Danis Golf VR6 Hofele Turbo R Edition.

Här skriver du om ditt projekt
Användarens profilbild
Danis
VR6 newbie
Inlägg: 44
Blev medlem: fre 06 jan 2006, 02:23
Ort: Nacka
Kontakt:

Inlägg av Danis »

Tack Emil.. :)

Mina Blinkers kommer från Hofele-Design i tyskland där även kjolpaketet kommer ifrån. http://www.hofele-design.de ..

Nu till en tråkig nyhet då. Idag på väg till jobbet så hände nått märkligt.
Helt plötsligt så kommer det ett stort rökmoln från huven (Medans jag kör alltså) . Jag körde lugnt och sansat på en 50 väg. Det börjar lukta bränt. Jag kollar oljetempen direkt men den är normal och bilen funkar helt normalt och efter bara några sekunder så försvinner röken så jag beslutar mig för att köra den korta sträckan som är kvar till jobb parkeringen. Jag kommer fram och parkerar bilen, öppnar huven och ytterligare lite rök bolmar upp och det hörs ett klickande ljud från generatorn uppskattar jag. Kylarfläkten går för fullt. Jag låter bilen stå med öppen huv ca 20 min för att svalna sen provar jag att starta bilen igen. Den startar utan konstigheter fast nu lyser batterilampan. Märkligt tänker jag. Jag tänkte prova att backa ut från parkeringen men märker då att ratten sitter som fastlåst. Servon har alltså dött. Jag kollade inte så mycket mera och nu står bilen kvar där. En polare kom och hämtade mig. Vafan kan ha hänt? Servooljan som har läckt ut? Den som rök kanske? Men varför lyser då batterilampan? Ska ta en närmare titt imorn. Några tips? :cry:

MVH /En trött Dani
Snart klar!
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

bara haka lös remmen och kolla om servopumpen/generatorn kraschat... kanske remmen är sliten?
Gamla bilen!
Bild
Användarens profilbild
Danis
VR6 newbie
Inlägg: 44
Blev medlem: fre 06 jan 2006, 02:23
Ort: Nacka
Kontakt:

Inlägg av Danis »

Men om generatorn har kraschat så hade väl bilen inte startat normalt? Och batterilampan lös ju men vid 23:00 tiden så blinkade fortfarande dioden för larmet och bilen dog runt 16:00.. Så batteriet är ju inte dött heller..
Snart klar!
Användarens profilbild
Danis
VR6 newbie
Inlägg: 44
Blev medlem: fre 06 jan 2006, 02:23
Ort: Nacka
Kontakt:

Inlägg av Danis »

Servo och Ac kompressorn var det som hade rasat! :( .. Bilen står på Din Bil Hammarby nu. Dom fixar allting och gör även en 12 mila service på den sen kommer den gå ut på annons. Ny servad och nybesiktigad utan anmärkning.
Om nån är sugen på att köpa den så är det bara höra av er till mig med ett bud. :)
MVH /Dani
Snart klar!
Användarens profilbild
Danis
VR6 newbie
Inlägg: 44
Blev medlem: fre 06 jan 2006, 02:23
Ort: Nacka
Kontakt:

Inlägg av Danis »

Måste ha ett råd nu.. Offerten från din bil är på 20 000 för att laga allting.. Men nu säger en mekaniker på din bil att han kan köpa den som den står för 20 000.. Vad ska jag göra? Laga den för 20 000 å sälja den eller släppa den nu för 20 000? Blir galen..
Snart klar!
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Robin »

Fixa en bättre begagnad servopump koppa bort ac:n och köp kortare multirem och sälj den dyrare ;)
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Inlägg av eMiL »

Som Robin säger, skit i ACn!
En servopump får du för ca 500kr på skroten.

Btw, jag ska ha en servopump hemma du kan få billigt. Kan kolla imorgon.

Varför sälja bilen? :(
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Användarens profilbild
Pouzar
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1431
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 13:32
Ort: Gävle

Inlägg av Pouzar »

Mekanikern vet att han kan köpa bilen och tjäna pengar på den, dvs han ger så lite som möjligt för han vet att det är ett bra pris..

Tro mig, jag jobbar själv som bilmek så :)

Sälj den inte, försök få tag på nån som kan fixa den åt dig på sidan om, om du inte kan göra de själv helt enkelt.

Vore väl konstigt om AC och servopumpen gick samtidigt eller ?
Skriv svar