Golf 3 VR6 1992 - Turbobygge
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 458
- Blev medlem: fre 11 maj 2007, 20:46
- Ort: Töreboda Skaraborg
Packningarna är inte dyra!
Jag kör med BILTEMAS O-ring sats, i en röd låda, dom passar för det mesta
/xlarge
Jag kör med BILTEMAS O-ring sats, i en röd låda, dom passar för det mesta
/xlarge
Fyller Ac på fritiden! Billigt!! PM-a för info
Även kamkedjebyten mm
Även felsökning med VCDS (Vag-Com)
Golf VR6 -92
Golf VR6 -94
Golf VR6 -96
6st Passat vr6 93-94 + 1st skrotad (Nexens jättegamla)
Cheva Van -88
Även kamkedjebyten mm
Även felsökning med VCDS (Vag-Com)
Golf VR6 -92
Golf VR6 -94
Golf VR6 -96
6st Passat vr6 93-94 + 1st skrotad (Nexens jättegamla)
Cheva Van -88
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Det fanns en klisterlapp, var R134 så det är ju skönt.
Sen har jag även hunnit med lite annat.
tog bort toppen på den gamla motorn, såg väl inte allt
för kul ut. Anledningen till mitt höga tryck i kylsystemet borde
ha berott på igentäppta kanaler.
Här är en bild på topplockspackningen
Det där är ändå inte den med mest skit, var någon kanal där det typ var helt stopp.
Sen en bild på en glidskena till kamkedjan
Var nog dags att byta den också
Sen en bild på min ena länkarm som jag börjat fixa.
Ska ta med den till jobbet för att montera i nya bussningarna.
Kommer nog bli fin fint när Powerflex bussningarna kommer i.
Sen så ska det börjas med tvätt av låda och lackering av motorn.
Lådan är i stort behov av en tvätt som ni kan se här:
Sen passade jag på att montera fast växelspaksknoppen ordentligt.
Är så mycket snyggare med denna knopp än den gamla.
Det var allt för ikväll.
Får se om man hinner ut mera i veckan för att fortsätta.
Sen har jag även hunnit med lite annat.
tog bort toppen på den gamla motorn, såg väl inte allt
för kul ut. Anledningen till mitt höga tryck i kylsystemet borde
ha berott på igentäppta kanaler.
Här är en bild på topplockspackningen
Det där är ändå inte den med mest skit, var någon kanal där det typ var helt stopp.
Sen en bild på en glidskena till kamkedjan
Var nog dags att byta den också
Sen en bild på min ena länkarm som jag börjat fixa.
Ska ta med den till jobbet för att montera i nya bussningarna.
Kommer nog bli fin fint när Powerflex bussningarna kommer i.
Sen så ska det börjas med tvätt av låda och lackering av motorn.
Lådan är i stort behov av en tvätt som ni kan se här:
Sen passade jag på att montera fast växelspaksknoppen ordentligt.
Är så mycket snyggare med denna knopp än den gamla.
Det var allt för ikväll.
Får se om man hinner ut mera i veckan för att fortsätta.
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Imorrn blir der en ny garagekväll.
Då ska jag ta tag i lådan och rengöra den samt peta på den på nya
motorn.
Sen byta kabelhärvan på nya och dra in alla kablar i lite snyggare höljen.
Tvätta och städa upp bland sladdar i motorutrymmet på bilen ska göras.
Sen så lär jag fortsätta med framvagnsdelar, och balkar så dom ser bra
ut innan motorn kommer i igen.
Då ska jag ta tag i lådan och rengöra den samt peta på den på nya
motorn.
Sen byta kabelhärvan på nya och dra in alla kablar i lite snyggare höljen.
Tvätta och städa upp bland sladdar i motorutrymmet på bilen ska göras.
Sen så lär jag fortsätta med framvagnsdelar, och balkar så dom ser bra
ut innan motorn kommer i igen.
-
- VR6 guru
- Inlägg: 346
- Blev medlem: lör 14 mar 2009, 17:25
- Ort: öa
- Kontakt:
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Coilovers är som sagt inköpta men man är nog lite väl godtrogen ibland.
Är det vanligt att hödjusteringen kan låsa sig stum ?
På ena så går den inte att rubba med nyckeln.
Men alla andra går fint att justera.
Några tips ?
Vad gör man om det inte gåt att fixa lär väl vara svårt
att hitta bara 1 coilover
Är det vanligt att hödjusteringen kan låsa sig stum ?
På ena så går den inte att rubba med nyckeln.
Men alla andra går fint att justera.
Några tips ?
Vad gör man om det inte gåt att fixa lär väl vara svårt
att hitta bara 1 coilover
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
Jag kom att tänka på en sak nu. Om man skulle dra ihop dom 2 "muttrarna" eller vad man ska kalla dom som man ställer höjden med på coilovers, riktigt hårt mot varandra.
Kanske är det som hänt på min ena, för kan inte rubba den alls.
Har inte 2 verktyg heller så jag kan dra åt olika håll tyvärr.
men men får testa nästa gång jag är i garaget och se om jag kan
lossa den.
Kanske är det som hänt på min ena, för kan inte rubba den alls.
Har inte 2 verktyg heller så jag kan dra åt olika håll tyvärr.
men men får testa nästa gång jag är i garaget och se om jag kan
lossa den.
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 545
- Blev medlem: sön 30 maj 2010, 17:45
- Ort: Märsta