Vw Vento vr6 update : 08-11-06

Här skriver du om ditt projekt
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Jonas : Då är det snart dax att du får åka för bi mig så kan vi kolla upp bilen med vag-com, 805 VCDS (fick det bara för några veckor sen 8) )
xlarge
VR6-mentor
Inlägg: 458
Blev medlem: fre 11 maj 2007, 20:46
Ort: Töreboda Skaraborg

Inlägg av xlarge »

Och komma till mig och fylla ACn :lol:

Xlarge
Fyller Ac på fritiden! Billigt!! PM-a för info
Även kamkedjebyten mm
Även felsökning med VCDS (Vag-Com)
Golf VR6 -92
Golf VR6 -94
Golf VR6 -96
6st Passat vr6 93-94 + 1st skrotad (Nexens jättegamla)
Cheva Van -88
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

NeXen skrev:Jonas : Då är det snart dax att du får åka för bi mig så kan vi kolla upp bilen med vag-com, 805 VCDS (fick det bara för några veckor sen 8) )
Hoppars ni har gott om tid :P ,lär finnas en hel del felkoder då jag inte hann radera dessa innan bilen skulle ut :wink: ni får säkerligen på bränsle/luft underskriden :roll:
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Bara att radera alla felkoder (tar ca 2sek) och sen får han ta en sväng med bilen så ser vi om det kommer upp några nya 8)
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

NeXen skrev:Bara att radera alla felkoder (tar ca 2sek) och sen får han ta en sväng med bilen så ser vi om det kommer upp några nya 8)
Haft problem med dessa felkoder men inte felsökt något då bilen gått bra, kommit tillbaks rätt snart efter raderat dom så bör kanske kollas upp, läsa av samtliga mätvärden medans man kör
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
ReD-
VR6 Guide
Inlägg: 165
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 19:43
Ort: Mariestad

Inlägg av ReD- »

NeXen : Ja de kanske vore något :P
har kabel som passar till bilen men ingen programvara =/.

xlarge : den är rätt så nyfylld hehe, hittade en som var förbi på jobbet som gjorde det billigt åt mig.

tobbe80 : kan bränsle luft underskriden bro på lmm ?. isf kan man ju kanske prova då jag har en liggande :P, eller om det kan vara något i motorstyrdonet som spökar ?!. skulle vara smidigt då man har sånt liggande sen förra vr6an. Funderar även på vart du köpt dimmljusena och det, då jag fått ett stenskott i ett så det är en spricka i det =(

i övrigt så är strömkabeln dragen och klar, inredningen är i förutom en dörrsida då jag väntar på några clipps som var dåliga, väntar även på att få tillbaka mina basar å steg så man kan börja fixxa i skuffen.

Något folk härifrån som ska ner till vallåkra ?,
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

Dimljus/blinkers å strålkastare är köpa på tyska ebay, så blir lite krångel om man ska reklamera eller skicka tebaks, blir fraktkostnad osv även coils är ebay :D mycket bättre priser, går inte gemföra med sverige
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Du har pm, jonas

När får vi se bilder på motorn?
8)
ReD-
VR6 Guide
Inlägg: 165
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 19:43
Ort: Mariestad

Inlägg av ReD- »

NeXen skrev:Du har pm, jonas

När får vi se bilder på motorn?
8)
Tihi det kommer när det finns tid att skära fram lite plåtar osv till mig på jobbet ;).
ska ha en rostfri plåt där "doch" märket har suttit, ska även lacka insug och fixxa lite sånt innan det kommer hehe.
ReD-
VR6 Guide
Inlägg: 165
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 19:43
Ort: Mariestad

Inlägg av ReD- »

Då har man pillat lite mer nu :)

Har fått på en burk på avgasystemet så han inte mullrar så ;D.

Blev märkbar skillnad på hur bilen går men känns dock fortfarande slö =/, vet inte vad jag ska kolla riktigt nu.

Har även börjat riva i kofforten och gjort ett provosoriskt ljudbygge till vallåkra helgen. Kommer rivas ur totalt och formbygga i vinter i samband med lite lackjobb på bilen.

bilder kommer innom kort.
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

idag så kollade vi upp bilen med vag-com, det fanns några felkoder men dom gammal tog vi bort och nollade styrboxen. Sen drog vi iväg för att kolla upp lmm värdet. (jonas kan berätta max värdet om han vill 8) )

Det ända felkod som blev kvar var "blandinpassningen överskridet (Add)" och är det någon som vet exakt vad den koden är för något?
Går det för fett el för snålt?

Tänkte på en annan sak, kan man få den felkoden pga att man kör med öppet filter, tänkte på att i org luftburk så sitter det en "tratt" som ska hjälpa luften att typ komma runt/fin fördela luften i lmm!!
ReD-
VR6 Guide
Inlägg: 165
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 19:43
Ort: Mariestad

Inlägg av ReD- »

Värdena blev :

108,5g vid ca 6400
Vilket utav fina tipps från nexen ska motsvara ca 136hk.

NeXen : För övrigt tänkte jag jaga runt efter en orginal luftburk å prova ditt tipps, så om du hör någon som har en liggande så kan du ju hojta till för de kostar säker multum på vag :P
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Bättre att kolla på skroten.
Glöm inte koppla om vatten slangarna till spjällhuset 8)
ReD-
VR6 Guide
Inlägg: 165
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 19:43
Ort: Mariestad

Inlägg av ReD- »

ReD- skrev:fler bilder =P

Bild

Bild

Bild :lol:

Bild

Sen blev de :
INBROTT

Bild

Bild

Bild
dahlenlund
VR6 newbie
Inlägg: 38
Blev medlem: fre 13 jul 2007, 21:43
Ort: Gävle

Inlägg av dahlenlund »

ricktigt snygg!
Skriv svar