Bränsle kvar till tankning?

Forum för bilar med R32 motorer

Moderator: Skee^

Skriv svar
Användarens profilbild
Dajjmen
Turbo VR6a
Inlägg: 93
Blev medlem: lör 12 nov 2011, 09:51
Ort: Helsingborg

Bränsle kvar till tankning?

Inlägg av Dajjmen »

Hej
Viste inte vad jag skulle döpa tråden till men jag undrar om ni kan se hur lång man kan köra på den soppan man har i bilen tills man måste tanka i den displayen i mitten av instrumentpanelen?

Jag kan inte det på min golf r32 iv -03 iaf. Bifogar en bild:

Bild

//Dajjmen
Tornado_R32
VR6 newbie
Inlägg: 46
Blev medlem: lör 07 apr 2012, 13:18
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Bränsle kvar till tankning?

Inlägg av Tornado_R32 »

Jag kan inte se i min R32 heller, men det hade varit trevligt om man kunde ordna det
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Bränsle kvar till tankning?

Inlägg av bossebud »

ännu trevligare vore om man kunde se vilken fart man färdas i samt motortemp o annat onödigt (instrumenbelysningen lyser inte upp mätartavlorna ) =P
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
OnlineEvil
VR6 Guide
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 29 apr 2010, 15:09
Ort: Stockholm/Jakobsberg

Re: Bränsle kvar till tankning?

Inlägg av OnlineEvil »

Verkar vara olika från bil till bil, jag har stora färddatorn med navi. men kan endå inte se det du har uppe på bilden jag har ingen information alls om soppan. Har alltid undrat sen jag köpte R32an att varför man inte ser oljetempen i färddatorn som på vr6an jag hade ? R32an kanske inte är lika känslig eller ?

/Danne
Tornado_R32
VR6 newbie
Inlägg: 46
Blev medlem: lör 07 apr 2012, 13:18
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Bränsle kvar till tankning?

Inlägg av Tornado_R32 »

Det kanske går att ta fram genom vag-com eller va det heter nu ... Det jag kan se på min är
Bensin förbrukning genomsnitt
Aktuell bensin förbrukning
Tid
Och Genomsnitt fart
OnlineEvil
VR6 Guide
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 29 apr 2010, 15:09
Ort: Stockholm/Jakobsberg

Re: Bränsle kvar till tankning?

Inlägg av OnlineEvil »

Googlade förut och fick fram att folk lagt in massa olika saker i deras färddator via vag-com så det är nog inte fullt så omöjligt har med koder att göra tydligen.

/Danne
Tornado_R32
VR6 newbie
Inlägg: 46
Blev medlem: lör 07 apr 2012, 13:18
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Bränsle kvar till tankning?

Inlägg av Tornado_R32 »

Såååå finns det nån som vill hjälpa till, eller kan du lägga upp de länk du har läst om det
OnlineEvil
VR6 Guide
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 29 apr 2010, 15:09
Ort: Stockholm/Jakobsberg

Re: Bränsle kvar till tankning?

Inlägg av OnlineEvil »

lite av det mesta jag lyckades hitta vet inte riktigt hur man ska söka, http://www.nordicaudi.com/php/forum/sho ... anded&sb=5" onclick="window.open(this.href);return false; såg nu efteråt att dom gjort detta på audi men det är väll detsamma audi/vw men dom gör det via vag-com.

/Danne
Tornado_R32
VR6 newbie
Inlägg: 46
Blev medlem: lör 07 apr 2012, 13:18
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Bränsle kvar till tankning?

Inlägg av Tornado_R32 »

ska ringa VW verkstad idag och fråga om de kan ändra, hur mycket skulle kosta. Synd att man inte kan hitta länk till hur andra har gjort det, letar men hittar inget :(
Användarens profilbild
Dajjmen
Turbo VR6a
Inlägg: 93
Blev medlem: lör 12 nov 2011, 09:51
Ort: Helsingborg

Re: Bränsle kvar till tankning?

