golf vr6 hjälp

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
nulle82
Ny här
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 17:42

golf vr6 hjälp

Inlägg av nulle82 »

Hej jag har en golf vr6 92a med 2mm toplocks packning och ett chip inställt för 465cc gröna spridare och en Garrett T04 turbo. behöver nu bränsle pump interkoler westget,downpipe,3 tum hela vägen och gröna spridare 465cc.

Det jag nu undrar fråga ett är turbon för liten :?:
fråga två hur många hästar kan man få med detta system ? :oops:
försöker bygga vr6a turbo
Niccokick
Tändkabel
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 28 maj 2009, 18:47

Inlägg av Niccokick »

Det finns ett nästan identiskt turbokit från bahnbrenner och med det på ska din motor leverera runt 280hk med vanlig 95octan bensin :)
Niccokick
Tändkabel
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 28 maj 2009, 18:47

Inlägg av Niccokick »

Turbo kittet finns på www.bahnbrenner.com och kostar runt 3000USD och dom skickar även internationellt :) Har varit sugen på det till min golf :wink:
"Goooa Gubbs"
nulle82
Ny här
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 17:42

Inlägg av nulle82 »

KAn man få upp hk till 400hk och över det ? vad behöver man då ?
försöker bygga vr6a turbo
Niccokick
Tändkabel
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 28 maj 2009, 18:47

Inlägg av Niccokick »

Kan inte svara helt säker på den frågan men det ska väll gå :) vet att de finns ett annat turbo kitt på bahnbrenner för 4000USD tror nog att det ska leverera uppimot 350hk :wink: Det står inte så mkt om vad som ingår i det, men vet att det är en intercooler iallafall. Du får väll försöka ta kontakt med dom och fråga vad dom använder för det kittet. Sen vet jag inte hur mkt tryck man får ha i golfen för att få den godkänd för gata, men 400hk ska nog inte vara några problem. :? Ps Turbon klarar uppimot 500hk som max 8)
"Goooa Gubbs"
swampen85
Ny vaxad
Inlägg: 11
Blev medlem: lör 29 nov 2008, 18:14
Ort: Edsbyn, Gävleborg

Inlägg av swampen85 »

465cc spridare på en 6 cylindrig motor klarar ca lika många hk i motorn med 98 Oktan bensin, dvs över 400 hk i allafall, men man ska dock aldrig maxa spridarna, och belasta dem över 80% av maximal kapacitet, pga kylning med mera, så jag skulle i allafall rekomendera lite större spridare med 400 hk.. tips.


turbon, en T04 Garrett, klarar ca 450hk MAX, beroende på vilket avgashus du har med mera, men 450hk har jag hört folk som bromsat med en 2.0 Nissan motor med sådan turbo i allafall.


jag vet inte vad ni brukar plocka ut i era vr6or, men effekt uppåt 400 tycker jag i allafall att de börjar bli läge för ett Mapp bart eftermarknadssprut.. och en Bänkning och mappning, så att man vet vad som händer i motorn!
tror inte att orginalkolvarna vill vara med så länge om det tex börjar Spika, till följd av mager bränsleblandning eller felaktig tändning..

Lite tankar från mig bara!
med vänliga hälsningar Swampen.
VolksWagen! - its not about miles per hour, its about smiles per miles!!
Skriv svar