En slutkörd vr6:a fick en andra chans

Här skriver du om ditt projekt
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Inlägg av nosisfun »

blir slangarna som går från motorn in i värme elementet varma du har kanske stopp i värme elemenet....


cirkulerar vattnet i motorn? det kan ju va så att impellrarna på vatten pumpen som har gett upp ganska vanligt fel
mk2 vr6
Zeetro
Turbo VR6a
Inlägg: 79
Blev medlem: lör 14 jun 2008, 11:31
Ort: Sundsvall

Inlägg av Zeetro »

Inte kollat dem faktiskt, går in i torpedväggen, 2st?

kom vatten hela tiden i övre slangarna till expansionskärlet, vet inte om det bevisar något om pumpen

Värmepaket är endå bytt för 5-6 månader sedan.. borde ju vara okej
Zeetro
Turbo VR6a
Inlägg: 79
Blev medlem: lör 14 jun 2008, 11:31
Ort: Sundsvall

Inlägg av Zeetro »

Skiter i värmen.. enklast så

Hur fasiken slår man på dimljusen på en vr6a? :D Har dimmljus liggandes i garaget.. men tänkte på idag att jag inte hittar någon knapp i kupen som slår på dem
pescha
Polerat insug
Inlägg: 23
Blev medlem: ons 20 aug 2008, 19:23

Inlägg av pescha »

Zeetro skrev:Skiter i värmen.. enklast så

Hur fasiken slår man på dimljusen på en vr6a? :D Har dimmljus liggandes i garaget.. men tänkte på idag att jag inte hittar någon knapp i kupen som slår på dem
Haha, jag blev också lite fundersam ett tag när jag köpte min VR6:a. Kom till slut fram till att man drar hela ljusreglaget (av/parkeringsljus/halvljus) utåt, finns två steg - första främre dimljus, andra - både främre och bakre dimljus. :)
Zeetro
Turbo VR6a
Inlägg: 79
Blev medlem: lör 14 jun 2008, 11:31
Ort: Sundsvall

Inlägg av Zeetro »

Haha där ser man.. tack för hjälpen :)
Zeetro
Turbo VR6a
Inlägg: 79
Blev medlem: lör 14 jun 2008, 11:31
Ort: Sundsvall

Inlägg av Zeetro »

Hur pass svårt att lacka alufälgar? Vad behövs? Tänkte ge mig på sommarfälgarna, fått rätt mycket stryk.. men är grymt fina och lite unika. Färgspruta osv har jag
Zeetro
Turbo VR6a
Inlägg: 79
Blev medlem: lör 14 jun 2008, 11:31
Ort: Sundsvall

Inlägg av Zeetro »

Så nu är bilen hemma igen, stått hos han som renoverade motorn för felsökning av värmeproblemet.

Han tog bilen till jobbet och spolade ur kylsystemet med någon vätska.. då kom med ut massa skit.. troligen någon väldigt gammal kylarcement som någon ägare kan ha hällt i.. Så nu är tempen som den ska vara :P
Skriv svar