Golf VR6 syncro - kompressor

Här skriver du om ditt projekt
Ylow_Edin
Vr6 Beroende
Inlägg: 55
Blev medlem: tis 21 feb 2006, 18:13
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Ylow_Edin »

Låg samma sluthastighet som förra ggr jag körde. alltså runt 160km/h
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

foffa2002 skrev:Vad fick du för slutfart ?
Det är den som visar effekten.
Vad har man i effekt om man har ca 150km/h i slutfart och sen 160,170,180,190,200?
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

Hej

På MK3 VR6
150kmh=180Hk
160kmh=220Hk
170kmh=265Hk
180kmh=313Hk
190kmh=368Hk
200Kmh=430Hk



Räknar man på min Bora som är 120Kg tyngre i standardutförande utan påbyggt chassie etc

150kmh=209Hk
210Kmh=560Hk
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Ok kanon..
men hur mycke räknar du på vikt, bil+förare?
1340kg?
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

Kör vikten ifrån einszweidrei.de där dom är vägda.
+75Kg förare .

+-40kg spelar inte så stor roll
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Golf VR6 syncro - kompressor

Inlägg av Robin »

Ylow_Edin skrev: på så sätt hittade jag felet på hallgivaren också. Nån hade varit inne i motorn och pillat före mig och klantat sig när de satte tillbaka magnetgivaren på kamdrevet till hallgivaren (satt åt helvete fel) vilket orsakde felkoderna på hallgivaren.
Kan man sätta den magneten som går till kamdrevet åt fel håll och fortarende starta bilen? För som du förklarade det så har min bil inte samma drag som förut och detta efter jag bytt fördelare.
Kan ha satt den fel eller? =)
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Golf VR6 syncro - kompressor

Inlägg av Robin »

Ylow_Edin skrev: på så sätt hittade jag felet på hallgivaren också. Nån hade varit inne i motorn och pillat före mig och klantat sig när de satte tillbaka magnetgivaren på kamdrevet till hallgivaren (satt åt helvete fel) vilket orsakde felkoderna på hallgivaren.
Kan man sätta den magneten som går till kamdrevet åt fel håll och fortarende starta bilen? För som du förklarade det så har min bil inte samma drag som förut och detta efter jag bytt fördelare.
Kan ha satt den fel eller? =)
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
Ylow_Edin
Vr6 Beroende
Inlägg: 55
Blev medlem: tis 21 feb 2006, 18:13
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Ylow_Edin »

Nu har jag hamnat i syncro träsket med alla andra.. det vill säga att bakdiffen gav upp igår :) jätteroligt. Blev inte ledsen alls ;) man får ta det med en klackspark.. då blir allt mycket enklare. Ska beställa en ny diff till bakaxel,

Är det nån som har instruktioner på hur man går till väga när man ska byta skiten. behöver man byta hela bakaxeln eller bara diffen. hur vet man vad som är sönder :S hehe

PS

Bilen går allt bättre, har kört lite inofficiella 402m och sluthastigheten ligger väl på 165-170km/h. så det börjar ta sig,

Bilen ställs av nu för i år, ska börja modifera lite för nästa säsong, blir förmodilgen E85 konvertering och en ny mappning först o främst

Bilder på bilen finner ni på http://www.garaget.org/Edin
Ylow_Edin
Vr6 Beroende
Inlägg: 55
Blev medlem: tis 21 feb 2006, 18:13
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Ylow_Edin »

Efter mycket om och men blev det en första repa idag på västerviks flygplats.

60fot: 2,00 sec
201m: 8,78sec 129km/h
402m: 13,64sec 167km/h

Det var satans varmt idag. körde 4 repor och testade lite olika start varianter. Det var för halt på banan så jag fick inte ligga mer än 4500 rpm vid starten. med lite bättre grepp och svalare så tro jag att jag kan justera tiden lite. Men jag är nöjd iallafall :)

Det är bara ta nya tag o trimma mer :)
heika_
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1580
Blev medlem: sön 01 jul 2007, 22:10

Inlägg av heika_ »

nice :)
VW Golf vr6 Syncro variant -97
VW Passat Variant DSG 2.0 TDI -12
VW Golf Mk2 GTI 16v 2.0 ABT -88
VW Golf 6 variant 1.6 tdi bluemotion -11
Garaget.org/Heika_
Nyman
VR6 Guide
Inlägg: 189
Blev medlem: sön 12 feb 2006, 19:57
Ort: Ekenäs,Finland

Inlägg av Nyman »

En liten fråga bara!Vad skall man kunna köra 402meter med en ganska så orginal vr6??lite pillat!
Robin
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1380
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av Robin »

jag körde 15.041 med min men hade lite hjulspinn i 1an och har mest rört i insugssidan och chip + lättat svänghjul
Vr6 2.9 12v -93 Busbil
Nissan Maxima 3.0 V6 -92 2.a bil
http://www.garaget.org/?car=40496
Rickard.v
VR6 Guide
Inlägg: 116
Blev medlem: sön 31 jul 2005, 11:15
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rickard.v »

70 grader i insug temp då förstår man att IC behövs.
Dalhbäck hade 25-30 grader in i golfen. (audi motorn)
http://www.garaget.org/Rickard-v" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf R32 -03
Fd VW Golf V6 4Motion (VR6 24V)
Fd Golf III Gti 16V
Fd Vento VR6
Fd Passat VR6
Fd Jetta II GT 16V
Skriv svar