Ny bil & nytt projekt, som det ser ut just nu..
- Kroll
- V.I.P
- Inlägg: 1482
- Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
- Ort: Göteborg
Ny bil & nytt projekt, som det ser ut just nu..
Köpte mig en ny vr6a, dröjde inte länge innan det började klia i fingarna på mig.
Min gamla sålde jag för att jag skulle bygga hus m.m men så blev inte fallet och ny bil inhandlades.
Idag har jag och en kompis bröjat riva lite i den. Jag ska bygga om från automatlåda till manuell. Samtidigt som det blir div. renoveringar och uppgraderingar.
Lite godis:
Backspeglarna vet jag dock inte om dom ska på eller inte. Kanske kommer säljas.
Lättat svänghjul från DLi och extraktor
Mittkonsollen är ur..
Och så var kedjorna av.
Toppen åkte också av.
På med ny packning.
Nya kedjor och det där till åkte på. Även extarktorgrenröret.
Sved lite att byta kedjor m.m eftersom allt detta var HELT nytt men men..
Passade också på att lacka lite delar. Blev väl sådär tycker jag.
Hittade också en bonus tror jag iaf Satt ett separat oljekyl men det kanske det gör på automatare?
Min gamla sålde jag för att jag skulle bygga hus m.m men så blev inte fallet och ny bil inhandlades.
Idag har jag och en kompis bröjat riva lite i den. Jag ska bygga om från automatlåda till manuell. Samtidigt som det blir div. renoveringar och uppgraderingar.
Lite godis:
Backspeglarna vet jag dock inte om dom ska på eller inte. Kanske kommer säljas.
Lättat svänghjul från DLi och extraktor
Mittkonsollen är ur..
Och så var kedjorna av.
Toppen åkte också av.
På med ny packning.
Nya kedjor och det där till åkte på. Även extarktorgrenröret.
Sved lite att byta kedjor m.m eftersom allt detta var HELT nytt men men..
Passade också på att lacka lite delar. Blev väl sådär tycker jag.
Hittade också en bonus tror jag iaf Satt ett separat oljekyl men det kanske det gör på automatare?
Senast redigerad av Kroll den lör 05 mar 2011, 08:50, redigerad totalt 21 gång.
-
- Hardcore VR6:are
- Inlägg: 271
- Blev medlem: mån 05 feb 2007, 16:40
- Ort: gefle
- Kontakt:
-
- Vr6 Beroende
- Inlägg: 61
- Blev medlem: mån 19 jan 2009, 15:47
- Ort: Sollefteå
- Kroll
- V.I.P
- Inlägg: 1482
- Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
- Ort: Göteborg
Det är J226 "relä för startspärr och backstrålkastare" som spärrar. TROR att det bara är att ta bort det, du kan ju prova och återkomma med hur det gick =)Hampus skrev:Jag har då inte hittat någon extra kylare på min tror ja När du ändå är i farten lägg på minnet eller t om bilder kanske på hur du löser problemet med växelväljaren på lådan och backljuset Som sagt så kan jag inte använda farthållare eller backljus i nuläget
-
- Vr6 Beroende
- Inlägg: 61
- Blev medlem: mån 19 jan 2009, 15:47
- Ort: Sollefteå
- lillen730
- *Donator*
- Inlägg: 221
- Blev medlem: mån 16 feb 2004, 10:47
- Ort: Bromma (Invandrad Östgötte)
- Kontakt:
bra jobbat !
Hoppas du håller den hel till Nästa BugRun =)
Hoppas du håller den hel till Nästa BugRun =)
-= The Sound is out there =-
http://www.garaget.org/?car=2649
http://www.garaget.org/?car=234194
www.lillen.st
SÅLD http://www.garaget.org/?car=9302 SÅLD
http://www.garaget.org/?car=2649
http://www.garaget.org/?car=234194
www.lillen.st
SÅLD http://www.garaget.org/?car=9302 SÅLD
- Kroll
- V.I.P
- Inlägg: 1482
- Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
- Ort: Göteborg
Efter lite skruvande igår så kikade jag igenom alla papper jag fick me när jag köpte bilen. Hittade lite papper från en dynotest. 258 hk stod det där så ngn gång har den nog varit överladdad.
Robban68 här på forumet kom förbi och kikade lite också och efter en stun dkom vi fram till att det sitter nya ventilerm.m Och toppen som sitter på nu är inte portad som det stod på dynotestet. Tror dom har kört ras på den gamla toppen och satt på en ny...
Iom detta så har jag fått en förklaring på varför det satt NYA kedjor, glidskenor och spännare i den. Men jag bytte iaf, dom "gamla" är till salu om ngn vill ha =))
Robban68 här på forumet kom förbi och kikade lite också och efter en stun dkom vi fram till att det sitter nya ventilerm.m Och toppen som sitter på nu är inte portad som det stod på dynotestet. Tror dom har kört ras på den gamla toppen och satt på en ny...
