blir slangarna som går från motorn in i värme elementet varma du har kanske stopp i värme elemenet....
cirkulerar vattnet i motorn? det kan ju va så att impellrarna på vatten pumpen som har gett upp ganska vanligt fel
En slutkörd vr6:a fick en andra chans
-
- Turbo VR6a
- Inlägg: 79
- Blev medlem: lör 14 jun 2008, 11:31
- Ort: Sundsvall
-
- Turbo VR6a
- Inlägg: 79
- Blev medlem: lör 14 jun 2008, 11:31
- Ort: Sundsvall
-
- Polerat insug
- Inlägg: 23
- Blev medlem: ons 20 aug 2008, 19:23
Haha, jag blev också lite fundersam ett tag när jag köpte min VR6:a. Kom till slut fram till att man drar hela ljusreglaget (av/parkeringsljus/halvljus) utåt, finns två steg - första främre dimljus, andra - både främre och bakre dimljus.Zeetro skrev:Skiter i värmen.. enklast så
Hur fasiken slår man på dimljusen på en vr6a? Har dimmljus liggandes i garaget.. men tänkte på idag att jag inte hittar någon knapp i kupen som slår på dem
-
- Turbo VR6a
- Inlägg: 79
- Blev medlem: lör 14 jun 2008, 11:31
- Ort: Sundsvall
-
- Turbo VR6a
- Inlägg: 79
- Blev medlem: lör 14 jun 2008, 11:31
- Ort: Sundsvall
-
- Turbo VR6a
- Inlägg: 79
- Blev medlem: lör 14 jun 2008, 11:31
- Ort: Sundsvall
Så nu är bilen hemma igen, stått hos han som renoverade motorn för felsökning av värmeproblemet.
Han tog bilen till jobbet och spolade ur kylsystemet med någon vätska.. då kom med ut massa skit.. troligen någon väldigt gammal kylarcement som någon ägare kan ha hällt i.. Så nu är tempen som den ska vara
Han tog bilen till jobbet och spolade ur kylsystemet med någon vätska.. då kom med ut massa skit.. troligen någon väldigt gammal kylarcement som någon ägare kan ha hällt i.. Så nu är tempen som den ska vara