Möjligen uppdatera Artiklar samt ändra Kategori namn?

Här skriver vi om sånt som rör VR6.nu.
Har du ett förslag på en förbättring skriv den här.
Här kommer även information från oss om förändringar
Skriv svar
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Möjligen uppdatera Artiklar samt ändra Kategori namn?

Inlägg av Banzai! »

Tjena allihopa!

Jag skulle gärna vilja att Artiklar ändrar namn till "Guider" eller något liknande för jag visste fan inte vad Artiklar var när jag precis börja här och leta efter schyssta guider. Dessutom så tycker jag att det borde uppdateras nu så att forumet blir enklare att använda och utnyttja.

Jag tycker dessutom att medlemmarna som nu är på forumet som vart här ett jädra tag borde ta sig och skriva en DIY om något som dom lärt sig genom åren, som kan bygga och hjälpa hemsidan att växa. (vet att många redan gör detta) men skriv en DIY om något litet som hjälper en som VR6'are i framtiden! :)

-Uppdatera Artiklar (mer guider! Har flera stycken som jag gjort som inte är inlagda som jag tycker borde läggas in.)
-Ändra namn till "Guider" "Do It Yourself" "Gör Det Själv" eller något åt det hållet.

Emil om du ser detta så har jag faktiskt skickat dig några PM om guider som jag tycker borde inkluderas, jag tycker vi borde göra något som får sidan att öka sitt värde. Det blir lite enklare att hitta saker om det finns i en egen avdelning. Så folk slipper söka "Trim" och hitta 500000000000000000000 trådar med annat.

Om inte det händer något med artiklar och att guider inte blir inkluderade där så tänker inte jag lägga tid på att skriva guider som förfaller och försvinner in i historiken.

Ni vet att jag vill bara göra det enklare för alla och detta tycker jag är jäkligt logiskt, Uppdatera Artiklar och byt namn till något enklare.

Mvh Florian
Senast redigerad av Banzai! den lör 11 maj 2013, 01:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Möjligen uppdatera Artiklar samt ändra Kategori namn?

Inlägg av bossebud »

håller faktisst med dig om detta florian , skrev själv en guide förut hur man kopplar in Megasquirt till vr6:or så de blir plug n play , men den ligger väl o skräpar någonstans, guiden jag skrev behöver man inte nödvändigtvis använda just till Ms då alla Pins finns specifierad på min guide så man kan i princip koppla vilket sprut som helst med guiden som referens,

men skulle vara trevligt at få in allt under Artiklar

tråden FÖ

http://www.vr6.nu/phpbb/viewtopic.php?f ... megasquirt
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Re: Möjligen uppdatera Artiklar samt ändra Kategori namn?

Inlägg av Banzai! »

håller helt med detta är en essentiell tråd för alla som vill bli VRT'are.
Senast redigerad av Banzai! den tis 14 maj 2013, 17:35, redigerad totalt 2 gång.
Vw-Andreas
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1420
Blev medlem: mån 28 jun 2010, 19:12
Ort: Ljungby

Re: Möjligen uppdatera Artiklar samt ändra Kategori namn?

Inlägg av Vw-Andreas »

då blir de inte mycket o skriva om vad jag har lärt mig "haha"
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Re: Möjligen uppdatera Artiklar samt ändra Kategori namn?

Inlägg av Banzai! »

Vw-Andreas skrev:då blir de inte mycket o skriva om vad jag har lärt mig "haha"
Hahahaha xD
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Re: Möjligen uppdatera Artiklar samt ändra Kategori namn?

Inlägg av eMiL »

Hej hopp!

Jag vet att jag har varit väldigt dålig när det gäller uppdateringar av div. trådar, kategorier osv!
Tyvärr tar mycket annat tid och tiden blir mindre att knappa framför datorn. Men jag försöker så gott jag kan, och även den bästa kan glömma av.
Jag lovar att jag skall ta tag i dina guider du har fixat Florian denna vecka och senast söndag skall det vara uppdaterat!

Finns det annan matnyttig info ni sitter på så skriv det här i tråden så granskas det och uppdateras.

Ang. namnet på kategorin så går det givetvis att diskutera! Dock namn så som DIY eller gör det själv passar tyvärr inte in då alla inlägg inte bara handlar om saker man kan göra själv utan allmän info osv.
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Re: Möjligen uppdatera Artiklar samt ändra Kategori namn?

Inlägg av Banzai! »

Absolut, förstod att du var busy inför sommarens alla spektakel :)

Det är jättebra! gött att de kommer bli enklare för nya men även för gamla vr6.nu användare.

men om man kallar kategorin "Guider & Teknisk Info" ? det samman fattar det mesta tycker jag :)

Mvh Florian //Skrivet på mobilen @ Rhodos.
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Möjligen uppdatera Artiklar samt ändra Kategori namn?

Inlägg av bossebud »

Emil, tycker även att alla andra moderatorer borde hjälpa till med detta dock så inte allt hamnar på dina axlar, för jag anar att du likt oss alla har ett privatliv oxå :) kanske dags för alla moderator kollegor o hjälpa till lite ;)
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Re: Möjligen uppdatera Artiklar samt ändra Kategori namn?

