Fel på golf V5 4motion

Forum för bilar med VR5 motorer
Jimmy84
Ny vaxad
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 10:20
Ort: Perstorp

Fel på golf V5 4motion

Inlägg av Jimmy84 »

Tjenare jag har en golf v5 4motion som vi bytade kedja på nu förra helgen men så bytade vi svänghjulet också. Men så nu till problemet så allt är ju tyst haha men där har blivit orolig tomgång plus den låter konsigt på tomgångnen också, och sen när man kör och har den på 2000/varv så vibrerar de lite lätt i bilen.

Och sen ger den felkod på kamaxelgivaren men bytar man plats på dom så är de på samma ställe den ger felkod men inte den givaren som den visar är kass va kan de vara för fel på den.

Mvh Jimmy
Användarens profilbild
polomannen
*Donator*
Inlägg: 1729
Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
Ort: STOCKHOLM

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av polomannen »

Kedjan hamnat sälert en kugg fel när ni har nyt kedja.

Bara riva och kolla inställningarna igen att det står rätt.
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar i STHLM område.
/WIR LIBER DAS AUTOS
VW/Audi/SKODA Diagnos tekniker på heltid.
http://www.racimax.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dubstopimports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jimmy84
Ny vaxad
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 10:20
Ort: Perstorp

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av Jimmy84 »

Oki men saken är att dom som gjorde de vill inte göra de för då får vi stå för mer kostnad :( men den går dra ändå vi kör med den dagligen. den låter inget från motorn eller nått som den gjorde innan vi bytade kedja. men va ska man göra för de är lampan ssom lyser nu asså motor lampan och så är den orolig på tomgången.
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av veärsex »

Det är väl inga konstigheter. Har tomgången blivit orolig efter att verkstan bytt grejer är det ju
bara att åka tillbaka och säga "så här var inte tomgången innan, fixa !!"

Är det en seriös verkstad så åtgärdar dom det, annars hänger du ut dom här :twisted:
Golf vr6-93
Jimmy84
Ny vaxad
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 10:20
Ort: Perstorp

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av Jimmy84 »

veärsex skrev:Det är väl inga konstigheter. Har tomgången blivit orolig efter att verkstan bytt grejer är det ju
bara att åka tillbaka och säga "så här var inte tomgången innan, fixa !!"

Är det en seriös verkstad så åtgärdar dom det, annars hänger du ut dom här :twisted:

Jo de är ju sant, men vi satte på lättat svänghjul med ja vet inte om de kan ha med saken att göra. Och vi har plockat ner kedjan igen och allt är som de ska men ändå lyser motorlampan :(
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av veärsex »

Du pratar om "vi" hela tiden men du måste göra skillnad på verkstan och dig.

Vad har verkstan bytt, och vad har du bytt efter det ?

Har du varit inne i motorn efter verkstan är det kanske lite knepigt att lägga ansvar på dom.

Hur var tomgången direkt du fick tillbaka den från verkstan, innan nya svänghjulet ?
Golf vr6-93
Jimmy84
Ny vaxad
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 10:20
Ort: Perstorp

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av Jimmy84 »

Bör ja men ar "vi" så är de jag som har köpt ett lättat svänghjul och sen allt till ett kamkedje byte. Sen är det en verkstad som har gjort jobbet. Jag har inte rört något i motorn. Sen med tomgången så var den som vanligt men nu är den orolig
RobbanSJ
VR6 Till 1000
Inlägg: 1128
Blev medlem: mån 29 nov 2010, 21:42
Ort: Uppsala

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av RobbanSJ »

så länge svänghjulet var balanserat så tror jag inte att de ska störa tomgången på något sätt. dock gör den de när kedjan är en kugge fel. så va de på min (vr6a men same shit) råka kugga kamaxeln en kugg fel. gick oroligt som fan på tomgång
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av veärsex »

Jimmy84 skrev:Bör ja men ar "vi" så är de jag som har köpt ett lättat svänghjul och sen allt till ett kamkedje byte. Sen är det en verkstad som har gjort jobbet. Jag har inte rört något i motorn. Sen med tomgången så var den som vanligt men nu är den orolig
Okej, låter som verkstan har en kugg fel i mina öron, buss på dom bara.

