Recept på 2.5" catback till 2.8

Här skriver du om ditt projekt
pescha
Polerat insug
Inlägg: 23
Blev medlem: ons 20 aug 2008, 19:23

Inlägg av pescha »

Robin skrev:Ja visst låter den bättre IR än med en kameratelefon!

Vad får dig att tro att bilen förlorar effekt när jag drar den till 6500? Grundar du på ljudet från mobilkameran eller egna erfarenheter?
Misstänkte det..

Det låter allt som det som jag tycker du bör höra själv, åtminstone på klippet. Sedan är det ytterst sällan man vinner på att varva till strax innan varvstopp, om nu inte bilen är bromsad, ställd och mappad för just det - vilket jag misstänker att din inte är?! (återigen efter vad klippet har att erbjuda.)

Får du upp den i bromsbänk nån gång så kan du ju, utifrån kurvan som ges, själv räkna ut när du ska växla för att uppnå optimal effekt. Omöjligt o säga över ett ljudklipp precis när växlingen ska ske :D

Glömde ju ge dig cred för själva påhittet med "receptet", kul att du orkade ta dig tid och kika upp vad som passar! Billigt och bra!
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Robin »

Bilen är inte mappad eller bromsad men testad måånga gånger och optimerad för att inte tappa orken fram till ca 6000 varv.. Allt är ju iberoende på vad bilen klarar eller inte men jag tjänar många sec på att dra den till 6500 ist för 4500 där orginal vr6or är iprincip döda..

Kan vara därför jag kör 13.8s på 402m vilktet tydligen bevisar att den orkar varva lite mer.. Men smaken som baken :)
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

pescha skrev:
Robin skrev:Ja visst låter den bättre IR än med en kameratelefon!

Vad får dig att tro att bilen förlorar effekt när jag drar den till 6500? Grundar du på ljudet från mobilkameran eller egna erfarenheter?
Misstänkte det..

Det låter allt som det som jag tycker du bör höra själv, åtminstone på klippet. Sedan är det ytterst sällan man vinner på att varva till strax innan varvstopp
Tack vara att Robin kör med ett Stage ll insug så kan han varva den till stoppet utan att tappa effekten. Just nu är det hans org kammar som spökar. 8)
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Robin »

Jo den kan jag säga etanol gjorde också att den ville dra ut mer ;) Kammarna är väl ett minus men inte slutar den iaf på 4500 iaf :D
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Senast redigerad av NeXen den tor 08 okt 2009, 23:08, redigerad totalt 2 gång.
Passelat
Ny vaxad
Inlägg: 11
Blev medlem: fre 26 dec 2008, 17:03
Ort: Norge

Inlägg av Passelat »

Kan den som har ferdig eksosanlegg være så snill å legge ut hvilke nummer delene har så dette kan bestilles? :D
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Robin »

Passelat skrev:Kan den som har ferdig eksosanlegg være så snill å legge ut hvilke nummer delene har så dette kan bestilles? :D
Förstod inte riktigt var du menade? :)
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Robin skrev:
Passelat skrev:Kan den som har ferdig eksosanlegg være så snill å legge ut hvilke nummer delene har så dette kan bestilles? :D
Förstod inte riktigt var du menade? :)
Jag tror han menar att han vill ha biltemas art nr el? :roll:
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Robin »

Aha ;) Fixar det så fort jag kan :)
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
Passelat
Ny vaxad
Inlägg: 11
Blev medlem: fre 26 dec 2008, 17:03
Ort: Norge

Inlägg av Passelat »

Robin skrev:Aha ;) Fixar det så fort jag kan :)
Supert :) dette er jo genialt bra, så dyrt som effektanlegg er så burde dette klistres på alle forum. Med tillatelse fra trådstarter og hans hjelpere vil jeg gjerne referere listen og kilden på egnede plasser. :)
Skriv svar