Pouzar skrev:En fråga bara...
Varför rwd utan nån vikt i bak ?
Är det bara för att du kan/vill och ingen gjort det förut ?
Såg inga riktiga fördelar med att ha rwd när den mesta vikten ligger över framhjulen. Samt vad ska du anv dig av för låda ?
jag kommer att montera motorn fram och drivning bak p.g.a att ingen gjort det tidigare på en golf3 och lådan kommer jag plocka från bmw den jag har mätt av från som jag hoppas få köpa är från en bmw 635 en så kallad zf låda skall tåla mycket stryk innan den rasar har jag luskat fram
och vikten kan jag påverka genom att flytta in motorn rätt långt i bilen plus att jag skall bygga om baktill så jag kan hänga upp en bmw drivlina från en 300 modell troligtvis m3 inget som är spikat än
plus att det kommer bli en busbil med RWD siktar ju som sagt på 500hk+ när motorn är mappad och klar
Du ska altså montera motorn längsgående ?
Om du placerar motorn längre bak får du bak vikten lite, men fortfarande inte mycket vikt över bakhjulen.
Visst de lär ju funka utomordentligt till busbil... men vad mer ?
Så mycket bättre än fwd med mycket vikt i fram är det väll inte ?
Men givetvis, ett mycket kul och spännande bygge som det kommer hållas mycket koll på.
Så lycka till, tror du kan fixa det om du har alla rätta kunskaper och kontakter. (vilket ja antar eftersom du startar med ett sådant projekt)
Idag fick jag gjort en hel del i garaget motorn provmonterad på plats mycket trasslande med höjd och o.s.v för att det skall gå fritt med allt runtomkring motorn bjussar på några bilder
det är tajt men det går fritt ca 1.5cm från huven ville sänka motorn mer men då sumpar jag min ide för styrväxlen så det får bli som det blir kanske får lösa det senare om det slår emot
OBS OBS röret mellan fram balkarna skall inte sitta där sen ifall nån undrar bar som stöd nu när jag fixar motorfästena
imorgon om allt går som det ska så skall jag tillverka de nya motorfästena och hämta lådan så jag vet hur mycket på torped väggen som måste kapas bort
måste tilverka en ny balk att fästa styrväxlen på skall prova skifta spindlarna till fram bromsarna så jag kan ha styrväxlen framför framvagns balken istället men det blir ett senare bekymmer det går att lösa
hi hi jo det kommer ta lite tid innan man får ordning på allt.
Men det luriga nu märker jag att motorn ligger inte helt plant orginal den lutar nog lite framåt för jag såg att tråget lutar lite på ena sidan inte mycket men tillfärckligt för att jag skall bli lite orolig för att det kan bli strul med olje pickupen kanske får svetsa om tråget så man är på säkra sidan när allt är klart
så om nån har toppen av på sin vr6:a så vore det super om dom kunde kolla vinklen på blocket jämnfört med karossen
idag fick jag svetsat klart motorfästena va ett jäkla trixande innan det blev bra och allt gick fritt från andra vitala delar men nu hänger den där iallafall.....
näst på tur blir det att anpassa låda mot motor och uppsågande av kaross och kardan tunnel
Genuine skrev:Shit så galet!! Kommer bli en riktigt djävul! Hoppas få se denna sladda runt motståndet på Bugrun?
Fick motorn plats med huven stängd? I annat fall kan du göra en sån fin lite bula a la M3?
GL!
jag hoppas och strävar till att få den klar till bugrun om allt går som det ska men har inte fått gjort så mycket de senaste dagarna p.g.a födelse dagar och annat skit och så börjar jag jobba nästa vecka men kämpar på men fixat nästan alla delar jag behöver så sen är det mest mätning och kapning som behövs och sen svetsa allt på plats mer bilder kommer inom kort när jag får tid vid datan
jo när jag prova stänga huven så gick det men får se sen när motorn rör på sej om det kanske slår emot men det löser jag då
Genuine skrev:Shit så galet!! Kommer bli en riktigt djävul! Hoppas få se denna sladda runt motståndet på Bugrun?
Fick motorn plats med huven stängd? I annat fall kan du göra en sån fin lite bula a la M3?
GL!
jag hoppas och strävar till att få den klar till bugrun om allt går som det ska men har inte fått gjort så mycket de senaste dagarna p.g.a födelse dagar och annat skit och så börjar jag jobba nästa vecka men kämpar på men fixat nästan alla delar jag behöver så sen är det mest mätning och kapning som behövs och sen svetsa allt på plats mer bilder kommer inom kort när jag får tid vid datan
jo när jag prova stänga huven så gick det men får se sen när motorn rör på sej om det kanske slår emot men det löser jag då
hårda delrin bussningar så rör den sig inte
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]
Genuine skrev:Shit så galet!! Kommer bli en riktigt djävul! Hoppas få se denna sladda runt motståndet på Bugrun?
Fick motorn plats med huven stängd? I annat fall kan du göra en sån fin lite bula a la M3?
GL!
jag hoppas och strävar till att få den klar till bugrun om allt går som det ska men har inte fått gjort så mycket de senaste dagarna p.g.a födelse dagar och annat skit och så börjar jag jobba nästa vecka men kämpar på men fixat nästan alla delar jag behöver så sen är det mest mätning och kapning som behövs och sen svetsa allt på plats mer bilder kommer inom kort när jag får tid vid datan
jo när jag prova stänga huven så gick det men får se sen när motorn rör på sej om det kanske slår emot men det löser jag då
hårda delrin bussningar så rör den sig inte
jo sitter det som delrin motor bussningar nu tror inte att den kommer röra sej i sidled mest upp och ner men får montera delrin i växellåds fästet sen med så skall det fan till om det skall röra på sej sen men får leva med vibrationerna ikarossen ändå ingen pendlar bil längre