Total Motorrenovering-KLAR!!! Hjälp med problemen efter. . .
-
- Lustgasare
- Inlägg: 370
- Blev medlem: mån 15 maj 2006, 12:02
- Ort: markaryd
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
3-polig? då tippar jag på att den ska gå till hastighets mätaren
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
-
- Lustgasare
- Inlägg: 370
- Blev medlem: mån 15 maj 2006, 12:02
- Ort: markaryd
tack för tipsen med den 3 poliga sladden ..
ett annat problem vi har nu är att när vi försöker att starta bilen då börja det ticka från fläckt relät o sen kör fläckten igång. efter ett litet tag börja tickandet o fläckten sakta ner o fortsätta i det läget..
någon som vet var vi ska jorda minus kaplen den som går via fläckt reläft
HÄLP!!!!
ett annat problem vi har nu är att när vi försöker att starta bilen då börja det ticka från fläckt relät o sen kör fläckten igång. efter ett litet tag börja tickandet o fläckten sakta ner o fortsätta i det läget..
någon som vet var vi ska jorda minus kaplen den som går via fläckt reläft
HÄLP!!!!
brum brum
-
- Lustgasare
- Inlägg: 370
- Blev medlem: mån 15 maj 2006, 12:02
- Ort: markaryd
-
- V.I.P
- Inlägg: 1580
- Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10
tickar i början när oljan inte nått upp helt.jöns skrev:det var den jordpunkten som gjorde det. allt är dålig jord.
nu jävlar går den.
det tickar från ventilerna men det ska det väl göra ett tag? har läst det någonstans.
den ligger stabilt på 1000 varv och dåååååååånar!
härliga tider.
men sen tickar den dovt helatiden
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
-
- Lustgasare
- Inlägg: 370
- Blev medlem: mån 15 maj 2006, 12:02
- Ort: markaryd
hur lång tid ska det ta innan det slutar ticka?
för den gick i ungefär 15min. slutade inte. la sig till 800 och jämt.
vattnet ger inte utslag. vilken av de tre på termostathuset är till vattentempen?
har aldrig hört ventiltickande förut så jag vet inte.
men metalliskt och sånt. det är som det ska?
för den gick i ungefär 15min. slutade inte. la sig till 800 och jämt.
vattnet ger inte utslag. vilken av de tre på termostathuset är till vattentempen?
har aldrig hört ventiltickande förut så jag vet inte.
men metalliskt och sånt. det är som det ska?
brum brum
-
- V.I.P
- Inlägg: 1380
- Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
- Ort: Luleå
- Kontakt:
Toppen ska inte låta allt för länge, minn gjorde det i ungefär 1 min sen var de bra me det. Du har en knacksensor för att inte få spikningar men om du ivill veta hur de låter så är de ungefär som ett knaster, för eller eftertändning på soppan. (rätta om ja har fel)jöns skrev:ja, det är ju det som oroar mig. toppen är nyrenoverad och fixad. så den ska ju vara bra.
men fårgan är när det spikar. hur låter det? vad är det? vad händer då? osv. den går ju jämt och allt sånt.
-
- Lustgasare
- Inlägg: 370
- Blev medlem: mån 15 maj 2006, 12:02
- Ort: markaryd
ska vi se. har inte varti hemma så bilder som ni ser har inte kommit upp. jobbar på det.
men det läcker lite vid termostathuset. ser ut att vara på undersidan.
packningen där är helt ny så det ska inte vara något konstigt med det tycker jag. vad kan/brukar det vara där som läcker?
sen är det två olika saker jag läst och hört om inkörningen.
en sida säger.
- kör försiktigt och mjukt.
en sida säger.
- kör ganska hårt kör den varm, gasa hårt.
det med att gasa verkar galet tycker jag. men vissa verker tro på det...
jag tror på lugnt och byta olja och filter tätt.
bytte första gången efter ungefär 40 minuter. då glittrade det lite. menn det ska det väl göra när allt sliter till sig.
men det läcker lite vid termostathuset. ser ut att vara på undersidan.
packningen där är helt ny så det ska inte vara något konstigt med det tycker jag. vad kan/brukar det vara där som läcker?
sen är det två olika saker jag läst och hört om inkörningen.
en sida säger.
- kör försiktigt och mjukt.
en sida säger.
- kör ganska hårt kör den varm, gasa hårt.
det med att gasa verkar galet tycker jag. men vissa verker tro på det...
jag tror på lugnt och byta olja och filter tätt.
bytte första gången efter ungefär 40 minuter. då glittrade det lite. menn det ska det väl göra när allt sliter till sig.
brum brum
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
du ska köra in den som den ska brukas
du ska motorbromsa mycket ,då sätter sig ringarna bäst
å det är viktigast första rundan du kör
låt den bli varm på tomgång sedan ut å kör
,sen hade jag bytat olja samt filter efter första åk turen
och sedan efter 20-30 mil igen
mineral olja körde jag in min på
du ska motorbromsa mycket ,då sätter sig ringarna bäst
å det är viktigast första rundan du kör
låt den bli varm på tomgång sedan ut å kör
,sen hade jag bytat olja samt filter efter första åk turen
och sedan efter 20-30 mil igen
mineral olja körde jag in min på
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/