Ljudbygge i min vr6:a

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Patrickp_vr6
Polerat insug
Inlägg: 26
Blev medlem: tor 13 sep 2007, 12:03
Ort: åland

Ljudbygge i min vr6:a

Inlägg av Patrickp_vr6 »

Tjabba tänkte lägga upp en liten tråd över mitt lilla ljudbygge i min golf vr6:a colorconcept blå.

Detta ska jag ha i den:
enhet:pioneer deh-p88rs
2 digital designs 8:or
1 AudioTop DX 800.1 steg driva 8" med
1 autostudio steg E-80.4 till framsystemen
2 st dls r6a.
2 st excide maxxima batterier.
+ en jävla massa kablar säkringar:)
Tror det ska funka
Patrickp_vr6
Polerat insug
Inlägg: 26
Blev medlem: tor 13 sep 2007, 12:03
Ort: åland

Inlägg av Patrickp_vr6 »

lite bilder då:

lådan fick jag med av han jag köpte 8orna av
Bild

Bild

så här såg det ut för 2 veckor sen typ,nu har jag klätt in allt. är uppstaget i mitten så man ska se enna steget skall vara en glasskiva med list runt där.
Bild

i fredags passade jag och en polare på att tona rutorna på bilen blev bra på sido rutorna bak blev det några hack men det får duga suns inte så mycket.
Bild

Bild

idag tog jag ur inrednigen ur bilen allt utom mattor och dörrsidorna som jag fan inte visste hur man skulle få bort:) nån som vet? och damsög den tyvärr så tog batteriet slut innan jag han ta en bild efter:(
Bild


en bild på fronten med då
Bild

ja nu e det väl bara att vänta på att grejerna kommer på posten så manb kan börja installera allt har bara 8 orna och audiotop steget hemma resten på vär hem:)
Användarens profilbild
Jahappz
Site Admin
Inlägg: 800
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 13:59
Ort: Värnamo

Inlägg av Jahappz »

ser bra ut! :)

du måste ta bort mittkonsolen för att kunna ta ut mattan.
VW Passat B8 2,0 GTR -2018
Audi S4 2,7 -1999
VW Golf MK2 1,8T -1987
Patrickp_vr6
Polerat insug
Inlägg: 26
Blev medlem: tor 13 sep 2007, 12:03
Ort: åland

Inlägg av Patrickp_vr6 »

oj blev lite fel mattan blir kvar i bilen men d var dörrsidorna jag syfta på kollade lite på det men jag vill inte börja testa nåt före jag e säker
Användarens profilbild
Mr_Gear
Lustgasare
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 22:24
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr_Gear »

För att få loss dörrsidorna: Snäpp loss handtaget du drar igen dörren med(du ser en skarv i mitten av det, öppna där med hjälp av en liten mejsel) där under sitter 2 skruvar, lossa dem. Sedan så kan du lite försiktigt med hjälp av en mejsel knäppa loss dörrsidorna runt om kanterna och slutligen lirka loss dem från "öppningshandtaget"... Och förresten, glöm inte att skruva av plastlåspinnen och ett tips är att sedan trycka ner låspinnen(allså "låsa" dörren) så blir det lättare att lirka upp dörrsidan ;)
Bild
Patrickp_vr6
Polerat insug
Inlägg: 26
Blev medlem: tor 13 sep 2007, 12:03
Ort: åland

Inlägg av Patrickp_vr6 »

tack mr_gear nu är dom loss nu e det bara att vänta på att alla grejer ska komma på posten
TheDeadDorkster
*Donator*
Inlägg: 1143
Blev medlem: sön 22 aug 2004, 09:29
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av TheDeadDorkster »

Enbart för din säkerhet rekommenderar jag att du inte skriver allt vad du stoppar in i bilen. Tyvärr tittar också klåpare på detta forum och är enbart glada för all information dom får om bilen. Det gör deras jobb mycket enklare :(
Respect a mans car, and he'll respect you

min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrickp_vr6
Polerat insug
Inlägg: 26
Blev medlem: tor 13 sep 2007, 12:03
Ort: åland

Inlägg av Patrickp_vr6 »

d e sant, men man e helförsäkrad + larm och kvitto på allt så man har ju några säkerheter och så ska dom komma ti åland och försöka hitta min bil me:)
h0lle
Hardcore VR6:are
Inlägg: 295
Blev medlem: sön 14 maj 2006, 02:08
Ort: Värnamo

Inlägg av h0lle »

Patrickp_vr6 skrev:d e sant, men man e helförsäkrad + larm och kvitto på allt så man har ju några säkerheter och så ska dom komma ti åland och försöka hitta min bil me:)
lycka till. ditt regnr är för fan reggat på en moped! :lol:
"-JÄÄÄVLAR va den går! Dånar gött gör den ju också! Är det en sån där TDI eller?"
Patrickp_vr6
Polerat insug
Inlägg: 26
Blev medlem: tor 13 sep 2007, 12:03
Ort: åland

Inlägg av Patrickp_vr6 »

i sverige ja:)
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Inlägg av eMiL »

Finsk plåt right? ;)

Det tråkiga är att man får ju inte ut 100% av försäkringen ifall grejerna är över 1 år gamla!
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Patrickp_vr6
Polerat insug
Inlägg: 26
Blev medlem: tor 13 sep 2007, 12:03
Ort: åland

Inlägg av Patrickp_vr6 »

nästan rätt ålandsk plåt, en självrisk på 150e och kvitto på allt så får man ut d man betalt. menmen åter till tråden, nu ska jag fara till garaget och dra kablar i bilen. kom pBildå posten idag!
Användarens profilbild
Mr_Gear
Lustgasare
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 22:24
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr_Gear »

Patrickp_vr6 skrev:tack mr_gear nu är dom loss nu e det bara att vänta på att alla grejer ska komma på posten
Inga problem! Lycka till :)
Bild
Patrickp_vr6
Polerat insug
Inlägg: 26
Blev medlem: tor 13 sep 2007, 12:03
Ort: åland

Inlägg av Patrickp_vr6 »

jaha kom paket för ett par dar sen då med lite grejer nu e det bara att vänta på asfaltsmattan så man kan sätta in den. sen är det bara att börja installera!
Lite bilder på sakerna som ska i då.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Inlägg av eMiL »

Najs!

Snyggt med dubbla DD och ett audio steg! ;)

Köper du grejerna ifrån USA eller?
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Skriv svar