då var det ju inte fel tack Bozo!bossebud skrev:kanske fel forum o fråga om din bil på , men det är iaf olje nivågivare =)
J.J´s Murdered E34 Turbo (fungerar numera som en dagbok)
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Eftersom att det var så soligt idag kunde jag inte bara åka till garaget och börja slita i gamal bakvagn
så började med fronten och sidotjolarna lite smått
riktigt våldtagen var läppen på fronten , men så är det när det är BILLIGT! köpte den begg för endast 300kr av en trevlig kille
har kört på första steget med glasfiber spackel
är ledig imorgon så tänkte att jag skulle göra klart fronten och EV få i Bussningarna + Bakcoilsen!
Känns som om att jag börjar komma igång nu isamband med att solen skiner och man faktiskt tar tag i saker då
så började med fronten och sidotjolarna lite smått
riktigt våldtagen var läppen på fronten , men så är det när det är BILLIGT! köpte den begg för endast 300kr av en trevlig kille
har kört på första steget med glasfiber spackel
är ledig imorgon så tänkte att jag skulle göra klart fronten och EV få i Bussningarna + Bakcoilsen!
Känns som om att jag börjar komma igång nu isamband med att solen skiner och man faktiskt tar tag i saker då
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Dåså då vart det Dax för - DIY BMW E39 JOM Coils on BMW E34
Bakdämparna var ganska så bolton förutom att man var tvungen att ta ut "stöd-gummit" ur toplagringen
bara till att stoppa upp den Furer Style!
Framstötdämparen redo för kapning
Kapad
Det som ska användas
jag tog 3cm ifrån övre "slang" hållare på benet nu i efterhand skulle jag kanske ha tagit 1 cm för att ialf kunna ha valet att sänka bilfan i botten utan att modda fjädrarna men jag är nöjd med resultatet ändå!
Man måste Grinda bort circa 3mm runt om själva bottnen på coilen för att få ned den i gamla dämparens fot
gjorde detta genom att köra med vinkelslipen försiktigt ( ta inte heller för mkt för då blir den slapp i jag tog såpass perfekt att man var tvungen att pressa ned den!
för att hålla reda på om jag gått ett varv eller ej och hur många varv jag igentligen gått runt så dimmade jag ned slipytan med svart färg varje varv , blev väll kanske en 3-5 försiktiga varv
Sen lade jag även en liten svets på dem
Sen lade jag lite färg på det hela
Topplagringarna var det som egentligen felade för mig , E30 och E34 520 är dem som passar bolt-on men eftersom att det var helt så gick det inte att få tag i, och alla som känner mig vet att jag inte tål att vänta !
så gav mig på att modda orginalena på 525:an , VINKELSLIP löser allt!
TADA!!
och sen så är det bara att slänga upp dem ! (dock tog jag av dem korta fjädrarna för att få ned han lite till och få det ännu stummare)
Här är ett kort hur det blev bak! (kommer fram imorgon)
Gjorde även ett temporärt slutavgas för Pre Turbo och att som BESS rör då vi är några st polare som planerar på att köra E34 525 Turbo i sommar
Brände även ut Bussningarna!
I med Powerflex istället!
jag vart RIKTIGT NÖJD med resultat både hur det ser ut och hur bilen känns att köra!
innan kändes den som ett jävla slagskepp, efter bussningarna och Coilsen känns den fan snarlik som min HONDA del sol på 1000kg och poly bussningar ialla leder samt dyrare coils!
Så om du tvekat innan, köp hem från ebay och JUST DO IT
coilsen är E39 JOM coils kostade mig 2k MED frakt
Bakdämparna var ganska så bolton förutom att man var tvungen att ta ut "stöd-gummit" ur toplagringen
bara till att stoppa upp den Furer Style!
Framstötdämparen redo för kapning
Kapad
Det som ska användas
jag tog 3cm ifrån övre "slang" hållare på benet nu i efterhand skulle jag kanske ha tagit 1 cm för att ialf kunna ha valet att sänka bilfan i botten utan att modda fjädrarna men jag är nöjd med resultatet ändå!
