projekt/projekt plan, Vr6 utan störande fel! Bilder25/1

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Rpm<3
VR6 Guide
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 23 jul 2007, 08:09
Ort: Stockholm

projekt/projekt plan, Vr6 utan störande fel! Bilder25/1

Inlägg av Rpm<3 »

Har redan hunnit med det mesta, så egentligen börjar mitt projekt närma sig det mer eller mindre dyrare slutet men desto roligare :P

Gjort hittils:

Koppling osv bytt

Framruta bytt

17" alessio fälgar inköpta, däck skall inhandlas

avgasvärdena går igenom besiktning efter byte av spridare och BTR

fungerande växellåda sitter på plats, men skrapar lite störande på 1an


Planer då :

Drivlina
KAMKEDJA! :( byta, kommer väl ske ganska snart :P börjar bli nojjig.

Fixa skrapet på 1an i växellådan i samma veva som kamkedjan.

Är väldigt sugen på ett par kammar jag såg nexen skriva om här någon stans, skulle kosta ca 2500 och med ett 99oktan chip skulle det ge ca 25hk!

om det blir kammar o chip blir det planing av topp, nya styrningar och lyftare

Utseende:

Skulle vara väldigt roligt att skita i allt, bara blästra all rost o lägga på grå grundfärg o åka runt så :P risbil som går utav bara fan ;P

Den seriösa planen är väl mer eller mindre:
bort med all rost o alla bucklor, lacka mattsvart, blinkers o dimljus rökfärgade, Hellas Quad Lights!, lacka hela bilen mattsvart utvändigt, mörkt tonade rutor = awesome bil :)

updaterar så snart jag kommit på lite mer, har sparat ett par månader, vill inte sätta igång förrän jag har tillräckligt med dineros :)
Senast redigerad av Rpm<3 den fre 25 jan 2008, 16:11, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Inlägg av eMiL »

Detta ser jag fram emot :)

Blir det mycket bilder och skrivande eller blir det som många andra?
Startar en tråd och uppdaterar en gång i kvartalet? ;)

Good Luck!
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Rpm<3
VR6 Guide
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 23 jul 2007, 08:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Rpm<3 »

haha näe, jag e van o sälja skiten efter en månad:P
det enda jag känner att det kanske inte säkert blir av är lackeringen, men hoppas på det.

håller på o försöker hitta boende oxå så har jag riktig otur måste jag lägga alla pengarna på det :/

får väl gå ut i skogen o tälja till 2 kamaxlar i värsta fall :P
Rpm<3
VR6 Guide
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 23 jul 2007, 08:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Rpm<3 »

well, nu är den besiktigad, kommer åka fortsätta åka med den ett tag som den är så man ser hur allting funkar osv,

verkar som jag måste lägga ner lite mer cash innan jag kan börja fixa till motorn o utseendet.

Bromskivor o klossar fram o bara klossar bak.

är det värt med slitsade skivor? menar, det blir ju snyggt som fan sen när man slänger på sommardäck/fälgarna :P

vad tycker ni?
Rpm<3
VR6 Guide
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 23 jul 2007, 08:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Rpm<3 »

Har nu åkt ett par mil med bettan, funkat fin fint egentligen, 2 saker som stört mig lite grann bara. 1a var att den inte gick att starta en gång när jag var i stan med bruden, gick hur fint som helst på vägen dit. men när ja skulle starta då vi skulle hem tugga den som vanligt på starten o inget hände? WTF kom iaf fram till att soppa pumpen inte gick bara efter ett par minuter, så drog ut säkringen o stoppa i den igen så starta hon så snällt :P


sen är det vibrationerna "guppandet" 45-55 mest men oxå högre hastigheter, mest på 3 an o 4an i hastigheterna 45-55 som sagt,
misstänker : kassa däck(dålig balans, cord släpp el dyl) Drivknut? låter inget nämnvärt? känner inget glapp.
hjullager? eller kan det möjligtvis vara det att främre motorkudden e lite mjuk? känns inte som att motorn rör sig mer än max 1cm.. (bytte växellådskudden förra veckan :;P)

Får låna balanseringsmaskinen i helgen. så får se hur det är med däcken då. :P

Hur fan kollar man hurvida drivknutarna är slut eller ej? som sagt, körde ner handen o drog o kände inget glapp:(

om det inte är däcken? vad kan det annars vara som orsakar vibrationerna?


shiet va najs det lirar med nya forumet :P
static_Pulze
Ny här
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 21 apr 2007, 16:39

Inlägg av static_Pulze »

fullt rattutslag och kör med runt, båda hållen, låter det, byt.
Rpm<3
VR6 Guide
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 23 jul 2007, 08:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Rpm<3 »

Bytte skivor fram till vanliga brembo, ferodo belägg runt om, 1600.- totalt.

