Mr_Gear´s - Vit Golf Vr6 "Clean" [NYBES UA]

Här skriver du om ditt projekt
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Inlägg av veärsex »

Listen hade jag nog behållt som den är, men skärmbreddarna i svart lurar ju ögat totalt och skapar en optisk synvilla, där t.ex kjolen ser helt malplacerad och oharmonisk ut. Bakre & främre stötfångaren skulle också se mer harmonisk ut om du lackar skärmbreddarna vita.
(listen hade jag nog lackat vit också, förresten)
Bara en åsikt :wink:
Golf vr6-93
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Helvit bil är okej om man har svarta fälgar. Utan svarta fälgar så ser det gay ut och jag hade hellre kört med svarta lister om jag inte fått tag i svarta fälgar.

Som det står ovan så blir det ngn synvilla nu med svarta breddare mot sidokjolarna, kanske vore en idé att börja med att lacka dom.

eMil: han menade att han åker ensam i sin bil


SJÄLVKLART ska du åka med våran karavan.
Kommer du och hälsar på ngn dag i helgen kanske?
Användarens profilbild
Mr_Gear
Lustgasare
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 22:24
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr_Gear »

Kroll skrev:Helvit bil är okej om man har svarta fälgar. Utan svarta fälgar så ser det gay ut och jag hade hellre kört med svarta lister om jag inte fått tag i svarta fälgar.

Som det står ovan så blir det ngn synvilla nu med svarta breddare mot sidokjolarna, kanske vore en idé att börja med att lacka dom.

eMil: han menade att han åker ensam i sin bil


SJÄLVKLART ska du åka med våran karavan.
Kommer du och hälsar på ngn dag i helgen kanske?
Jo det får nog vänta lite, ekonomin täcker inte upp för feting-fälgar än på ett litet tag :lol:
Är lite tveksam till att det blir snyggt att bara lacka breddarna faktiskt, men funderar på saken... Någon som kan rekommendera en lackerare i göteborg?

Jajjemen, jag är på karavanen om bilen håller ihop nu... och jag får besiktigat den :roll:
Kanske det, är du hemma i helgen? har det lite körigt i helgen men vi får väl se - jag hör av mig!
Bild
Användarens profilbild
Mr_Gear
Lustgasare
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 22:24
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr_Gear »

UPDATE: 12/5-08

Idag fick jag ett stort fint paket från Das Vaterland, som knappt gick in i min redan knökfulla bil :P

Bild


Det innehöll:

Bild
Klarglas bakljus :)

Bild
Angeleyes

Bild
Klarglas blinkers(mina gamla var slitna) och dimljus-dummy. Dummyn skall inte användas eftersom jag redan har Hella-dimljus

Bild
Xenon-look H7-lampor... Får funka tills riktigt HID-kit kommer på plats

Bild
Emblemlös grill... vet inte om jag skall använda denna eller behålla den jag har




Fick med en herrans massa kablar till mina nya lampor, förstår dock inte varför jag skall behöva använda dem? - nån som vet och kan förklara? :)
Bild Bild
Min gissning är att det är en sats för att få spänning direkt från batteriet till helljuset istället för via ljusvredet för att förhindra spänningspall - troligt?
Bild
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Lyxigt lyxigt....jag hade bytt grill men som sagt så är det en smaksak.
Dina gamla fron blinkers vet jag en som vill ha troligtvis om dom också var i klarglas alltså. Hör av dig på msn.
Användarens profilbild
Mr_Gear
Lustgasare
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 22:24
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr_Gear »

Kroll skrev:Lyxigt lyxigt....jag hade bytt grill men som sagt så är det en smaksak.
Dina gamla fron blinkers vet jag en som vill ha troligtvis om dom också var i klarglas alltså. Hör av dig på msn.
Mjo, tror inte det blir den emblemlösa iaf... tyckte inte passformen var riktigt bra, och så vill jag ha nåt lite annorlunda - skall fortsätta kika efter andra!



UPDATE

Lyktorna på plats...
Bild

Bak också
Bild

Monterade även kabelsatsen som medföljde lyktorna, så nu ligger lyktorna över ett relä direkt från batteriet för att få maximal styrka på ljuset :)
Bild
Riktigt smidigt att det medföljde! glad överraskning...


