20110724
Vxl fäste kom hem snabbt som attan och monterades i framvagnsbalken.
Balken kom på plats och justerades in så alla bultarna satt centrerade.
Passsade på att plocka ner coils fram för rengöring och uppsmörjning av gängor.
Som jag nämnde tidigare, hade jag för mig att ett topplager var dåligt men det var helt fel för båda lagerna var ok.
Hade redan beställt nya topplagringar från FK som sänkte -15mm.
Nu visade det sig att dom funkar inte på en VR6a med stora hålen i fjädertornen, dock ska dom passa tidigare Golf 3, ev. VR6 samt Golf 2 G60 tex.
Fick hem 2 uppsättningar så bara sälja vidare.
Bränslepumpen, komplett VDO, kom hem från skroten i Tyskland.
Det jag gjorde var att beställa en pump till en vanlig ABS motor(1,8lit 90hp), sno lock och givare från den och para ihop med en ny ersättningspump(VDO typ)
Skulle det nu i framtiden visa sig man behöver pump är det bara beställa valfri utan att behöva tänka på dyra ombyggnadssatser.
Total kostnad för mig för ny pump och givare inkl frakter var 820kr.
Efter ett tidigt besök på ICA en morgon hittade jag denna smarriga sak
Nya favvo läsken eftersom Ice Espresso inte finns i butik här längre
Passade på att byta vxl olja när jag ändå höll på i framvagnen.
Har kört RedLine innan och sist hällde jag i vanlig Castrol TAF-X som vi har på fat på jobbet.
Dock efter en del läsning var det många som hade mycket gott att säga om VW´s egen original olja så det tog vi 2 burkar av.
Fyller lådan via hastighetsgivaren via ett arrangemang av slangar samt en gammal saftflaska
Så dog batteri i brukisen och i panik snodde jag det nyinköpta till Golfen.
Surt att köpa ytterligare ett nytt.
Där kommer polaren in som på ett bananskal och har sparat sitt gamla han hade i sin G60, vilken kille
Åkte en sväng med bilen i fredags och bussningarna märks inte av under vanlig körning, alls, ingenting.
Dock känns det lite som att bilen håller kursen bättre än innan.
Det finns ett antal olika trådar bla på vortex om hur illa det är att montera poly i bakaxlen.
Detta pga VW´s konstruktion med "självsvängande" bussning.
Absolut ligger det något i det.
Dock ser jag det som så att med kortad fjädringsväg, som dom flesta har mer eller mindre, ökad hårdhet i dämpare och fjädrar förändrar man allting på ett eller annat sätt.
Om våra förändringar är till det bättre finns det lika många svar på som det finns ändringar
Erfarenhet är det som snarare ligger närmare svaret om det funkar.
Dvs man får prova, skulle det visa sig längre fram att det är kattskit får man väl pressa i originaltypen igen.
Men då vet jag istället för att lite på teoretiker som gärna håller låda bakom en tangentbord
Mitt upp i allt bilskruvande renoverar jag vardagsrum, eller försöker snarare.
Lite ej bil relaterade pics följer på detta:
![Bild](http://img51.imageshack.us/img51/5049/201107211233572.jpg)