Motorkuddar tips .

Här kan du tala om dina erfarenheter om en butik, verkstad eller bildelar
Bra och Dåliga
Användarens profilbild
Schiz0frenic
Polerat insug
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 14:56
Ort: NYKÖPING

Motorkuddar tips .

Inlägg av Schiz0frenic »

Är i behov av nya motorkuddar och fästen . Så om ni har tips på vart man får tag på allt det för ett bra pris så säg till eller skicka PM .

MVH
| VR6, Probably the best engine in the world |
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Re: Motorkuddar tips .

Inlägg av NeXen »

Schiz0frenic skrev:Är i behov av nya motorkuddar och fästen . Så om ni har tips på vart man får tag på allt det för ett bra pris så säg till eller skicka PM .

MVH
Lika bra att köpa bra grejor direkt som håller 8)
Säger bara DLI.teknik
Användarens profilbild
Schiz0frenic
Polerat insug
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 14:56
Ort: NYKÖPING

Inlägg av Schiz0frenic »

Jo vet att de finns där, men aa . plånboken e inte så tjock tyvärr :cry:
Skulle vara ifall nån visste någon sida utomlands som har som man kan köpa från ?
Och, hur exakt kollar man vilka kuddar som är dåliga ? behöver ju inte vara alla som är dåliga precis .

MVH
| VR6, Probably the best engine in the world |
Cruel
VR6-mentor
Inlägg: 580
Blev medlem: tor 04 dec 2008, 18:33
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av Cruel »

jahappz säljer. dock så vill jag ha dom men min plånbok har minskat ganska rejält sedan lönen så :P

tror han inte skulle ha så mycket och det är DLI fästena.

kolla under säljes.
Centerless Ansvarig / CNC-Operatör på http://www.gloab.se" onclick="window.open(this.href);return false; telnr. 020-Slipning
Specialister inom precisionsslipning (rundslipning, hålslipning, planslipning etc.)
------------------------------------------------
Golf VR6 2,9 Turbo
David L
VR6:are 4 ever
Inlägg: 353
Blev medlem: tor 11 mar 2004, 14:51
Ort: Nykvarn
Kontakt:

Inlägg av David L »

Schiz0frenic skrev:Jo vet att de finns där, men aa . plånboken e inte så tjock tyvärr :cry:
Skulle vara ifall nån visste någon sida utomlands som har som man kan köpa från ?
Och, hur exakt kollar man vilka kuddar som är dåliga ? behöver ju inte vara alla som är dåliga precis .

MVH
Lägg i ettans växel, dra åt handbromsen och be någon kompis titta medans du har motorn på dragläget så den rycker fram och tillbaka. Motorn ska röra sig, men inte några jätteutslag.

Alternativt kan du rycka/bända vid varje motorfäste och känna på dom. Samma sak där, dom ska kunna röra sig lite och vara jämnhårda. Glappar dom mkt och är 'slappa' är det bytesdags.

Ps. FInns även std motorkuddar till Vr6 här: http://butiken.dli-teknik.se/katalog.asp?Refnr=1277 Se 'Motor' och längst ned. Ds.
http://www.dli.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Schiz0frenic
Polerat insug
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 14:56
Ort: NYKÖPING

Inlägg av Schiz0frenic »

okej tackar : ) har testat och det ser inte alls kul ut . la i backen och testade oxå, hela jävla motorn drog så snett åt sidan så den slog i luftburken :lol:

men david, std kuddarna , hur är dom i jämförelse till dina och till original ?
| VR6, Probably the best engine in the world |
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Robin »

Då måste de ju vara växellådsfästet som är trasigt.. Min var trasig och då vicka den mot luftfiltret.. Köp från DLI deras v-låds bussning jävligt fin och bra pris :)=
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
David L
VR6:are 4 ever
Inlägg: 353
Blev medlem: tor 11 mar 2004, 14:51
Ort: Nykvarn
Kontakt:

Inlägg av David L »

Schiz0frenic skrev:okej tackar : ) har testat och det ser inte alls kul ut . la i backen och testade oxå, hela jävla motorn drog så snett åt sidan så den slog i luftburken :lol:

men david, std kuddarna , hur är dom i jämförelse till dina och till original ?
Låter som minst ett fäste är helt trasigt då. Förmodligen det vid växellådan som nämnts. Vänster bak med andra ord.

För just växellådsfästet är 'Trim' ca 25% hårdare än original. 'Race' är ca 50% hårdare än 'Trim'.

För de övriga är skillnaden ca 50-75% hårdare i 'Trim' mot std och 'Race' är 75-100% hårdare än 'Trim'.

Allt beror lite på vilket standard man jämför med och om det är tryckande eller dragande kraft.
http://www.dli.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar