Elfel? på golf mk4 vr6 -00

Allt övrigt om bilen
Skriv svar
Nealward
Ny här
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 20:02
Ort: Härnösand

Elfel? på golf mk4 vr6 -00

Inlägg av Nealward »

Tjena, kan inte hitta några liknande problem som jag har. så hoppas på några som kan med den här bilen
Först är det spolarpumpen till framrutan, bytt den men inget händer. inget läckage som rinner ner på marken heller. Bakrute torkarn är borta, antar det satt en spolare där bak också. Till strålkastarna kommer det vätska.
Nästa problem är centrallåset. när det är lite kräm i batteriet så håller låset på att flimra, låser och låser upp. bytt den lilla panelen bl.a där man kan låsa och hissa rutor mm. eftersom den var väck så trodde den låg bakom låset. men icke. går inte att låsa bilen. direkt efter bytet så funkade låset genom att trycka på den lilla knappen på dörren, sedan stänga förar dörren och låsa den dörren. men nu är det helt kört. trycker jag på knappen låser den upp och låser ett tag, sen vevas rutorna ner och låset är då inte låst.
har ingen aning vad som spökar
Väldigt väldigt tacksam för svar.
Användarens profilbild
bossebud
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 3527
Blev medlem: sön 12 dec 2010, 14:29
Ort: KUNGSÄNGEN//sthlm

Re: Elfel? på golf mk4 vr6 -00

Inlägg av bossebud »

Låskistan som är kopplad till nyckelvredet är de som sköter nerhissningen av rutor när man öppnar. Så jag skulle nog kontrollera dessa på först o passagerarsidan
R.I.P Lasse Stringblom 1990-2012

säljer allt som har med vr6 o göra!
mvh bosse
Bossesbud@live.se
Nealward
Ny här
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 08 mar 2016, 20:02
Ort: Härnösand

Re: Elfel? på golf mk4 vr6 -00

Inlägg av Nealward »

bossebud skrev:Låskistan som är kopplad till nyckelvredet är de som sköter nerhissningen av rutor när man öppnar. Så jag skulle nog kontrollera dessa på först o passagerarsidan
Det är precis som att någon dörr inte registreras som stängd eftersom den låser sig sen låses den upp igen och rutorna far ner, men får riva dörrsidan å kika :)
och när lampan är ställd på att lysa när dörren är öppen släcks aldrig
Skriv svar