Ingen aning varför den är så, men jag kan berätta dig att varje avgassystem till syncron är DYR! (Ferrita = 7995. Simons billigare, men också DYRT, Remus har en snygg slutburk, osv...)
TheDeadDorkster skrev:Ingen aning varför den är så, men jag kan berätta dig att varje avgassystem till syncron är DYR! (Ferrita = 7995. Simons billigare, men också DYRT, Remus har en snygg slutburk, osv...)
Orsaken till den annorlunda konstruktionen på Syncrons avgassystem jämfört med den framhjulsdrivna versionen är följande:
Skulle man använt enkelröret med tillhörande dämpare från katalysatorn och bakåt hade det krockat med kardanaxeln och den bakre diffklumpen. Därför är det dubbla rör och dubbla dämpare (med ett rör mellan) på bilar med Syncro.
Mvh Håkan
OPEL, en bil för stora män, för de små trillar ut genom rosthålen.
om jag har kollat rätt på min -97 så har jag ett rör ner till katten sedan delar det på sig och går i två rör längs med kadanen till var sin burk som sitter ihop med ett rör .. från den går ett rör till slutburken som har två utblås.
Kan det vara olika på årmodellerna eller har jag kollat fel??
Någon som har bilder ?? Min står vinterparkerad och kan inte kolla..