busig sugis

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

busig sugis

Inlägg av awsm »

avgas 2,5 tum rostfritt extraktor racekat

utvändigt andra speglar, lite plast moddad framspoiler

bromsar. nya slitsade skivor,redstuff belägg och bättre bromsvätska.

chassi. nuvarande sänksats ska bytas ut till spax rsx
powerflex bussningar till hela framvagnen/bakvagnen samt motor kuddar i poly.
fjäderbenstag fram och bak.

drivlina. 6 puckad sinter koppling med hårdare tryckplatta,lättat svänghjul och genomgången låda pq diff. dli spakställ

motor.
nyborrad motor
allt nyrenoverat alt utbytt
corrado 2.9 spjällhus
mk4 stage 2 kammar.
nytt insug egen moddat.
315cc spridare
1-5bars btr
ny pump och filter
nya tändkablar och stift.
bmc kit för att tvinga in lite mer luft.
öppen vevhus vent med catchtank.
mappad på turbocenter.
runt 200hk 260nm

inredn.bur,skålstolar,mockaratt,

asa imola 16"
toyo r1r 205 45 16

lättad ca 80 kg

provkörd på mantorp bugrun 2011

mycket trevlig maskin

tack för all hjälp av alla vr6 tokiga
ses på banan i sommar
Senast redigerad av awsm den lör 18 jun 2011, 11:34, redigerad totalt 4 gång.
slow is boring
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

första frågan. när nya avgassystemet e klart så ska toppen ur vad bör jag göra åt den.???

plana, porta, fräsa ur ventilsäten??

någon som har bra erfarenhet av topp renovering??

svar e till stor hjälp!!!!!

mvh robin
slow is boring
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Inlägg av nosisfun »

awsm skrev:första frågan. när nya avgassystemet e klart så ska toppen ur vad bör jag göra åt den.???

plana, porta, fräsa ur ventilsäten??

någon som har bra erfarenhet av topp renovering??

svar e till stor hjälp!!!!!

mvh robin
du kommer säkert få byta ventil styrningarna

slipa in ventilerna och sätena

och en snäll riktplaning av toppen

passa på att byta lyftarna samtidigt så är toppen som ny sen :)
mk2 vr6
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Gött Robin men glöm inte att lägga ut bilder på bilen :D
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

oki då ska jag försöka jaga rätt på någon som som kan fixa toppen åt mig =)
slow is boring
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

tjena micke bilder kommer =) ska lägga ut första bilderna på garaget.org

imorn blir det elmia då ska jag jaga rätt på en rostfri slut burk resten av systemet e beställt det blir nytt sotfritt från grenröret å bak =D
slow is boring
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

förtsa bilderna på bilen=)

http://www.garaget.org/?car=15282
slow is boring
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

nu ska nya rostfria agget byggas fick hem rostfria svets böjar ny första ljuddämpare i veckan. slutburken och katten är beställda och en ny rostfri fläns blev klar i veckan som ska passa mot grenröret.

snart dags att dra fram tiggen å börja bygga =)

fick erafa att simons rosfria böjar håller dålig kvalitet dom e skarvade på mitten och dåligt svetsade utan rotgas och inte ens runda i ädorna ..

kommer få använda mkt tillsasts för att få det bra!

tråkigt med dålig kvalitet på grejer man köper!

ska fota lite så fort jag börjat bygga =)
slow is boring
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

bilder på det modifierade insuget.

klicka på länken för att se bilderna. http://www.garaget.org/?car=15282
slow is boring
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

awsm skrev:bilder på det modifierade insuget.

klicka på länken för att se bilderna. http://www.garaget.org/?car=15282
Tyvär så kommer det att inte göra så mycke effekt.
Du har en stor "flaskhals" direkt efter spjällhuset.
Så gör istället som jag har sakt :D
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Bild

Den här delen menar jag
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

räcker det att slipa ur åt alla håll eller måste jag skära bort det och öppna så isället
slow is boring
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Måste skära upp så du får så stort som möjligast
awsm
Turbo VR6a
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 00:53
Ort: fagersta

Inlägg av awsm »

nexen kolla detta =)

jag har ritat en snabb skiss å lagt på garaget .

va ner å titta på isuget idag och om man ska korta av spjällhus anslutningen den som nu stryper. för att få större inloppshål så ökar ju ytter dim vilket resulterar i att man måste ändra stigningen på plenumet för att passa in mot den av kortade spjällhus ansl. har jag rätt??

kommer då inte plenumet att ta i toppen eller finns det utrymme så det räcker.

kolla länken
slow is boring
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

japp det stämmer, du måste vinkla upp plenumet så den inte tar i toppen/huven. Om jag inte minns fel så vinklade jag upp mina insug ca 4cm. Så jag fick ingången till insuget 3cm+org.

Bild
Skriv svar