Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Kandevik Motorsport
VR6 guru
Inlägg: 346
Blev medlem: lör 14 mar 2009, 17:25
Ort: öa
Kontakt:

Inlägg av Kandevik Motorsport »

Erik skrev:Ja ja sluta baitas i min projekt tråd nu hehe Be lite snällt i stället så kanske ja lägger upp lite nya bilder på bygget.

Jag har inte bantat nå värmepaket eller flyttat nån kylare. Allt är orginal sånär som på några silikon slangar å en liten vinkel förbi dp till värmepaketet. Har aldrig haft problem med hög vatten temp trots många varma dagar. Min filosofi är (än så långe) en gatbil, då har ja lite egna ide´r om vad de innefattar. Kort beskrivet: ja vill kunna åka till bugrun från Falun utan hörselkåpor :D
du hur fasen lägger man upp bilder på sidan ja ska med gö det på mitt åk golf1 an rwd 300 hk vr6 motorn =)
hade dne på mässa i norge förra månaden ju .. glöm inte pluggen i vatten röret å back ventilen
Norpan
Ny här
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 10:20
Ort: FALUN

Inlägg av Norpan »

Nu Erik är det väl bara jaga på Blasse lite så hemsidan blir funktionsduglig så vi kan skriva "dagbok" om vad som händer i ditt garage när du har fullt upp, kanske skulle prova det där med webkamera, "Live from Stahlherz performance factory"
Passat V5 4-Motion -00 *såld*
Lupo 1,4 16v -99
Seat Leon 1,6 16v -01
Blasse
Vr6 Beroende
Inlägg: 59
Blev medlem: ons 16 feb 2005, 17:33
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Blasse »

Norpan skrev:Nu Erik är det väl bara jaga på Blasse lite så hemsidan blir funktionsduglig så vi kan skriva "dagbok" om vad som händer i ditt garage när du har fullt upp, kanske skulle prova det där med webkamera, "Live from Stahlherz performance factory"

Jaja!, det hänger ju på erik, han får lov att sätta sig ner hemma hos mig en kväll bara så vi kan spåna fram lite roliga ideer, jag kan till och med bjuda på en öl kanske 2. Du är välkommen du med norpan! så får ni se något annat än "Stahlherz performance factory!" på helgerna :wink: ... peace! love! and understanding. /Blasse
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Inlägg av mathias »

Blasse, du måste ju förstå att erik måste bo i garaget för att
bygga vidare på det svarta monstret.
Du får ta med dig lap top`n till garaget och prata hemsidan
med erik där....Säkert så kan ni ta nån god näringsfull öl där också.

Haha, nädå.
Jätte roligt att ni hjälps åt med olika saker. Blasse, bjud på lite mer
godis från garaget.
pratade lite med norpan och tobbe 666 på bugrun 08.
Måste säga att ni "mas-jävlar" är något av det trevligaste folkslag
man kan stöta på.
Show us the meaning of haste
Blasse
Vr6 Beroende
Inlägg: 59
Blev medlem: ons 16 feb 2005, 17:33
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Blasse »

mathias skrev:Blasse, du måste ju förstå att erik måste bo i garaget för att
bygga vidare på det svarta monstret.
Du får ta med dig lap top`n till garaget och prata hemsidan
med erik där....Säkert så kan ni ta nån god näringsfull öl där också.

Haha, nädå.
Jätte roligt att ni hjälps åt med olika saker. Blasse, bjud på lite mer
godis från garaget.
pratade lite med norpan och tobbe 666 på bugrun 08.
Måste säga att ni "mas-jävlar" är något av det trevligaste folkslag
man kan stöta på.
Hehe, jo jag vet, tur att man bara bor 50 meter ifrån skiten annars så skulle man aldrig se människan :)
Ja det är väll trevligt att man kan hjälpa till, även om man ibland kanske stjälper mer än hjälper (bula rör etc.) :roll: Det har hänt mycket kul i garaget sen senaste uppdateringen men sånt överlåter jag till erik att få skriva om.

Trevligt att du tycker det, det är inte bara dialekten som gör det då? :D
Norpan
Ny här
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 10:20
Ort: FALUN

Inlägg av Norpan »

Klart vi hjälper Erik med det svarta hålet, eller var det monstret :D
Öl kan alltid drickas i samband med skruvning men det brukar sluta fel, som att man måste göra om saker som man tyckte var finurliga för stunden...
Blasse, vi har ju en bra idé! Web kamera!
Behövs ej mer lördags underhållning än ett par timmars intensiv mek i Stahlherz garaget för alla Eriks fans :D

Uppdateringarna får stå för Erik men kan väl avslöja att det letat sig dit ett rostfritt stuprör under bilen, iaf att döma av storlek....
Passat V5 4-Motion -00 *såld*
Lupo 1,4 16v -99
Seat Leon 1,6 16v -01
lumpan
Polerat insug
Inlägg: 33
Blev medlem: tor 02 apr 2009, 16:37

Inlägg av lumpan »

fint bygge.. Men jag tycker mest den står i vägen..
Och den skulle vart snyggare med 2 kromade stripes på huven ;) haha..

