Fel på golf V5 4motion

Forum för bilar med VR5 motorer
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av bossebud »

verkstad o verkstad , finns en kille här i märsta i sthlm som har en "verkstad" som mina nära o kära släktingar brukar "laga" sina bilar hos för att han e nära, men när en "verkstad" ersätter fjäderbenslager med ett urklippt begagnat däck istället för ett nytt fjäderbenslager, och jo han har skaffat sig diganos verktyg!!! instrumentpanelen lyser som en julgran när han e färdig, en annan åkte dit med felet att motorn gick dåligt på en nissan micra 1990 och blinkers funkar ej och batterilampan lyser, han fick diagnosen byt motor, senare fixade jag felet på sistnämnda bilen som visade sig va igensatt bränsle filter, en säkring och en liten kabel mellan generatorn och instrumentlampan som gått av vid generatorn (gick ej o missa)
så benämningen verkstad är ganska diffus numera när det gäller en vr6/vr5 motor fråga gärna om han vet vad fan det är för nåt han ska mecka med , inte bara sitta som en apa o kolla på autodata o sen tro att man e smart!
så nu har jag fått ut allt ur mitt system heheheheheh
ps budskapet är
leta upp ebn seriös verkstad nästa gång! lr nån här på forumet med erfarenhet
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Användarens profilbild
polomannen
*Donator*
Inlägg: 1729
Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
Ort: STOCKHOLM

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av polomannen »

bossebud skrev:verkstad o verkstad , finns en kille här i märsta i sthlm som har en "verkstad" som mina nära o kära släktingar brukar "laga" sina bilar hos för att han e nära, men när en "verkstad" ersätter fjäderbenslager med ett urklippt begagnat däck istället för ett nytt fjäderbenslager, och jo han har skaffat sig diganos verktyg!!! instrumentpanelen lyser som en julgran när han e färdig, en annan åkte dit med felet att motorn gick dåligt på en nissan micra 1990 och blinkers funkar ej och batterilampan lyser, han fick diagnosen byt motor, senare fixade jag felet på sistnämnda bilen som visade sig va igensatt bränsle filter, en säkring och en liten kabel mellan generatorn och instrumentlampan som gått av vid generatorn (gick ej o missa)
så benämningen verkstad är ganska diffus numera när det gäller en vr6/vr5 motor fråga gärna om han vet vad fan det är för nåt han ska mecka med , inte bara sitta som en apa o kolla på autodata o sen tro att man e smart!
så nu har jag fått ut allt ur mitt system heheheheheh
ps budskapet är
leta upp ebn seriös verkstad nästa gång! lr nån här på forumet med erfarenhet

Hmmm intressant skulle vara kul o veta vem det är..???
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar i STHLM område.
/WIR LIBER DAS AUTOS
VW/Audi/SKODA Diagnos tekniker på heltid.
http://www.racimax.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dubstopimports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av bossebud »

vill inte hänga ut någon =) han kanske har sina trognakunder som får betala 3 ggr mer än vad dom får göra ute hos märkesverkstad bara för att ingenting blir ordentligt gjort.
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Jimmy84
Ny vaxad
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 10:20
Ort: Perstorp

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av Jimmy84 »

polomannen skrev:Hur har det gått för dej..???


Tja sorry för det sena svaret men har ej varit inne på länge. Hmm de har ej gått bra den visar fortfarande felkod fför kamkedjegivare och så.. Och kedja och kugghjulen är rätt men hittar ej felet :(
Användarens profilbild
polomannen
*Donator*
Inlägg: 1729
Blev medlem: sön 29 aug 2004, 09:45
Ort: STOCKHOLM

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av polomannen »

Det är dags för dej att lämna in den till nån som kan dessa motorer och har skruvat med dom tidigare.

Din vän på VAG har kanske alldrig har skruvat med dessa motorer och då vet han inte heller exakt hur det ska vara.....bara för att man jobbar på VAG så är man inget expert......det ärr kunskapen som
Räknas och hur skickligt man är.....
Utför kamkedjebyten, reparationer samt felsökning av VR6 och andra VAG bilar i STHLM område.
/WIR LIBER DAS AUTOS
VW/Audi/SKODA Diagnos tekniker på heltid.
http://www.racimax.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dubstopimports.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jimmy84
Ny vaxad
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 10:20
Ort: Perstorp

Re: Fel på golf V5 4motion

Inlägg av Jimmy84 »

polomannen skrev:Det är dags för dej att lämna in den till nån som kan dessa motorer och har skruvat med dom tidigare.

Din vän på VAG har kanske alldrig har skruvat med dessa motorer och då vet han inte heller exakt hur det ska vara.....bara för att man jobbar på VAG så är man inget expert......det ärr kunskapen som
Räknas och hur skickligt man är.....

Nej de är ju sant men vem pallar betala nästan 20000kr för dom ska kolla de, men ja får se va som händer och vad man gör med den
Skriv svar