Man måste Grinda bort circa 3mm runt om själva bottnen på coilen för att få ned den i gamla dämparens fot
gjorde detta genom att köra med vinkelslipen försiktigt ( ta inte heller för mkt för då blir den slapp i jag tog såpass perfekt att man var tvungen att pressa ned den!
för att hålla reda på om jag gått ett varv eller ej och hur många varv jag igentligen gått runt så dimmade jag ned slipytan med svart färg varje varv , blev väll kanske en 3-5 försiktiga varv
Sen lade jag även en liten svets på dem
Sen lade jag lite färg på det hela
Topplagringarna var det som egentligen felade för mig , E30 och E34 520 är dem som passar bolt-on men eftersom att det var helt så gick det inte att få tag i, och alla som känner mig vet att jag inte tål att vänta !
så gav mig på att modda orginalena på 525:an , VINKELSLIP löser allt!
TADA!!
och sen så är det bara att slänga upp dem ! (dock tog jag av dem korta fjädrarna för att få ned han lite till och få det ännu stummare)
Här är ett kort hur det blev bak! (kommer fram imorgon)
Gjorde även ett temporärt slutavgas för Pre Turbo och att som BESS rör då vi är några st polare som planerar på att köra E34 525 Turbo i sommar
Brände även ut Bussningarna!
I med Powerflex istället!
jag vart RIKTIGT NÖJD med resultat både hur det ser ut och hur bilen känns att köra!
innan kändes den som ett jävla slagskepp, efter bussningarna och Coilsen känns den fan snarlik som min HONDA del sol på 1000kg och poly bussningar ialla leder samt dyrare coils!
Så om du tvekat innan, köp hem från ebay och JUST DO IT
coilsen är E39 JOM coils kostade mig 2k MED frakt
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Next up = fixa klart kjolar och front till lack , samt nya bakdäck + pulver lack för fälgarna !
SEN denna lilla ide´n
(inspirerad av en galen norsk)
SEN denna lilla ide´n
(inspirerad av en galen norsk)
-
- Polerat insug
- Inlägg: 22
- Blev medlem: fre 11 mar 2011, 12:15
- Ort: Norrtälje
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Kan nog bli riktigt snyggt med skärmbreddarna
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
D jeppe, varför köpte du inte coils till e34 som passar redan direkt? , vill dom va dumma på besiktningen så falar den direkt, då e märkningen av dina coilisar blir ogiltigt om du moddar dom, å andra hand så är besiktning av bilar inte din starkaste sida heller :p men ha det i åtanke bara , kör hårt ser bra ut
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 860
- Blev medlem: tis 14 jul 2009, 13:14
- Ort: Östersund
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Jag hjälper en polare bygga en e34 m5 turbo och det var samma visa där med coilsen. Det finns tydligen inget som bara är bolton på e34 utan man måste kapa och svetsa lite.. Vi satte dit d2 coils.
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
det är samma sak med dem där måste kapa org för att sedan pressa i dessa i den "skon" bara att dessa kostar 130 euro mer
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
mini update inget stort egentligen men gjort klar fronten för en sista slipning , och lagar det sista på AC sidotjolen! sen kommer det bli Prime:a och lacka !
simpellösning really
Glasfiber spackel!
Stay Tuned!
simpellösning really
Glasfiber spackel!
Stay Tuned!
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
det ända som hänt nu på ett tag iväntan på delar är en hel del "regn drift" och flygande bess + några botar .. men men brukar alltid jämföra det med att gå ut på krogen kostar nån tusing att ha roligt
PS har fått hem en Sparco Sprint stol (kort imorgon)
PS har fått hem en Sparco Sprint stol (kort imorgon)
- bossebud
- V.I.P
- Inlägg: 3527
- Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
- Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
för o va sån liten stad så verkar ni ha gott om poliser iaf !!! och besiktningsmän =)
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
Klara för lackning!
Lackering kommer ganska så snart!
Kunde inte hålla mig ! drog ut till garaget och lade 3 lager Grund !
Kommer att lägga lacken imorgon + ev montera allt
Lackering kommer ganska så snart!
Kunde inte hålla mig ! drog ut till garaget och lade 3 lager Grund !
Kommer att lägga lacken imorgon + ev montera allt
- VanDamage
- VR6 Till 1000
- Inlägg: 1165
- Blev medlem: ons 07 sep 2011, 21:43
- Ort: Norrköping
Re: J.J´s Murdered E34 Turbo
SIDO KJOLAR SAMT FRONT PÅ! @Meet Of the MONTH Norrköping