Inlägg av Dajjmen »

Tornado_R32 skrev:ska ringa VW verkstad idag och fråga om de kan ändra, hur mycket skulle kosta. Synd att man inte kan hitta länk till hur andra har gjort det, letar men hittar inget :(

Jag fick reda på att det är orginal på USA modellerna men ej på euro. Men ska gå att fixa om man använder vagdashcom eller vagtacho.

saxat:
The range is only on the US clusters standard.

None of the Euro clusters have it.

You need to alter it with vagdashcom or vagtacho program.

Have a look at my webspace for most of the stuff you can do to the cluster:
http://api.viglink.com/api/click?format ... 5774295342
....

A lot of the coolest stuff requires a different cable and VagTacho (light up needles, making the temp gauge display more accurately, etc) or VDSPRO (make the windows roll up and down via the key fob lock and unlock buttons).

I know you can use Vagcom to code the both doors to unlock with one push of the key fob button or to require a second push to unlock the passenger side. You can also code the doors to unlock when the key is removed from the ignition or to remain locked until opened from the inside or the unlock button is pushed.

You can also code the Monsoon amp to put out a little more power to the rear speakers.
Tornado_R32
VR6 newbie
Inlägg: 46
Blev medlem: lör 07 apr 2012, 13:18
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Bränsle kvar till tankning?

Inlägg av Tornado_R32 »

Häftigt
OnlineEvil
VR6 Guide
Inlägg: 132
Blev medlem: tor 29 apr 2010, 15:09
Ort: Stockholm/Jakobsberg

Re: Bränsle kvar till tankning?

Inlägg av OnlineEvil »

Dajjmen skrev:
Tornado_R32 skrev:ska ringa VW verkstad idag och fråga om de kan ändra, hur mycket skulle kosta. Synd att man inte kan hitta länk till hur andra har gjort det, letar men hittar inget :(

Jag fick reda på att det är orginal på USA modellerna men ej på euro. Men ska gå att fixa om man använder vagdashcom eller vagtacho.

saxat:
The range is only on the US clusters standard.

None of the Euro clusters have it.

You need to alter it with vagdashcom or vagtacho program.

Have a look at my webspace for most of the stuff you can do to the cluster:
http://api.viglink.com/api/click?format ... 5774295342
....

A lot of the coolest stuff requires a different cable and VagTacho (light up needles, making the temp gauge display more accurately, etc) or VDSPRO (make the windows roll up and down via the key fob lock and unlock buttons).

I know you can use Vagcom to code the both doors to unlock with one push of the key fob button or to require a second push to unlock the passenger side. You can also code the doors to unlock when the key is removed from the ignition or to remain locked until opened from the inside or the unlock button is pushed.

You can also code the Monsoon amp to put out a little more power to the rear speakers.
Läste lite i länken du länkade och la märke till "welcome" meddelandet i färddatorn, alltid när jag starta bilen så kommer det upp "Volkswagen radio and navigation system" men ett fåtal gånger så har det kommit upp "Welcome" istället för "Volkswagen radio and navigation system" undra vad det kan bero på hänt runt 4 gånger kanske en bugg.. :shock:

/danne
Användarens profilbild
Dajjmen
Turbo VR6a
Inlägg: 93
Blev medlem: lör 12 nov 2011, 09:51
Ort: Helsingborg

Re: Bränsle kvar till tankning?

Inlägg av Dajjmen »

Läste lite i länken du länkade och la märke till "welcome" meddelandet i färddatorn, alltid när jag starta bilen så kommer det upp "Volkswagen radio and navigation system" men ett fåtal gånger så har det kommit upp "Welcome" istället för "Volkswagen radio and navigation system" undra vad det kan bero på hänt runt 4 gånger kanske en bugg.. :shock:

/danne


Ha ibland så mår bilen lite bättre kanske och hälsar dig välkommen. Jobbigt om det hade stått "go away!" ist :D

ha ne men vet ej varför men det kan vara nån form av bugg som du säger.

//Dajjmen
Skriv svar