Slipning lackning samt lång historia bakom:P

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Pzycko
Ny vaxad
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 01 aug 2006, 02:15

Slipning lackning samt lång historia bakom:P

Inlägg av Pzycko »

Tjo, har ägt min vackra vr6:a i lite över ett år, har haft den på väg ungefär 4 månader sen dess. Känns sugit värre men haft sådan jävla otur!! Efter ca 3 månaders körning dabba jag mig vid heden i göteborg, bytte fil utan att kolla döda vinkeln (körde inte 50 km ens men kl av 12 på natten o jag hade jobbat så va inte 100% i huvvet just då)och självklart e det 2 flickor som ligger o pyser med sin lilla mazda mx MINI! min golf e låg men den e fan inget mot den jävla mazdan... iaf. min stötfångare hög bak tog i hennes vänster framskärm, detta e roligt nu.. Hela min jävla stötfångare släpper i samtliga fästen o glider över asfalten o in i motsatta körfilen! vad händer med hennes lilla bil tro? en liten fucking buckla som en humla på steroider kunnat göra snyggare! Men men iaf, Bilen va såklart helförsäkrad på farsan, inga problem tänkte jag.. ack o ve vad det sket sig!!!!! Tog oss ca 3 månader att tjaffsa fram o tillbaka om vi skulle få ersättning eller inte då dom ansåg att jag var huvudsakliga brukaren. ´Vi gjorde det man inte ska göra, vi gav upp o ja bestämde mig för att fixa skiten själv. Så köpte en ny bakkjol på skroten, inga problem där kosta ca 800 spänn så jag va nöjd. MEN! vad händer då, en dag påväg till jobbet kommer jag glidandes från marieholmsleden o ska in i tingstadstunneln och självklart e det kö så jag puttrar mig fram i kön tills jag kommer upp jämsides med en lastbil. Enligt MIG ska man bruka kugghjulsprincipen där, men det tyckte inte lastbilen! Får panik när ja märker att han rullar på han oxå och slänger mig på tutan men för sent. PUCKOT låter sitt högra framdäck dra över min förardörr och trycker in den samt slite rloss min sidospegel. BRAAAAA tänkte jag, nu skiter jag ner mig. EN lång historia kort. Blev lika fuckad där med försäkringen, eller inte lika. Vi fick betala lika mkt men jag anser fortfarande att det inte va mitt fel! Fick nog då och körde bilen till min morbror i säffle där vi börja meka lite med den. Bytte förardörr och tog bort bakrutan då han såg att limmet va löst som e mkt vanligt på importgolf mk3 , väl borttagen slipa vi bort all rost som satt på insidan och glasmästare som han e limma vi om rutan så nu sitter fanskapet! hade även en spackelbubbla från då nån tidigare ägare tagit bort vw märket som vi slipa ner o spackla över. Sedan bytta vi ut hela bromspaketen bak och skicka in den på besiktning så ja kunde rulla tillbaka den till gbg igen o lacka den. Gick inte igenom såklart! Förhöjda värden i både hc o co halten samt bromsrör tvärgående bak rostigt. Sket i det gjorde jag o körde hem bilen till götet! Fixade bromsröret och smällde i lite k sprit inför besiktningen. Gick skitbra förutom att dom jävla värdena inte gick ner ett piss. Ber till gudarna att det inte e katen som har bränt. Och för ungefär en 2-3 veckor sedan körde jag till allum, stanna till 5 min o när jag ska köra därifrån drar ja på tändningen och vad händer? ingeting, bilen står å tuggar men startar inte, just nu vill ja bara lägga mig under en sten o dö... Tar mig 3 dagar att få hem bilfan då det inte fanns ett piss o bogsera i o bärgningsbil va inte att tala om. Så nu står den i garaget, smutsig, olackerad och obrukbar.... Tog 4 bilder som visar hur synd det e om bilen nu idag, Sök på användarnamn Pzycko på garaget.org om ni vill ta en titt. Hoppas att folk nu kan hålla tummarna för mig och att turen åter ska komma till mig och jag får igång min älskling!!! MVH Pzy
heika_
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1580
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10

Inlägg av heika_ »

mannen med otur ser ja =) lycka till då ;)

men ett tips, vore lättare o läsa om du hade lite mer mellan rum.
vara bara en massa bokstäver, lite svårt o följa lixom =)
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
Pzycko
Ny vaxad
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 01 aug 2006, 02:15

Inlägg av Pzycko »

jag vet, tänkte inte på det :P Va bara tvungen o få ur mig alla aggresioner fort, tangenterna gick nästan sönder :P
bente
Drivknut
Inlägg: 15
Blev medlem: tor 30 aug 2007, 20:58
Ort: sthlm

Inlägg av bente »

får hålla med heika med texten, men jag plöjde igenom skiten ändå och fan vilket jävla oflyt du har haft!!

kolla in min tråd med så får du se : oturshösten! :'( - besiktning klar!

bilar är roligt har jag hört! :D

GOD JUL
en mm från att krocka är inte samma sak som att krocka! ;)
h0lle
Hardcore VR6:are
Inlägg: 295
Blev medlem: sön 14 maj 2006, 02:08
Ort: Värnamo

Inlägg av h0lle »

bilar är ingen bra investering ;)
"-JÄÄÄVLAR va den går! Dånar gött gör den ju också! Är det en sån där TDI eller?"
Pzycko
Ny vaxad
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 01 aug 2006, 02:15

Inlägg av Pzycko »

Nu har jag beställt tändmodul + tändspole , hämtar ut dom imorgon så får vi hoppas att turen har kommit tillbaka nu o bilen startar för mig!:D jävla meck att plocka loss tändspolen dock! sitter ju me en jefla mutter på insidan och mitt jävla plastskydd till vindrutetorken sitter ju som faaan så inte så himla kul o plocka loss heller! :( Men det löser sig.. :P
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Inlägg av nosisfun »

Pzycko skrev:Nu har jag beställt tändmodul + tändspole , hämtar ut dom imorgon så får vi hoppas att turen har kommit tillbaka nu o bilen startar för mig!:D jävla meck att plocka loss tändspolen dock! sitter ju me en jefla mutter på insidan och mitt jävla plastskydd till vindrutetorken sitter ju som faaan så inte så himla kul o plocka loss heller! :( Men det löser sig.. :P
går att lyfta plasten i framkant så du kan få ner handen och hålla med ett verktyg vid muttrarna
mk2 vr6
Pzycko
Ny vaxad
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 01 aug 2006, 02:15

Inlägg av Pzycko »

Gjorde precis detta =) Har nu bytt tändspole samt tändmodul och vad händer? Inte ett smack!!! :( :(
Pzycko
Ny vaxad
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 01 aug 2006, 02:15

Inlägg av Pzycko »

Nu ska ja testa nått jag borde testat direkt, byta tändningslås! Är det larmet som fukkat sig blir ja måttligt arg... Men samtidigt glad för då e ju problemet löst=)
Skriv svar