Jahappz - Golf VR6 Kompressor
- Jahappz
- Site Admin
- Inlägg: 800
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 13:59
- Ort: Värnamo
därav anledningen till att en del kör med dubbla då?nosisfun skrev:passformen är perfekt men skall du ladda med kompressor eller turbo så vill du ha lägre komp och med den packningen får du högre komp den är mycket tunnare än orginal tänk på det
VW Passat B8 2,0 GTR -2018
Audi S4 2,7 -1999
VW Golf MK2 1,8T -1987
Audi S4 2,7 -1999
VW Golf MK2 1,8T -1987
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 695
- Blev medlem: mån 25 dec 2006, 22:01
- Ort: Götet........
- Kontakt:
- z-vr6nitrous
- Moderator
- Inlägg: 3340
- Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
- Ort: Varberg
går inte bara smäcka ihop två sharan packningar!
ta reda på vilket komp tillverkaren har mappat chipet för
sedan köper du en kompplatta av tex c2 i usa ,man använder den understa delen samt den övre delen av sharan packningen på vardera sida av plattan
,kompet bestäms av tjockleken på plattan
eller så svarvar man lite på kolvarna
ta reda på vilket komp tillverkaren har mappat chipet för
sedan köper du en kompplatta av tex c2 i usa ,man använder den understa delen samt den övre delen av sharan packningen på vardera sida av plattan
,kompet bestäms av tjockleken på plattan
eller så svarvar man lite på kolvarna
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
-
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1022
- Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
- Ort: arvika
Att tänka på: att köra på mindre komp förhållande är en säkerhets åtgärd, högre komp ger mer spik benägenhet.
Dvs man förlorar lite effektivitet på att köra låg-kompat men hellre det än att spika sönder en motor.
Sharan packningen är 3 delad och om man vill ha lägre komp använder man sig av dom två yttre lagren och ersätter "mittendelen" med en lite tjockare del.
Men som Z- nitr... säger så är chipet till ditt kitt anpassat för ett visst komp förh. kör du lägre komp och högre oktanhalt i bensinen så är det ingen fara.
Dvs man förlorar lite effektivitet på att köra låg-kompat men hellre det än att spika sönder en motor.
Sharan packningen är 3 delad och om man vill ha lägre komp använder man sig av dom två yttre lagren och ersätter "mittendelen" med en lite tjockare del.
Men som Z- nitr... säger så är chipet till ditt kitt anpassat för ett visst komp förh. kör du lägre komp och högre oktanhalt i bensinen så är det ingen fara.
Show us the meaning of haste
- Jahappz
- Site Admin
- Inlägg: 800
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 13:59
- Ort: Värnamo
Äntligen lite lack på trösklarna & den emblemlösa grillen!
![Bild](http://www.geting.se/image.php/60281-DSC00340.JPG)
![Bild](http://www.geting.se/image.php/60282-DSC00341.JPG)
Givetvis ska skärmbreddarna bak tas bort =)
![Bild](http://www.geting.se/image.php/60285-DSC00344.JPG)
Passade på att riva ur mattan ur bilen idag och vad hittar vi väl där...
både en halvruta i bitar och en fint litet hål, det blir till att ta fram svetsen igen!
![Bild](http://www.geting.se/image.php/60284-DSC00343.JPG)
Givetvis ska skärmbreddarna bak tas bort =)
Passade på att riva ur mattan ur bilen idag och vad hittar vi väl där...
både en halvruta i bitar och en fint litet hål, det blir till att ta fram svetsen igen!
VW Passat B8 2,0 GTR -2018
Audi S4 2,7 -1999
VW Golf MK2 1,8T -1987
Audi S4 2,7 -1999
VW Golf MK2 1,8T -1987
- Jahappz
- Site Admin
- Inlägg: 800
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 13:59
- Ort: Värnamo
-
- V.I.P
- Inlägg: 1380
- Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
- Ort: Luleå
- Kontakt:
-
- V.I.P
- Inlägg: 1380
- Blev medlem: tis 14 nov 2006, 15:40
- Ort: Luleå
- Kontakt:
- Jahappz
- Site Admin
- Inlägg: 800
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 13:59
- Ort: Värnamo
- Jahappz
- Site Admin
- Inlägg: 800
- Blev medlem: sön 06 nov 2005, 13:59
- Ort: Värnamo
Lite småseg idag efter att ha varit på rally i Hörby igår. Polarna som var med och tävlade behövde en extra gubbe vid service platsen.
Så idag har det inte hänt så mycket, men lite bilder från blästringen iaf...
Före:
![Bild](http://www.geting.se/image.php/61743-IMAGE_005.jpg)
![Bild](http://www.geting.se/image.php/61744-IMAGE_006.jpg)
![Bild](http://www.geting.se/image.php/61745-IMAGE_007.jpg)
Efter:
![Bild](http://www.geting.se/image.php/61746-DSC00355.JPG)
![Bild](http://www.geting.se/image.php/61747-DSC00356.JPG)
![Bild](http://www.geting.se/image.php/61748-DSC00354.JPG)
Stort tack till Ingemar som hjälpte till och blästrade lite prylar!![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Så idag har det inte hänt så mycket, men lite bilder från blästringen iaf...
Före:
![Bild](http://www.geting.se/image.php/61743-IMAGE_005.jpg)
![Bild](http://www.geting.se/image.php/61744-IMAGE_006.jpg)
![Bild](http://www.geting.se/image.php/61745-IMAGE_007.jpg)
Efter:
Stort tack till Ingemar som hjälpte till och blästrade lite prylar!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
VW Passat B8 2,0 GTR -2018
Audi S4 2,7 -1999
VW Golf MK2 1,8T -1987
Audi S4 2,7 -1999
VW Golf MK2 1,8T -1987