Golf ll - 84 VR6

Här skriver du om ditt projekt
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Har tänkt på en annan sak, kan det gå att köra med mk2 CL org bränslesystem? (det sitter "blåa org slangar" på den)

Annars får ni tipsa vart man kan köpa nya slangar och dom ska tåla etanol 8)
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Inlägg av z-vr6nitrous »

vanlig soppa slang duger fint!
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

och då menar du med vanlig bränsle slang som man köper på mekonomen, inte sånt som sitter org (blå slang)?

Vore ju kanon om man kunde få tag på dom blå slangarna som jag pratar om, funkar ju kanon i org bränsle clips m.m
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Inlägg av z-vr6nitrous »

jo den blåa kommer funka också
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

Skit att man missat din projekttråd :) ska du regga den med motorn, bli mycket jobb på kort tid så fall om du ska hinna få igenom den som ombyggtfordon osv till bugrun :D men kan inget annat än önska dig lycka till, är själv oehört glad att fått igenom min med endast motorbytet :P ang elen sen så behåll bilens orginal elsystem och använd dig endast av vr6ans motorkablage, är samma elcentraler så bara pluggin, du kan använda kablaget till orginal soppapump osv me, slipper du massa bök med dra nytt till belysning, kupefläktar m.m m.m
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
Användarens profilbild
[VR6]DAN
*Donator*
Inlägg: 407
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 06:28
Ort: Laholm/Halmstad

Inlägg av [VR6]DAN »

tobbe80 skrev:Skit att man missat din projekttråd :) ska du regga den med motorn, bli mycket jobb på kort tid så fall om du ska hinna få igenom den som ombyggtfordon osv till bugrun :D men kan inget annat än önska dig lycka till, är själv oehört glad att fått igenom min med endast motorbytet :P ang elen sen så behåll bilens orginal elsystem och använd dig endast av vr6ans motorkablage, är samma elcentraler så bara pluggin, du kan använda kablaget till orginal soppapump osv me, slipper du massa bök med dra nytt till belysning, kupefläktar m.m m.m
det är inte samma elcentral på en gammal 84:a.Det blev inte samma elcentral fören senare.Kan det har varit runt 88-89?Golf 2 med varningsblinkersknappen ovanför rattkåpan har samma elcentral som mk3
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

oki, fel av mig
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Har tänkt mig att den ska vara "kör klar" (ej bes med vr6 motorn)
Bilen är bes till sista juni 8)

Vi får se om jag hinner :twisted:
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Här kommer det bra info om VR6 byggen och fixat så det är på sweden språket 8)

http://translate.google.se/translate?hl ... v%26sa%3DG


http://translate.google.se/translate?hl ... v%26sa%3DG
Senast redigerad av NeXen den tis 23 sep 2008, 21:55, redigerad totalt 4 gång.
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

tobbe80 skrev:Skit att man missat din projekttråd :) ska du regga den med motorn, bli mycket jobb på kort tid så fall om du ska hinna få igenom den som ombyggtfordon osv till bugrun :D men kan inget annat än önska dig lycka till, är själv oehört glad att fått igenom min med endast motorbytet :P ang elen sen så behåll bilens orginal elsystem och använd dig endast av vr6ans motorkablage, är samma elcentraler så bara pluggin, du kan använda kablaget till orginal soppapump osv me, slipper du massa bök med dra nytt till belysning, kupefläktar m.m m.m
Hur funkar det med hastigsmätaren?

el menar du att man ska ta mk3 mätarhus i mk2 bräda?
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

Körde med orginal instrument och G60s orginal hastighetsmätar vajer. bara stoppa i :)
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Nu har jag fixat fram den "nyare elsystemet" (=varningsblinkersknappen på ovansidan av rattkåpan) kommer från en mk2 89:a

Så nu kommer konverteringen bli ca 90% lättare.
Först så hade man tänkt att köra med mk3 bräda + elsystem, blir grymt lättare med mk2 org saker 8)

Tobbe, har inte kollat på mk3 el system men är det bara 3st kontakter som ska in i mk2 säkringsdosan?

kommer du exakt ihåg vart dom satt el finns det märkning/nr?
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

Har du bytt till nyare elsystemet ? så är det stort sett bara plugga in, sitter 3 st vita kontaktstycken på rad som är för motorstyrning är bara plugga in, byggde iofs på g60 men funkade för mig och har du bytt central till senare modell än från -84 så ska de funka, körde helt å hållet med orginal elsystem, behövdes inte ens flytta om säkringar/relän
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Japp, fixat till det nyare elsäkringsboxen.
Blir ju nu grymt mycke lättare att göra VR6 konverteringen


Bild

Då måste det vara F, G1. G2
Då har man gjort rätt 8)

Bild
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Tänkte på instrumenteringen, kommer ju inte funka med vartalsmätaren pga att det skiljs ju mellan 4cyl och 6cyl :roll:
(Har PG instrument till bilen)

Vet i tusan hur folk bruka göra med detta ? FÖRSLAG ???
Skriv svar