Felkod 00524 knack sensor (g61) vad betyder den??

Tekninska frågor rörande motor-drivlina

Felkod 00524 knack sensor (g61) vad betyder den??

Inläggav Samuel F » ons 04 okt 2017, 19:04

Hej, jag har precis skaffat mig min första golf vr6:a 1992 årsmodell och är även ny här på forumet. Lite kort om läget, köpte bilen, provkörde flera gånger och kollade/lyssnade allt. Gick efter en bra köpguide jag hittade här på forumet. Den lät bra i motorn och gick jättebra på alla vis. När jag väl betalt, skrivit papper och var påväg hemåt så började den rycka på låga varv och sedan lät det som att han gick på 5 cylindrar hela vägen hem. Jag har inte kört något mer med den utan bara startat den då o då och börjat felsöka. Kollat fördelaren och den var fin, kollat tändkablarna och alla var fina förutom en då den var typ svart i hatten till stiftet. Har beställt stift, kablar, rotor och fördelarlock. Skaffade även mig en felkodsläsare och kollade med den idag. Fick då en felkod på motorn. Nu till min fråga, först och främst vad felkoden (00524 knock sensor g61) betyder och hur man ska tyda den?? Och för det andra VAD det kan vara för fel eller olika fel?? Vore jättetacksam för snabba tydliga svar.

Mvh Samuel
Samuel F
Ny här

Återgå till Teknik Motor - Drivlina