Golf VR6 syncro - kompressor

Här skriver du om ditt projekt
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

Inte kul iaf .
Och iom att båda 2 inte är snabbare än orginal och att när Henric här på forumet inte heller var snabbare än orginal med sitt kit.

Då är det 3 st på samma forum som kör 2-5kmh snabbare än orginal :(



Dags att VF och NS riktar upp detta :evil:
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

heika_ skrev:dumt att bådas från vf läcker olja ? :s
eller kanske inte har med det o göra :)
Vem vet :cry: det är kanske mer som har "kassa" kompressorer
Ylow_Edin
Vr6 Beroende
Inlägg: 55
Blev medlem: tis 21 feb 2006, 18:13
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Ylow_Edin »

Nu har jag fått in en annan mapp i styrboxen. Nu ser tändningskurvan bra ut och alla andra värden också för den delen. Ligger lite högt på tomgång men det går att leva med, går lite för fett också men det ser jag inte som en nackdel, ska köra nere i västervik på söndag nu så får vi se hur det går, till nästa år räknar jag med 1bars laddtryck åtminstånde..
Uppe i malmby hängde inte kopplingen riktig med ska se om jag får ordning på den med, blir tajt med tid. tror att kopplingshydraliken inte hänger med, får bygga lite grövre

PS. Nu på söndag ska jag försöka komma ihåg LMM kabel :D
h0lle
Hardcore VR6:are
Inlägg: 295
Blev medlem: sön 14 maj 2006, 02:08
Ort: Värnamo

Inlägg av h0lle »

jag fattar inte, många här på forumet som inte får så bra tider med sina turbo/kompressor-kit utan att veta om det förrens foffa påpekar känns det som. känns det som att bilen går mycket bättre även fast den inte gör det eller?
"-JÄÄÄVLAR va den går! Dånar gött gör den ju också! Är det en sån där TDI eller?"
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Inlägg av nosisfun »

h0lle skrev:jag fattar inte, många här på forumet som inte får så bra tider med sina turbo/kompressor-kit utan att veta om det förrens foffa påpekar känns det som. känns det som att bilen går mycket bättre även fast den inte gör det eller?
det är bara så att allt runt omkring måste lira ihop med såsom vxl och koppling
jag vet att min har potens till en hög 11 då jag kör ifrån jobbar polarens sierra 4x4 cosworth med 450hk på drivhjulen och han satte en 11.8 repa nyligen på mantorp
mk2 vr6
Rifflie
Turbo VR6a
Inlägg: 90
Blev medlem: lör 02 sep 2006, 18:25
Ort: Halmstad

Inlägg av Rifflie »

nosisfun skrev:
h0lle skrev:jag fattar inte, många här på forumet som inte får så bra tider med sina turbo/kompressor-kit utan att veta om det förrens foffa påpekar känns det som. känns det som att bilen går mycket bättre även fast den inte gör det eller?
det är bara så att allt runt omkring måste lira ihop med såsom vxl och koppling
jag vet att min har potens till en hög 11 då jag kör ifrån jobbar polarens sierra 4x4 cosworth med 450hk på drivhjulen och han satte en 11.8 repa nyligen på mantorp
Inte för att va sån va men att du drog den cossi'n går runt rätt så bra:P Har inte en aning om hur din golf ser ut ens men har hört d flera ggr från flera olika om hur du drog den cossi'n. Ren intresse fråga: Hur mkt räknar du på att du har under huven?
heika_
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1580
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10

Inlägg av heika_ »

aja hoppas det blir bra, jag hopaps ja inte får några problem med mitt framtida kitt :)
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
Skee^
VR6-mentor
Inlägg: 695
Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
Ort: Götet........
Kontakt:

Inlägg av Skee^ »

foffa2002 skrev:Inte kul iaf .
Och iom att båda 2 inte är snabbare än orginal och att när Henric här på forumet inte heller var snabbare än orginal med sitt kit.