Iom detta så har jag fått en förklaring på varför det satt NYA kedjor, glidskenor och spännare i den. Men jag bytte iaf, dom "gamla" är till salu om ngn vill ha =))
- Kroll
- V.I.P
- Inlägg: 1482
- Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
- Ort: Göteborg
Idag blev det lite mer gjort. Kan väl även avslöja att han håller på med en hel del projekt på sin bil, så som ny lack och även överladdning är på G...igen =)
Nog om hans bil, ble som sagt gjort lite på min bil idag också.
Lådan kom på plats efter mkt om och men.. Drog nämligen runt motorn för att se så motorn fortfarande var nollad, självklart kuggade den då för att övre spännarn inte var tillräckligt spänd. Ner med allt igen och gö om.
Sen fick vi på lådan
Drixlar och knutar är samma som på pasat vr6 upptäckte vi också, mkt skönt att slippa mecka med det.
När motorn och låda var på plats i bilen igen så måttade vi in extraktorn som skulle få sig ett nytt fäste´. Skar av flänsen från original grenröret och så fick det bo på extraktorn..
Var en kona på extraktorn som vi skar bort. Ni får föreställa er lite själva hur det ser ut nu.. Ser ut ungefär såhär nu.
.
Spakställ, insug och det mesta andra sitter på plats också. Så i dagarna blir det att hämta hem ett pedalställ.
Nog om hans bil, ble som sagt gjort lite på min bil idag också.
Lådan kom på plats efter mkt om och men.. Drog nämligen runt motorn för att se så motorn fortfarande var nollad, självklart kuggade den då för att övre spännarn inte var tillräckligt spänd. Ner med allt igen och gö om.
Sen fick vi på lådan
Drixlar och knutar är samma som på pasat vr6 upptäckte vi också, mkt skönt att slippa mecka med det.
När motorn och låda var på plats i bilen igen så måttade vi in extraktorn som skulle få sig ett nytt fäste´. Skar av flänsen från original grenröret och så fick det bo på extraktorn..
Var en kona på extraktorn som vi skar bort. Ni får föreställa er lite själva hur det ser ut nu.. Ser ut ungefär såhär nu.
.
Spakställ, insug och det mesta andra sitter på plats också. Så i dagarna blir det att hämta hem ett pedalställ.
Senast redigerad av Kroll den fre 22 jan 2010, 18:18, redigerad totalt 1 gånger.
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 485
- Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
- Ort: ängelholm
- Kontakt:
-
- Vr6 Beroende
- Inlägg: 61
- Blev medlem: mån 19 jan 2009, 15:47
- Ort: Sollefteå
- Kroll
- V.I.P
- Inlägg: 1482
- Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
- Ort: Göteborg
Sådär ja nu är det mesta på plats och motorn låter fin fint. Har dock inte vart ute och kört ännu för det strular lite för mig med pedalstället m.m
Måste även byta två slangarna från den externa oljekylarn.
Bråkade även med startspärr och skit som måste kopplas förbi.. slutade med at jag drog en ny kabel från tändingslåset direkt till startmotorn.
Nu är det bara backljuset som skall kopplas in och alla förslag på hur jag ska göra det mottages
Slet även bort skärmbreddarna och till min förvåning så var det bara liiite rost på ena bakskärmen NÖÖJD!? Jaa då!!
Breddarna är till salu...
Nya klarglas fram och bak sitter på plats, emblemlös grill och huvpinnar är beställda. Och cup speglarna ligger och väntar på montering
TACK SOM FAN TOBBE80 FÖR ALL HJÄLP!!
Måste även byta två slangarna från den externa oljekylarn.
Bråkade även med startspärr och skit som måste kopplas förbi.. slutade med at jag drog en ny kabel från tändingslåset direkt till startmotorn.
Nu är det bara backljuset som skall kopplas in och alla förslag på hur jag ska göra det mottages
Slet även bort skärmbreddarna och till min förvåning så var det bara liiite rost på ena bakskärmen NÖÖJD!? Jaa då!!
Breddarna är till salu...
Nya klarglas fram och bak sitter på plats, emblemlös grill och huvpinnar är beställda. Och cup speglarna ligger och väntar på montering
TACK SOM FAN TOBBE80 FÖR ALL HJÄLP!!
-
- VR6-mentor
- Inlägg: 580
- Blev medlem: tor 04 dec 2008, 18:33
- Ort: Enköping
- Kontakt:
Asså jag bara letar efter Schrick insugen men jag hittar då fan inga
Centerless Ansvarig / CNC-Operatör på http://www.gloab.se" onclick="window.open(this.href);return false; telnr. 020-Slipning
Specialister inom precisionsslipning (rundslipning, hålslipning, planslipning etc.)
------------------------------------------------
Golf VR6 2,9 Turbo
Specialister inom precisionsslipning (rundslipning, hålslipning, planslipning etc.)
------------------------------------------------
Golf VR6 2,9 Turbo
- Kroll
- V.I.P
- Inlägg: 1482
- Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
- Ort: Göteborg