Helt ok, plockade ner motorkuddarna o fyllde med smältlim, vart en jävla skillnad, nästan allt skak försvann :) lite obalans i regummerade pissdäcken fortf.

motorn har inte dragit någon olja på 200 mil. fortfarande ljus, växellåds olja har dock läckt ut lite via packboxarna vid drivaxelmedbringarna, ca 3 cl på exakt 830mil. Kan jag nog leva med, fuktar knappt runt medbringarna :P =senare projekt :P

Hjullager vänster fram, vänster bak ska bytas nästa, har inte kollat, men är det koniska lager ska jag testa att spänna upp dem lite o se om glappet försvinner :P

Justerade lite mer på min egna justering på växellådan, drivlinan börjar ta sig :)

efter hjullager spänning/byte så tror jag drivlinan e "klar",

nästa grej att lägga pengar på blir sommardäck till 17"arna, sen ska ja fixa lack; bucklor :)
playme123
VR6 newbie
Inlägg: 45
Blev medlem: ons 11 jul 2007, 14:42
Ort: Ingelstad

Inlägg av playme123 »

när kommer bilderna då???
Rpm<3
VR6 Guide
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 23 jul 2007, 08:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Rpm<3 »

Har precis flyttat hemifrån, så behöver bara sparka igång internet, kan ju lägga upp några bilder om in vill..

dock så e de flesta rätt tråkiga o många e från början när jag höll på med bilen :P men men.. som sagt. låt mig få igång internet hemma bara :)

men brukar inte kunna ta mig tid att ta kort när jag håller på ;P brukar bara bli meckande o inge bilder :P
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Inlägg av eMiL »

Så du klarade ekonomin ändå så du slapp att sälja bilen? :)

Starkt!

Lycka till!
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Rpm<3
VR6 Guide
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 23 jul 2007, 08:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Rpm<3 »

Yep känns skönt att man kan ha lite kul kvar oxå;), vet inte va de beror på men den börja dra rimligt med soppa nu oxå.

åkte ca 30 mil igår, hemifrån -> skavsta (nyköping) framotebax lämna syrran på flyget, höll runt 140 -150 på motorvägen, färdatorn visa snitt hastighet på 108 kmh typ.. drog 10.0L /100km

sen när jag bara åker till jobbet o tebax visar färdatorn 10.7~L/100km :)

så den verkar ta sig.. fortfarande vibrationer eller något som spökar. :P

tänkte jag skulle våga mig på att läsa felkoder i så fort jag får tid :)
Rpm<3
VR6 Guide
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 23 jul 2007, 08:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Rpm<3 »

Hur många här har original iköpskvitto på bilen? :P hittade det och besiktningspapper + service papper från både tyskland och sverige, första ägaren åkte tyskland sverige med bilen i flera år.

Till en början som tyskreggad, (service papper på vag i sverige med det tyska reg nret, Chassie nummren e samma) sen svensk reggad..

Har tillome alla de små brickorna :)

Ska lägga upp lite random mek bilder som lovat.
Rpm<3
VR6 Guide
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 23 jul 2007, 08:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Rpm<3 »

------------Balcando: jag tog bort bilderna dom kommer i bättre format senare i inlägget------------

Precis när jag hämtat bilen,

Första jag fick göra, riva ur lådan :P köpte den me trasig låda :P


Skruvade sönder lådan för att sno lite delar :P mer eller mindre lyckat :)

Ganska direkt efter jag bytt låda, första tvätten med andra ord.

Testar med 17"arna på :D väldigt fint!

Tagit bort bromsoken bak och renoverat dem.

Efter jag bytt packningar till oljekylaren samt oljetrågspackning, var tvungen att titta in under precis innan bes :P var lite nojjig.

Bara nån bild i vintermörkret i stockholms skärgård syns inte så möe av skärgården bara :P
Rpm<3
VR6 Guide
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 23 jul 2007, 08:09
Ort: Stockholm

Inlägg av Rpm<3 »

sheisse va stora bilderna vart, om någon vet hur får ni gärna göra dem lite mindre :P
Användarens profilbild
Jahappz
Site Admin
Inlägg: 800
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 13:59
Ort: Värnamo

Inlägg av Jahappz »

ladda upp på www.geting.se ist. så blir dem mindre...
VW Passat B8 2,0 GTR -2018
Audi S4 2,7 -1999
VW Golf MK2 1,8T -1987
Skriv svar