/ Garagegrannen
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Nu blir man ju lite nyfiken på vad som kan ha hänt...mer en att en massa timmar har ramlar i hålet :D

det här med kromade stripe skulle ju sitta som ett smäck, ett gäng wounderbaun, tärningar, rävsvans i takantennen och sen ett flådigt neonkit under bilen... :wink:
lumpan
Polerat insug
Inlägg: 33
Blev medlem: tor 02 apr 2009, 16:37

Inlägg av lumpan »

Erik kommer säkert berätta historian om dom kromade stripesen för er. Haha..
Jag har aldrig sett han så... hmmm.. upprörd.! :)

Hoppas på att få se lite nya resultat när jag kommer hem nästa gång, hör ni det pojkar.!
Och en webcam låter bra.. kan jag ligga här och titta vad ni sysslar med.
Norpan
Ny här
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 10:20
Ort: FALUN

Inlägg av Norpan »

Lumpan, kan det bero på att det var några som målade stripes medans vi tvättade motorblock eller så.

Nu får du nog ta och masa dig hemåt så vi får börja på med nästa projekt, din bil!

Annars får du sätta ut en veckopeng åt mig och Erik att trimma friskt för :D .
Har hittat kam förresten... Schrik 278 graders, mmm
Vi får väl disskutera vidare och sen får du väl se om jag och Mr Stahlherz tagit några egna initiativ med din bil :twisted:
Passat V5 4-Motion -00 *såld*
Lupo 1,4 16v -99
Seat Leon 1,6 16v -01
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Kandevik Motorsport skrev:
Erik skrev:Ja ja sluta baitas i min projekt tråd nu hehe Be lite snällt i stället så kanske ja lägger upp lite nya bilder på bygget.

Jag har inte bantat nå värmepaket eller flyttat nån kylare. Allt är orginal sånär som på några silikon slangar å en liten vinkel förbi dp till värmepaketet. Har aldrig haft problem med hög vatten temp trots många varma dagar. Min filosofi är (än så långe) en gatbil, då har ja lite egna ide´r om vad de innefattar. Kort beskrivet: ja vill kunna åka till bugrun från Falun utan hörselkåpor :D
du hur fasen lägger man upp bilder på sidan ja ska med gö det på mitt åk golf1 an rwd 300 hk vr6 motorn =)
hade dne på mässa i norge förra månaden ju .. glöm inte pluggen i vatten röret å back ventilen
Du lär lägga bilderna på en sida/server eller tinypic eller liknande sedan kan du länka från den sidan, du kan alltså inte länka från din dator direkt. tryck på knappen [img]länkentilldinbild%20och%20sen[/img] igen. Posta lite bilder på golfen nu, gärna lite byggbilder :D
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Grabbar en webkamera i garaget skulle väl kännas lite sjukt? Då skulle ja ju bli ännu mer stressad. Håll till godo så postar ja lite bilder här så länge.
Bild
Tog sin lilla beskärda tid att få upp den nya leksaken i garaget, en nussbaum 2 pelar lyft, tysk kvalitets pryl från slutet på 80 talet. Helt fantastisk bra grej.
Bild
Bild
Snurrorna på plats. Trångt blev det men de fick plats med en lättare modding av grenröret.
Bild
Bild
Bild
2x3" SS Downpipe...
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Som mynnar ut i ett 3,5" avgassystem med simons 3,5" dämpare. Här ser ni oxå placering av wg. Blev riktigt trångt mellan torpedvägg å bakre motorfäste men de gick :D Kommer nog behöva isolera lite mot strålningsvärme här så inte allt börjar brinna. Orginal värmeskydd håller inte länge, speciellt inte där den alubeklädda delen slutar.
Bild
Bild
Fick en vison om man kapar isär dp. och lägger in plåt mellan rören så ökar volymen betydligt. Stor dp. kan bara vara bra, sagt å gjort :D En bit 3" flexmuff har även hittat hem.
Bild
I skrivande stund sitter det även en flexdel på andra röret. Blev lite nojjig, en flexmuff = de andra oflexade röret får ta all stress. Blev sluten wg även detta år.
Bild
Trångt?? Ja lite...å inte blev de mer plats med 02m lådan. Skall tillägga att jag INTE gjort en enda bula i karossen för att få dessa rör på plats det är swedish bolt on!
Bild
En action bild :D Killen me hockeyfrillan är jag. Ganska mycket svetsning på dessa bitar.
Bild
Bild
Bild
Bild
Rör till insugsluften 2x3" till 3,5" även där.
xlarge
VR6-mentor
Inlägg: 458
Blev medlem: fre 11 maj 2007, 20:46
Ort: Töreboda Skaraborg

Inlägg av xlarge »

Trodde man inte fick ha porr på detta forum!! :D
Fyller Ac på fritiden! Billigt!! PM-a för info
Även kamkedjebyten mm
Även felsökning med VCDS (Vag-Com)
Golf VR6 -92
Golf VR6 -94
Golf VR6 -96
6st Passat vr6 93-94 + 1st skrotad (Nexens jättegamla)
Cheva Van -88
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

haha jävlar vad du har jobbat!
Fan jag borde gå ut och göra något på min ;)

ser bra ut!
Känns som att du precis var och hämtade koppling och turbos hos mig.
Användarens profilbild
Henric
Hardcore VR6:are
Inlägg: 279
Blev medlem: mån 16 feb 2004, 09:22
Ort: Mjölby/Linköping

Inlägg av Henric »

Fan va trevligt detta såg ut då... :)
Länge sen jag kollade runt på forumet men nu behöver jag nog kolla in lite oftare.
Kul o se att det finns några kvar som trimmar vr6 ordentligt.

kepp up the good work!

Henric
Skriv svar