Inlägg av eMiL »

Banzai! skrev:Absolut, förstod att du var busy inför sommarens alla spektakel :)

Det är jättebra! gött att de kommer bli enklare för nya men även för gamla vr6.nu användare.

men om man kallar kategorin "Guider & Teknisk Info" ? det samman fattar det mesta tycker jag :)

Mvh Florian //Skrivet på mobilen @ Rhodos.
Det är mycket som dyker upp och emellan där så glömmer man av, tyvärr. Men jag har tagit tag i detta nu och förhoppningsvis kommer det ordna upp sig! Vi skall diskutera bakom stängda dörrar vilket alternativ är bäst för just den sektionen ;)

bossebud skrev:Emil, tycker även att alla andra moderatorer borde hjälpa till med detta dock så inte allt hamnar på dina axlar, för jag anar att du likt oss alla har ett privatliv oxå :) kanske dags för alla moderator kollegor o hjälpa till lite ;)
Absolut!
Dock vet jag inte om alla moderatorer får PM om div. problem osv men jag skulle vilja uppmana alla som läser detta att skulle det vara något problem eller om ni har funderingar, tankar eller helt enkelt bara vill prata lite. Så ta och skicka ett PM till alla moderatorer/admin's så vi är säkra på att du får respons tillbaka.
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Re: Möjligen uppdatera Artiklar samt ändra Kategori namn?

Inlägg av Banzai! »

+1

Här är det guider som jag gjort som jag tycker är ganska relevanta och användbara.

DIY: Kallluftsintag & 1.8 20v Insugstempgivare
http://www.vr6.nu/viewtopic.php?f=1&t=21661" onclick="window.open(this.href);return false;

DIY: Gör utvändiga plast lister som nya!
http://www.vr6.nu/viewtopic.php?f=1&t=21769" onclick="window.open(this.href);return false;

DIY: Renovera 280mm & 288mm bromsok
http://www.vr6.nu/viewtopic.php?f=1&t=21854" onclick="window.open(this.href);return false;

DIY: Audi visare i Golf 3 mätarhus
http://www.vr6.nu/viewtopic.php?f=1&t=21374" onclick="window.open(this.href);return false;

Teknisk Info: VAG återkallelse 1999 April - Kylarfläktskontroll modul
http://www.vr6.nu/viewtopic.php?f=3&t=21512" onclick="window.open(this.href);return false;

Teknisk Info: CE2 säkringsdosa samt kopplingsschema
http://www.vr6.nu/viewtopic.php?f=1&t=2 ... ingsschema" onclick="window.open(this.href);return false;

Teknisk Info: VAG VR6 Tekniska och Service Program.
http://www.vr6.nu/viewtopic.php?f=1&t=21556" onclick="window.open(this.href);return false;

och dessutom har jag min kommande DIY påväg som kommer beskriva ALLT för att kunna uppgradera sig till 312mm bromsar fram.

Emil vill även att du fullföljer det vi önskade att få tillagt till hemsidan dvs en "Överladdnings" kategori som vi kom fram till i tråden nedan. (läs sida 2 för att komma till kontentan)

http://www.vr6.nu/viewtopic.php?f=15&t=21558&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

jag håller dessutom helt med, det är synd att du Emil ska behöva göra allt och få det hängandes på dina axlar.

Emil, säg vilka guider som passar in i kategorin, så tar jag och renskriver dom helt.

Mvh Florian //mobilen @ rhodos
Användarens profilbild
nosisfun
Moderator
Inlägg: 816
Blev medlem: tis 19 apr 2005, 22:50
Ort: skottorp / jönköping

Re: Möjligen uppdatera Artiklar samt ändra Kategori namn?

Inlägg av nosisfun »

eMiL skrev:
Banzai! skrev:Absolut, förstod att du var busy inför sommarens alla spektakel :)

Det är jättebra! gött att de kommer bli enklare för nya men även för gamla vr6.nu användare.

men om man kallar kategorin "Guider & Teknisk Info" ? det samman fattar det mesta tycker jag :)

Mvh Florian //Skrivet på mobilen @ Rhodos.
Det är mycket som dyker upp och emellan där så glömmer man av, tyvärr. Men jag har tagit tag i detta nu och förhoppningsvis kommer det ordna upp sig! Vi skall diskutera bakom stängda dörrar vilket alternativ är bäst för just den sektionen ;)

bossebud skrev:Emil, tycker även att alla andra moderatorer borde hjälpa till med detta dock så inte allt hamnar på dina axlar, för jag anar att du likt oss alla har ett privatliv oxå :) kanske dags för alla moderator kollegor o hjälpa till lite ;)
Absolut!
Dock vet jag inte om alla moderatorer får PM om div. problem osv men jag skulle vilja uppmana alla som läser detta att skulle det vara något problem eller om ni har funderingar, tankar eller helt enkelt bara vill prata lite. Så ta och skicka ett PM till alla moderatorer/admin's så vi är säkra på att du får respons tillbaka.

jag har spenderat sista tiden i garaget för att kunna åka golf mk2 vr6 till bugrun så jag har inte hunnit sitta vid datorn så ofta!!!

men tycker att det låter som en strålande ide att folk får skapa DIY eller skapa guider!!
mk2 vr6
Användarens profilbild
balcando
Site Admin
Inlägg: 644
Blev medlem: sön 25 apr 2004, 20:13
Ort: Drängsmark - Skellefteå

Re: Möjligen uppdatera Artiklar samt ändra Kategori namn?

Inlägg av balcando »

nu har jag flyttat trådarna ovan till artiklar
/Balcando
Site Admin

VW Passat VR6 Kombi -94 - R.I.P
VW ID.3 -21
Användarens profilbild
Banzai!
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1731
Blev medlem: lör 05 jun 2010, 01:49
Ort: Göteborg

Re: Möjligen uppdatera Artiklar samt ändra Kategori namn?

Inlägg av Banzai! »

balcando skrev:nu har jag flyttat trådarna ovan till artiklar
Hehe Balcando nu blev det dubletter xD emil la redan in trådarna innan.. Men som sagt hade gärna velat klar skriva dom helt först innan ni lägger in dom. Så om du kan ta bort hela bunten så ska jag ta och noggrant göra i ordning dom. :)

mvh Florian
Skriv svar