Nästa glada överraskning kunde jag tyvärr inte få nån bild på eftersom jag tog kort med mobilen. Jag har tidigare testat "Xenon-look" halogenlampor, och kommit fram till att visst de ger ett lite vitare sken - men långt från xenonliknande.
Därför blev jag helt förbluffad när jag hade dragit och kopplat färdigt kablarna och slår på halvljuset första gången - "va sjutton, det lyser ju helt vitt framför bilen" och visst, när jag gick framför bilen och kollade så var ljuset äckligt xenonliknande... Grymt imponerad blev jag! skall försöka ta bilder med en ordentlig kamera så ni får se.
Bild
Lägg den förpackningen på minnet, rekommenderas verkligen!
Bild
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Gött mos här händer det grejer. Till skillnad från mig... =)
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Inlägg av eMiL »

Najs!

Alla börjar få färdigt sina bilar men jag vet 2 som det står helt stilla för :D

Bra jobbat!

Keep it up! :wink:
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Användarens profilbild
Mr_Gear
Lustgasare
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 22:24
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr_Gear »

Idag fick jag dit de nya blinkersen(fästena passade inte riktigt så viss moddning krävdes...)
Sedan fick hon sig en rejäl dusch och en omgång våtvax... Sedan ut och försöka ta bilder i mörkret utanför:

Här syns baklysena, notera det vita ljuset på marken framför :)
Bild


Bild på framlyktorna, här kan man även se lite hur vitt de faktiskt lyser:
Bild

Bild
heika_
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1580
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10

Inlägg av heika_ »

snyggt vare :)
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
Användarens profilbild
Mr_Gear
Lustgasare
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 22:24
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr_Gear »

NYBESIKTIGAD UTAN ANMÄRKNING :D
Bild

Bilen gick upp på bromstesten med säkert 2mm till godo för frontläppen, parkerade sig sedan där på balken :lol: gick dock bra att genomföra bromstest ändå och jag fick en gubbe som verkade rätt sympatisk till låga bilar!
Sen kom den tyvärr inte upp på lyften, så jag fick lite snabbt plocka loss läppen så var det piece of cake sen :)
Det visade sig att ljusinställningen på nya lyktorna var rätt bra redan från början förresten, den ena var lite bländande men inte mycket...
Besiktningsmannen reagerade också över hur rostfri den var under, och det är ju alltid roligt att höra sånt från nån som ser många vr6or.
Fick "bra att veta" för lite glapp på en länkarmsbussning så den får väl bytas framöver...

Lyckoshoppade sedan på impuls en bilstereo, Pioneer DEH-P75BT med 3 lågnivå utgångar, spelar mp3 wma aac osv, bluetooth-kapacitet, motoriserad front, OEL-display, fjärrkontroll, 7-bands EQ... Fick betala 1800kr för ett demoex på en utförsäljning här i stan, normalpris: 3000-3300!
Bild


Förresten, nån som kan säga mig var jag hittar uppgraderingsbromsar till rätt pris?
Senast redigerad av Mr_Gear den tor 15 maj 2008, 23:16, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Red daddy
Polerat insug
Inlägg: 23
Blev medlem: fre 23 nov 2007, 05:32
Ort: Skara

Inlägg av Red daddy »

Riktigt snyggt! Blir lite avis... :? Sugen på angeleyes också eller lite värre bromsar? vetifaan hur de blir. men men.

Hur kör ni karavanen från GBG till Mantorp? Man kan kanske hänga på? :?
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Red daddy skrev:Riktigt snyggt! Blir lite avis... :? Sugen på angeleyes också eller lite värre bromsar? vetifaan hur de blir. men men.

Hur kör ni karavanen från GBG till Mantorp? Man kan kanske hänga på? :?
Klart du ska hänga på karavanen.
Vi kör gbg, borås, jönköping....
Användarens profilbild
Mr_Gear
Lustgasare
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 22:24
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr_Gear »

Red daddy skrev:Riktigt snyggt! Blir lite avis... :? Sugen på angeleyes också eller lite värre bromsar? vetifaan hur de blir. men men.

Hur kör ni karavanen från GBG till Mantorp? Man kan kanske hänga på? :?
Eller både och? :wink:

Som kroll säger, klart du skall hänga på karavanen!
Bild
Användarens profilbild
Mr_Gear
Lustgasare
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 22:24
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr_Gear »

Har varit ruskigt dålig på att uppdatera här... men har å andra sidan inte hänt så mycket.
Bytt glappande länkarmsbussning på verkstad & gjort ny hjulinställnig för klantskallarna på verkstaden hade lekt lattjo lajban med inställningen - killen som gjorde hjulinställningen undrar hur fan nån kunde få det så fel :lol:
Har också bytt emblem på bakluckan till ett nytt fint kromat, lagat fläkten så nu funkar den 100% också 8)

Bilen är nu till salu för dem som missat det... http://www.blocket.se/vi/16971211.htm?ca=15_s
Bild
Skriv svar