Golf VR6 syncro - kompressor
-
- Vr6 Beroende
- Inlägg: 55
- Blev medlem: tis 21 feb 2006, 18:13
- Ort: Norrköping
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 944
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
- Ort: skövde/Mariestad
- Kontakt:
-
- V.I.P
- Inlägg: 1380
- Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
- Ort: Luleå
- Kontakt:
Re: Golf VR6 syncro - kompressor
Kan man sätta den magneten som går till kamdrevet åt fel håll och fortarende starta bilen? För som du förklarade det så har min bil inte samma drag som förut och detta efter jag bytt fördelare.Ylow_Edin skrev: på så sätt hittade jag felet på hallgivaren också. Nån hade varit inne i motorn och pillat före mig och klantat sig när de satte tillbaka magnetgivaren på kamdrevet till hallgivaren (satt åt helvete fel) vilket orsakde felkoderna på hallgivaren.
Kan ha satt den fel eller? =)
-
- V.I.P
- Inlägg: 1380
- Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
- Ort: Luleå
- Kontakt:
Re: Golf VR6 syncro - kompressor
Kan man sätta den magneten som går till kamdrevet åt fel håll och fortarende starta bilen? För som du förklarade det så har min bil inte samma drag som förut och detta efter jag bytt fördelare.Ylow_Edin skrev: på så sätt hittade jag felet på hallgivaren också. Nån hade varit inne i motorn och pillat före mig och klantat sig när de satte tillbaka magnetgivaren på kamdrevet till hallgivaren (satt åt helvete fel) vilket orsakde felkoderna på hallgivaren.
Kan ha satt den fel eller? =)
-
- Vr6 Beroende
- Inlägg: 55
- Blev medlem: tis 21 feb 2006, 18:13
- Ort: Norrköping
- Kontakt:
Nu har jag hamnat i syncro träsket med alla andra.. det vill säga att bakdiffen gav upp igår jätteroligt. Blev inte ledsen alls man får ta det med en klackspark.. då blir allt mycket enklare. Ska beställa en ny diff till bakaxel,
Är det nån som har instruktioner på hur man går till väga när man ska byta skiten. behöver man byta hela bakaxeln eller bara diffen. hur vet man vad som är sönder :S hehe
PS
Bilen går allt bättre, har kört lite inofficiella 402m och sluthastigheten ligger väl på 165-170km/h. så det börjar ta sig,
Bilen ställs av nu för i år, ska börja modifera lite för nästa säsong, blir förmodilgen E85 konvertering och en ny mappning först o främst
Bilder på bilen finner ni på http://www.garaget.org/Edin
Är det nån som har instruktioner på hur man går till väga när man ska byta skiten. behöver man byta hela bakaxeln eller bara diffen. hur vet man vad som är sönder :S hehe
PS
Bilen går allt bättre, har kört lite inofficiella 402m och sluthastigheten ligger väl på 165-170km/h. så det börjar ta sig,
Bilen ställs av nu för i år, ska börja modifera lite för nästa säsong, blir förmodilgen E85 konvertering och en ny mappning först o främst
Bilder på bilen finner ni på http://www.garaget.org/Edin
-
- Vr6 Beroende
- Inlägg: 55
- Blev medlem: tis 21 feb 2006, 18:13
- Ort: Norrköping
- Kontakt:
Efter mycket om och men blev det en första repa idag på västerviks flygplats.
60fot: 2,00 sec
201m: 8,78sec 129km/h
402m: 13,64sec 167km/h
Det var satans varmt idag. körde 4 repor och testade lite olika start varianter. Det var för halt på banan så jag fick inte ligga mer än 4500 rpm vid starten. med lite bättre grepp och svalare så tro jag att jag kan justera tiden lite. Men jag är nöjd iallafall
Det är bara ta nya tag o trimma mer
60fot: 2,00 sec
201m: 8,78sec 129km/h
402m: 13,64sec 167km/h
Det var satans varmt idag. körde 4 repor och testade lite olika start varianter. Det var för halt på banan så jag fick inte ligga mer än 4500 rpm vid starten. med lite bättre grepp och svalare så tro jag att jag kan justera tiden lite. Men jag är nöjd iallafall
Det är bara ta nya tag o trimma mer
-
- V.I.P
- Inlägg: 1380
- Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
- Ort: Luleå
- Kontakt:
-
- VR6 Guide
- Inlägg: 116
- Blev medlem: sön 31 jul 2005, 11:15
- Ort: Västerås
- Kontakt:
70 grader i insug temp då förstår man att IC behövs.
Dalhbäck hade 25-30 grader in i golfen. (audi motorn)
Dalhbäck hade 25-30 grader in i golfen. (audi motorn)
http://www.garaget.org/Rickard-v" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V