar tips .
| VR6, Probably the best engine in the world |
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
Re: Motorkuddar tips .
Lika bra att köpa bra grejor direkt som hållerSchiz0frenic skrev:Är i behov av nya motorkuddar och fästen . Så om ni har tips på vart man får tag på allt det för ett bra pris så säg till eller skicka PM .
MVH
Säger bara DLI.teknik
- Schiz0frenic
- Polerat insug
- Inlägg: 33
- Blev medlem: ons 16 aug 2006, 14:56
- Ort: NYKÖPING
Jo vet att de finns där, men aa . plånboken e inte så tjock tyvärr
Skulle vara ifall nån visste någon sida utomlands som har som man kan köpa från ?
Och, hur exakt kollar man vilka kuddar som är dåliga ? behöver ju inte vara alla som är dåliga precis .
MVH
Skulle vara ifall nån visste någon sida utomlands som har som man kan köpa från ?
Och, hur exakt kollar man vilka kuddar som är dåliga ? behöver ju inte vara alla som är dåliga precis .
MVH
| VR6, Probably the best engine in the world |
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 580
- Blev medlem: tor 04 dec 2008, 18:33
- Ort: Enköping
- Kontakt:
jahappz säljer. dock så vill jag ha dom men min plånbok har minskat ganska rejält sedan lönen så
tror han inte skulle ha så mycket och det är DLI fästena.
kolla under säljes.
tror han inte skulle ha så mycket och det är DLI fästena.
kolla under säljes.
Centerless Ansvarig / CNC-Operatör på http://www.gloab.se" onclick="window.open(this.href);return false; telnr. 020-Slipning
Specialister inom precisionsslipning (rundslipning, hålslipning, planslipning etc.)
------------------------------------------------
Golf VR6 2,9 Turbo
Specialister inom precisionsslipning (rundslipning, hålslipning, planslipning etc.)
------------------------------------------------
Golf VR6 2,9 Turbo
-
- VR6:are 4 ever
- Inlägg: 353
- Blev medlem: tor 11 mar 2004, 14:51
- Ort: Nykvarn
- Kontakt:
Lägg i ettans växel, dra åt handbromsen och be någon kompis titta medans du har motorn på dragläget så den rycker fram och tillbaka. Motorn ska röra sig, men inte några jätteutslag.Schiz0frenic skrev:Jo vet att de finns där, men aa . plånboken e inte så tjock tyvärr
Skulle vara ifall nån visste någon sida utomlands som har som man kan köpa från ?
Och, hur exakt kollar man vilka kuddar som är dåliga ? behöver ju inte vara alla som är dåliga precis .
MVH
Alternativt kan du rycka/bända vid varje motorfäste och känna på dom. Samma sak där, dom ska kunna röra sig lite och vara jämnhårda. Glappar dom mkt och är 'slappa' är det bytesdags.
Ps. FInns även std motorkuddar till Vr6 här: http://butiken.dli-teknik.se/katalog.asp?Refnr=1277 Se 'Motor' och längst ned. Ds.
http://www.dli.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Schiz0frenic
- Polerat insug
- Inlägg: 33
- Blev medlem: ons 16 aug 2006, 14:56
- Ort: NYKÖPING
-
- V.I.P
- Inlägg: 1380
- Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
- Ort: Luleå
- Kontakt:
-
- VR6:are 4 ever
- Inlägg: 353
- Blev medlem: tor 11 mar 2004, 14:51
- Ort: Nykvarn
- Kontakt:
Låter som minst ett fäste är helt trasigt då. Förmodligen det vid växellådan som nämnts. Vänster bak med andra ord.Schiz0frenic skrev:okej tackar : ) har testat och det ser inte alls kul ut . la i backen och testade oxå, hela jävla motorn drog så snett åt sidan så den slog i luftburken
men david, std kuddarna , hur är dom i jämförelse till dina och till original ?
För just växellådsfästet är 'Trim' ca 25% hårdare än original. 'Race' är ca 50% hårdare än 'Trim'.
För de övriga är skillnaden ca 50-75% hårdare i 'Trim' mot std och 'Race' är 75-100% hårdare än 'Trim'.
Allt beror lite på vilket standard man jämför med och om det är tryckande eller dragande kraft.
http://www.dli.nu" onclick="window.open(this.href);return false;