Projekt Vw Vento VR6 -93

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Projekt Vw Vento VR6 -93

Inlägg av tobbe80 »

Sålde min MK2 VR6, meningen va ligga lågt men ni vet hur det brukar sluta :lol:

Förra veckan va jag i Motala och hämtade en Vw vento VR6 -93 med rasad motor efter ett misslyckat blockpackningsbyte så kuggade kjedjan över.

Fick lite bilder att gå på och såg mycket fin ut, åkte upp 28mil enkelresa med släp och hoppades på det bästa, det som mötte mig när jag kom fram va en vento vr6 i absolut toppskick, inte en rostfläck eller skada på hela bilen förutom en micro buckla vä bakdörr som ska fixas i veckan.

Bilen är import 2004 och inte gått vinter efter detta, satt sprillans nya 17" däck å fälgar vid köp, riktigt fina hjul dessutom 8" breda med 205/40 däck :P

Satt även clarion mp3 stereo och nya högtalare i alla dörrar (6,5")dubbla slutsteg till detta och en baslåda med dubbla 12" :)

I veckan byttes hur som motor, fick tag på en 95ans motor som gått 13000mil, bytte sträckare/kjedjor, tvättade växellåda och alla lösa delar från gamla motorn och flyttade över, fick även flytta över fördelare då den nya motorn hade coilpack. bytte kamkjedjor och ur å i med motor och monterade ihop allt på ca 6 timmar totalt :wink:

Ställde på bilen i går och va inne på besiktningen, fick 2a på halvljus vä glapp och glapp hjullager hö fram som ev blev efter att jag rullat ut å in bilen utan drivaxel i :x sen fick ja 2a på oljeläcka, läcker olja vid nedre kåpan för kamkjedja och tråg, glömde täta av där kom ja på.


Planerna nu är:

Tona rutorna runt om , 2an på framrutor och 3ans film bakåt.
Montera mina nybeställda mörka klarglasstrålkastare med angeleyes.
Montera mörka klarglas dimljus/blinkers fram samt sidoblinkers.
Nytt avgassystem med extractor och Nooze slutburk med 2x3,5" ut
Ev emblemlös grill o ögonlock.
Fixa en lösning för draget då det sitter fastmonterat drag, vill helst behålla detta, tro jag döljer eluttaget och lossa kroken helt enkelt och fixa en täckplugg, sen bara skruva dit vid behov :)
Tvätta och polera bilen, städa invändigt.

Bilder kommer
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
wenis
Drivknut
Inlägg: 16
Blev medlem: sön 24 sep 2006, 20:36
Ort: Tumba

Inlägg av wenis »

Grattis till ett bra val....
Red daddy
Polerat insug
Inlägg: 23
Blev medlem: fre 23 nov 2007, 05:32
Ort: Skara

Inlägg av Red daddy »

Blir nog bra och fint!
Var de den som låg ute på blocket eller? :?
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

Japp det va den som låg ute på blocket :) mycket nöjd med köpet måste jag säga
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
Skriv svar