Projekt jag är apless börjar

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
Syncmaster
Polerat insug
Inlägg: 24
Blev medlem: sön 27 jan 2008, 16:18

Projekt jag är apless börjar

Inlägg av Syncmaster »

Hej!

idag tisdag 29 april gick min bil ännu en gång sönder så nu har jag bestämmt mig för att påbörja mitt såkallade vinterprojekt.

Martin heter jag föresten, har ett par år som bilmekaniker men just nu är jag en tur i danmark och bygger lite byggnadsställningar.

i början av februari bytte jag bort min väldigt saknade bmw mot min första vr6a. det är en väldigt rolig bil måste jag säga men den har inte gjort mycket än att ge mig en massa huvudbry. bilen var först och främst obesiktigad, detta visste jag visserligen om men det kom en hel del saker på besiktingen som jag inte hade räknat med så som brustna fjädrar, dåliga strålkastare mm.

ett tag efter köpet kommer jag fram till att bilen har varit avställd sedan 2.5 år tidigare, och bilen har varit kraftigt demolerad en gång i tiden. "skit i det" tänkte jag. rör inte mig särskilt mycket

en massa saker köptes på olika ställen, fjäderben köptes av linus(genuine) som jag är mycket nöjd med 8trevlig kille föresten)
allting åtgärdades för att sen på motorvägen på väg hem från en bilträff i landskrona i 2** km/h sprack värmeelementet. med totalt igenimmade rutor lyckades jag styra in till vägkanten och bärgade hem bilen då någon idiot till tidigare ägare slängt in en högergängad ögla i bilen men denna skulle ha varit vänstergängad.

detta tog tags i och byttes samtidigt som en REJÄL städning av bilen gjordes.

nu idag tisdag skulle jag göra en ombesiktning på mina framdäck, på väg dit under en motorbroms innan en rondell händer det som inte fick hända!!!!!

det klonkar till i golvet under pedalstället " undrar vad det var" surrar det i mitt huvud. jag åker ett par minuter till men bestämmer mig för att gå av och titta så allt är okej. DET VAR DET INTE!!!!!!!!
jag böjer mig ner och möts att ett niagarafall av olja under motorn.
jag misstänker antingen en kraftig spricka i blocket innanför sprängkåpan eller packboxen på vevaxeln på samma ställe.

imorgon onsdag börjar jag riva ur motorn ur bilen då jag inte vill laga bilen fler gånger för att sedan behöva fixa något annat.

jag är väldigt mycket emot stora kjolpaket och liknande så några såna blir det inte i min tråd. jag lägger allt mitt krut och pengar på motor och chassi.
en lista på vad som skall göras och vad som händer kommer lite senare.

det var allt för mig än sålänge.

mvh//martin
Golf VR6 -92
Mek i DaNina Racing
Användarens profilbild
Mr_Gear
Lustgasare
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 22:24
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr_Gear »

Fy satan vilken otur :( Du slår nog mig på den punkten - och det är något att vara stolt över för det är inte lätt :wink:
Lycka till med projektet hur som helst!
Bild
Skriv svar