Projekt Golf mk2 G60 VR6 -91

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Projekt Golf mk2 G60 VR6 -91

Inlägg av tobbe80 »

Hängt här ett tag och kikat och tänkte nu lägga upp min projekttråd.

Bilen är en Vw Golf 2 GTI G60 Editon One -91, import 2003.

Utrustning orginal har den elstolar fram, speciell Recaro sportinredning för Edition One, elhissar/speglar.

Bilen hade en monterad VR6 AAA motor från mk3 vr6 -93 vid köp, men jag har just nu rensat bilen och sålt av motor/låda så den står som tom kaross nu.

Köpte en Donator bil att ta prylar från, en Passat VR6 var -92, som nu är skrotad och rensad.

Motor och låda samt elsystem kommer tas från denna bil, samt diverse små detaljer som ja antagligen kommer på under resans gång :D

Det som nu ska börja hända är att jag ska plocka ner fram/bakvagn på golfen. Kommer skicka väg och blästra och pulverlacka rubb och stubb i fram/bakvagn, länkarmar och spindlar/bromsar, antagligen blir det mattsvart lack på detta och ev mörkröd metallic på bromsdetaljer.

Ett komplettlite styvare bussnings kitt från dahlems är beställt, fram och bakvagn/länkarmar och motorbussningar.
Stålomspunna bromsslangar från goodridge 6st, samt bränsleslangar mest för syns skull.

Ett fullt justerbart coiloverkitt från Hartmann är hämtat från tyskland, ställbart 35-80mm fram/bak.samt nya fjäderbenslagringar och bussningar.

Vad som ska ändras och byggas om är då allså, motor och låda från passat vr6 samt elsystemet ev byggs ABS in.
Pedalställ från golf 3 samt ombyggt till hydralisk koppling i stället för vajer som G60 har.
Rattstång från G60 med golf 3 styrväxel.
Drivaxlar från G60 samt länkarmar och framvagnsbrygga med VR6 motor fästen.
Bromsar från G60 ev byts nav ut mot 5 bult från passat vr6an
Eltaklucka ska monteras.
Instrument panel från vento samt vr6 instrument.

bilder kommer och mer info efter hand :D mycket man inte kommmer ihåg..

Mvh tobbe
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
patrick_vr6
Polerat insug
Inlägg: 30
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 18:41
Ort: smålandsstenar

Inlägg av patrick_vr6 »

kul projekt ska följas :D
ska du ha shortshift med eller dli-teknik har annars
vr6 = ren kärlek
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

får jag tag i ett shortshift kitt så kommer det handlas..men mest sugen få tag i en lsd diff :twisted:
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
patrick_vr6
Polerat insug
Inlägg: 30
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 18:41
Ort: smålandsstenar

Inlägg av patrick_vr6 »

kolla på dli-teknik.se köpte mitt där för två veckor sen för 1450kr blev grym skillnad, vet att det finns en del här på forumet som kör med de.
vr6 = ren kärlek
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Hur går det för dig?

Tänkte på en sak, du ska köra med passat kabelhärva.
Hur ska du göra med ex tanken. passaten har ju en 70L, tankmätaren kommer ju gå grymt fel.

ska du köra med passat instrumenteringen?

G60 har väll hyd koppling, på den som jag plockade ner för några dagar sen så var det hyd, ej vajer :)
Användarens profilbild
[VR6]DAN
*Donator*
Inlägg: 407
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 06:28
Ort: Laholm/Halmstad

Inlägg av [VR6]DAN »

NeXen skrev:Hur går det för dig?

Tänkte på en sak, du ska köra med passat kabelhärva.
Hur ska du göra med ex tanken. passaten har ju en 70L, tankmätaren kommer ju gå grymt fel.

ska du köra med passat instrumenteringen?

G60 har väll hyd koppling, på den som jag plockade ner för några dagar sen så var det hyd, ej vajer :)
bara att flytta över armaturen eller nivågivaren,det passar.

g60 har hydralisk koppling precis som vr6 så där är ju inga problem
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

bilen är nu mera regbes med motorn, enda som bytts ut är motorn,och ang det elektriska så används orginal kablaget i bilen till stort sett allt, endast vr6 motorkablage som pluggats i...så tankmätare osv stämmer, bilens elhissar, lås, fläktar osv osv är helt orginal. ang kopplingen måste han som påbörjade detta projekt trott det va lättare att konvertera till vajer då det satt en ombyggnadssats..sitter dock hydrlisk nu :)
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Inlägg av veärsex »

Ingen projekt-tråd utan bilder, tobbe :wink:
Golf vr6-93
tobbe80
VR6-mentor
Inlägg: 674
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 22:28
Ort: Borås

Inlägg av tobbe80 »

blev tyävrr inte spec mycket upplagt här, höll mest till på vwgolf.se...där finns en projekttråd och lite bilder, blev dåligt me bilder tyvärr :(
Golf 3 VR6 -92 / Golf 3 VR6 -93
Skriv svar