Då är det 3 st på samma forum som kör 2-5kmh snabbare än orginal :(



Dags att VF och NS riktar upp detta :evil:
Skulle nog skylla mina dåliga tider på min körstil, jag är verkligen ny i 402meter och starter är en vetenskap har jag upptäckt.
Gamla bilen!
Bild
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Inlägg av nosisfun »

Rifflie skrev:
nosisfun skrev:
h0lle skrev:jag fattar inte, många här på forumet som inte får så bra tider med sina turbo/kompressor-kit utan att veta om det förrens foffa påpekar känns det som. känns det som att bilen går mycket bättre även fast den inte gör det eller?
det är bara så att allt runt omkring måste lira ihop med såsom vxl och koppling
jag vet att min har potens till en hög 11 då jag kör ifrån jobbar polarens sierra 4x4 cosworth med 450hk på drivhjulen och han satte en 11.8 repa nyligen på mantorp
Inte för att va sån va men att du drog den cossi'n går runt rätt så bra:P Har inte en aning om hur din golf ser ut ens men har hört d flera ggr från flera olika om hur du drog den cossi'n. Ren intresse fråga: Hur mkt räknar du på att du har under huven?
har inte en susning vad motorn ger då den inte är mappad helt än kör fortfarande på en hemma snickrad mapp som defenitivt inte är optimal för fem öre :) vilket resultera i trasig vevaxel :( skall montera i ny nu till helgen

men som skee^ skrev mycket ligger i starten lätt att göra bort sej där och burna en bra bit bara för att det studsar och kränger när man kommer iväg :)

träning ger färdighet som dom säger jag har bara testat stripp körning 1 gång kommer bli massor av gånger 2008 iallafall
mk2 vr6
Ylow_Edin
Vr6 Beroende
Inlägg: 55
Blev medlem: tis 21 feb 2006, 18:13
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Ylow_Edin »

Va fan grabbar det går inte få det rätt på första försöket när det gäller trim och racing, det är en hel vetenskap som ni säger o vi alla är ganska nya då tänker jag på mig skee nosisfun och vr6trubovariant, man får pilla lite och lära sig allt eftersom
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Ett tips är att man kör med vag-com inkopplad, finns ett "block" där man kan se 402m, 200m, du kan ex få tid 50km/h till 170km/h.
Man lär sig snabbt hur man ska starta har jag märkt :D
Ylow_Edin
Vr6 Beroende
Inlägg: 55
Blev medlem: tis 21 feb 2006, 18:13
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Ylow_Edin »

NeXen skrev:Ett tips är att man kör med vag-com inkopplad, finns ett "block" där man kan se 402m, 200m, du kan ex få tid 50km/h till 170km/h.
Man lär sig snabbt hur man ska starta har jag märkt :D
Vad heter det blocket :D
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

Grejen med 402m som syns på mina tider är att jag har 4-5sekunder 60fot .......fortfarande 208kmh slutfart.
Dvs samma som på 2 sekunder 60fot.


Starten tar väldigt lite på själva slutfarten.

Så har du tex 155-160kmh så blir det inte mycket mer än 1-2kmh om du får en bra start .

Tyvärr.

Kolla tex HenrikIII slutfarter hur jämna dom är oberoende av underlag :D
Ylow_Edin
Vr6 Beroende
Inlägg: 55
Blev medlem: tis 21 feb 2006, 18:13
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Ylow_Edin »

har varit o kört på västerviks flygfält idag, i spöregn.

gick bättre än förra gången tror jag så den nya mappen fungerar bättre.
mina 60fot tider låg på 2,4-2,6 väldigt bra fäste :P jag körde som bäst 14,1 och då spann den på 2an och ibland på 3an, Under normala förhållanden så tror jag att 13,6-13,7 tider hade varit möljiga. Nu är det slut för säsongen så det är bara att trimma vidare till nästa år :D
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

Ylow_Edin skrev:har varit o kört på västerviks flygfält idag, i spöregn.

gick bättre än förra gången tror jag så den nya mappen fungerar bättre.
mina 60fot tider låg på 2,4-2,6 väldigt bra fäste :P jag körde som bäst 14,1 och då spann den på 2an och ibland på 3an, Under normala förhållanden så tror jag att 13,6-13,7 tider hade varit möljiga. Nu är det slut för säsongen så det är bara att trimma vidare till nästa år :D
Vad fick du för slutfart ?
Det är den som visar effekten.

Tiderna visar bara hur bra grepp/chassi man har.

Här har du en Vr6 sugmotor med kammar på 187drivhjulshästar FWD+slicks
13.18sec 166Kmh 187whp
Skriv svar