Är dom seriösa dubbelkollar dom för att vara säkra. Prata med ägaren/ansvarig.
Golf vr6-93
Användarens profilbild
Pouzar
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1431
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 13:32
Ort: Gävle

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av Pouzar »

veärsex skrev:
Okej, låter som verkstan har en kugg fel i mina öron, buss på dom bara.

Är dom seriösa dubbelkollar dom för att vara säkra. Prata med ägaren/ansvarig.
Jimmy84 skrev: Och vi har plockat ner kedjan igen och allt är som de ska men ändå lyser motorlampan :(
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar.
PM el Tel: 076-8224087

www.oijoij-society.com
VW Golf VR6T Syncro Variant -95
Audi RS4 B7 V8 -07 ++
Jimmy84
Ny vaxad
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 10:20
Ort: Perstorp

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av Jimmy84 »

Ja lät en polare som jobbar på en VAG verkstad att plocka ner den igår och idag när vi var där ute så var allt som de skulle så den sitter inte fel. Men motor lampan lyser ändå och ger fel kod för kamkedjegivaren. Men provade dyta men visar ändå fel. kan de vara nått brott i sladdar eller nått som gör allt detta, så de blir orolig och allt på tomgången? Men är de farligt att köra med bilen för kör mkt med den..
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av veärsex »

Jimmy84 skrev:Ja lät en polare som jobbar på en VAG verkstad att plocka ner den igår och idag när vi var där ute så var allt som de skulle så den sitter inte fel. Men motor lampan lyser ändå och ger fel kod för kamkedjegivaren. Men provade dyta men visar ändå fel. kan de vara nått brott i sladdar eller nått som gör allt detta, så de blir orolig och allt på tomgången? Men är de farligt att köra med bilen för kör mkt med den..

Om bilen (och tomgången) var okej innan du lämnade bort den och tomgången inte
okej när du fick tillbaka den så kan vi ju sitta här och gissa tills det växer mossa på
oss om vad som hänt när verkstan satte ihop motorn? Kan ju vara vad som helst, som
du bör ta upp med verkstan tycker jag fortfarande. Är du rädd för att kontakta dom ?
Golf vr6-93
Jimmy84
Ny vaxad
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 10:20
Ort: Perstorp

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av Jimmy84 »

veärsex skrev:
Jimmy84 skrev:Ja lät en polare som jobbar på en VAG verkstad att plocka ner den igår och idag när vi var där ute så var allt som de skulle så den sitter inte fel. Men motor lampan lyser ändå och ger fel kod för kamkedjegivaren. Men provade dyta men visar ändå fel. kan de vara nått brott i sladdar eller nått som gör allt detta, så de blir orolig och allt på tomgången? Men är de farligt att köra med bilen för kör mkt med den..

Om bilen (och tomgången) var okej innan du lämnade bort den och tomgången inte
okej när du fick tillbaka den så kan vi ju sitta här och gissa tills det växer mossa på
oss om vad som hänt när verkstan satte ihop motorn? Kan ju vara vad som helst, som
du bör ta upp med verkstan tycker jag fortfarande. Är du rädd för att kontakta dom ?

nope de är ja inte rädd för.. dom säger bara att de är oki och man kan köra ändå.. dom vill ha mer betalt för att kolla de liksom
Användarens profilbild
veärsex
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör 10 jun 2006, 19:31
Ort: Sthlm

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av veärsex »

Jimmy84 skrev:nope de är ja inte rädd för.. dom säger bara att de är oki och man kan köra ändå.. dom vill ha mer betalt för att kolla de liksom
Men dåså :wink: bara åka dit och be dom provköra bilen och fråga om dom tycker tomgången är okej ?

Du får stå på dig lite :wink:
Golf vr6-93
Användarens profilbild
polomannen
*Donator*
Inlägg: 1729
Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
Ort: STOCKHOLM

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av polomannen »

Hur har det gått för dej..???
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar i STHLM område.
/WIR LIBER DAS AUTOS
VW/Audi/SKODA Diagnos tekniker på heltid.
http://www.racimax.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dubstopimports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar