Miltek vs VR6

Forum för bilar med R32 motorer

Moderator: Skee^

RobertSt
Polerat insug
Inlägg: 21
Blev medlem: mån 04 mar 2013, 20:54
Ort: SURAHAMMAR

Miltek vs VR6

Inlägg av RobertSt »

Jag impulsköpte ett Miltec avgassystem till min Golf R32. Innan jag sätter på det ( en dämpare mindre, grövre rör), kommer det att påverka min motor negativt?
maz
18 tummare
Inlägg: 18
Blev medlem: fre 30 sep 2011, 13:39
Ort: Västerås

Re: Miltek vs VR6

Inlägg av maz »

Det tror jag definitivt inte :) Smacka på det direkt, underbart ljud med sånt rör!:)

Visste inte att det rullade en r32 i sura, bor själv i hallsta och brukar va en del i sura :)
RobertSt
Polerat insug
Inlägg: 21
Blev medlem: mån 04 mar 2013, 20:54
Ort: SURAHAMMAR

Re: Miltek vs VR6

Inlägg av RobertSt »

Nej, förut så rullade det en Nissan Z350GT, men efter 9 år så tröttnade jag, och skaffade en riktig bil (R32 Golf). Har bara rullat här sedan i typ Januari.
Skönt att höra att man slipper greja med insprutning och annat tjafs. Antar att sådant gäller mindre MC motorer.
RobertSt
Polerat insug
Inlägg: 21
Blev medlem: mån 04 mar 2013, 20:54
Ort: SURAHAMMAR

Re: Miltek vs VR6

Inlägg av RobertSt »

Jo, jag lät en firma sätta på systemet. Mot att de skulle vara försiktiga så att allt skulle gå att återställa om jag inte var nöjd.

Jo, det låter MYCKET om systemet! Speciellt gott låter det när man gasar på! Men även, tyvärr, när man kör lugnt runt 100-110 också! Och jag brukar ju köra lååånga sträckor... Så, tack, men nej tack för min del.

Så jag åkte in på en annan verkstad för att återställa till original. Men då visade det sig att idioterna på första verkstaden hade kapat främre muffen med maskin! Och inte sagt ett ord till mig om det! Så första återställandet gick inte. Nu har han beställt en ny muff, så vi får väl se på måndag.

Visste ni förresten att högra originalutblåset är vacuumstyrt? Det öppnar vid tomgång och vid häftiga gaspådrag för att öka ljudeffekten. Så ett billigt sätt att få lite mer ljud i en R32:a är att, med en bit ståltråd, 'steloperera' så att höger utblås alltid är öppet... Ja det är vad jag lärt mig hittils, mer kommer eventuellt.
maz
18 tummare
Inlägg: 18
Blev medlem: fre 30 sep 2011, 13:39
Ort: Västerås

Re: Miltek vs VR6

Inlägg av maz »

Det blir nog lite jobbigt att pendla med, men visst låter det fint om det. Man kan ju tycka att verkstäder borde fråga innan dom gör vissa grejer men är långt ifrån alla som gör det... kan man bli skapligt sur över.

Det är så jag har gjort på min men har varit sugen på milltek ett tag så hur mycket skulle du vilja ha för det om det är till salu? :)
OnlineEvil
VR6 Guide
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 29 apr 2010, 15:09
Ort: Stockholm/Jakobsberg

Re: Miltek vs VR6

Inlägg av OnlineEvil »

RobertSt skrev:Jo, jag lät en firma sätta på systemet. Mot att de skulle vara försiktiga så att allt skulle gå att återställa om jag inte var nöjd.

Jo, det låter MYCKET om systemet! Speciellt gott låter det när man gasar på! Men även, tyvärr, när man kör lugnt runt 100-110 också! Och jag brukar ju köra lååånga sträckor... Så, tack, men nej tack för min del.

Så jag åkte in på en annan verkstad för att återställa till original. Men då visade det sig att idioterna på första verkstaden hade kapat främre muffen med maskin! Och inte sagt ett ord till mig om det! Så första återställandet gick inte. Nu har han beställt en ny muff, så vi får väl se på måndag.

Visste ni förresten att högra originalutblåset är vacuumstyrt? Det öppnar vid tomgång och vid häftiga gaspådrag för att öka ljudeffekten. Så ett billigt sätt att få lite mer ljud i en R32:a är att, med en bit ståltråd, 'steloperera' så att höger utblås alltid är öppet... Ja det är vad jag lärt mig hittils, mer kommer eventuellt.
Mitt avgasspjäll står ständigt öppet på R32an, enligt vissa från vwvortex ska det ge 9extra hk och några NM mer pga av det fria flödet men det tror jag inte på :)
Chesmal
VR6 newbie
Inlägg: 39
Blev medlem: fre 13 apr 2012, 08:42
Ort: Göteborg

Re: Miltek vs VR6

Inlägg av Chesmal »

Längre resor är det riktigt jobbigt ja, kör man inte så ofta så är ljudet :D :D
Användarens profilbild
Smunkish
Hardcore VR6:are
Inlägg: 275
Blev medlem: sön 22 apr 2012, 18:11
Ort: Oskarshamn

Re: Miltek vs VR6

Inlägg av Smunkish »

Kör med öppet avgasspjäll och det räcker gott och väl istället för att sätta på Milteksystem. Låter väldigt mkt utåt men inuti tycker jag det är väldigt behagligt när man ligger i 100-110 på motorväg. Sjuk mkt behagligare än att ligga på vägarna med Vr6an, dånar bra mkt mer i coupen!
Skriv svar