Stahlherz stage zwei (II) En andra andning (Vr6 Turbo)

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

mingan77 skrev:vart får du tag på alla pengar ? :) vill också ha råd med sånt roligt ju :) jekla falu bo :) heheeh
Jag kan ju säga att denna bil inte byggts under några veckor utan jag har hållit på ett antal år. Man blir väl kanske hängd om man tycker att en golf vr6 är lite av en :jag har precis blivit 18 och tagit körkort detta är första bilen=typisk ungdoms bil :D Jag börjar närma mig 30 :shock: Försöker desperat hålla mig ung som ni kanske märkt. haha

Får väl tillägga att ja har ett jobb där ja tjänar skapligt bra. Sen har ja jobbat rätt mycket gjort mycket uppoffringar för att kunna hålla på med golfen. Har under flera år åkt runt i bruksbilar som som kostat max 5000:-=Mindre kul. Sett till å haft låga boende kostnader inga andra större utgifter än golfen. Första året hyrde ja ett billigt garage med som låg 2,5 mil hemmifrån i skogen, var de -20 ute var de samma temp inne. Inge kul men vad skulle man göra. De mesta handlar om viljan, prioriteringar. Sen har även ja skitsvårt att fatta hur en del har råd att bygga sig supror, porschar, m3ór med kolfiber och 1000hk eller bara vanligt folk som håller på med dragrace på en högre nivå. Hur bär de sig åt? jämför man med det så ligger man fortfarande i en budget trimm klass :D
Blasse
Vr6 Beroende
Inlägg: 59
Blev medlem: ons 16 feb 2005, 17:33
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Blasse »

Ja fyfan vad man har stått och frysit i det där garaget du hade förut erik.
Glömmer aldrig när vi körde en vr6 motor i bagageutrymmet på din 245:a och det var snorhalt ute och bilen var så jäkla baktung så vi knappt hade styrförmåga :D tung var den att lyfta i och ur också.
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Kroll skrev:Stabilisatorstag heter dom där små dyra rackarna har jag för mig =))

Hur noga är det med avgasbandage egentligen? Förstår att du måste ha den men jag som bara kör med chipp, shrick insug, trimkammar, extraktor och lättat svänghjul lär väl inte behöva det va.. :oops: Är ju lite ny när det gäller kunskap om motorer.. Behöver jag byta eller förstärka diffen?
För dig är de inte så jätte noga med avgasbandage visst de är inte fel att linda extraktorn, de är ju där du har mesta delen värmestrålning. Men din bil har säkert tillräckligt med värme skydd orginal för att inte brinna upp. Om de är hela och sitter kvar där de ska vill säga. Men värmen som blir från turbosarna går inte att jämföra med en sugis, de blir sjukt varmt under huven. Pröva att känna på slutblåset på en turbo bil som gått hårt så märker du hur hett allt blir.

Diffen bör hålla i hop för sug effekt den med. Tror inte de märks så mycket så länge du inte överladdar. Kanske om du piskar mycket bana du märker skillnad inte i vanlig trafik.

Ett bra exempel är Tobbe G gula mk1 1,8L 8v Turbo (sök på gtiklubben om ni inte vet vem ja pratar om) han körde mitten/högre 12 or som bäst med orginal 02a diff. Med lite mer laddtryck å min gamla peloquin diff så klämde han till 11:14 på bugrun. Där tror ja diffen spelade inte rätt mycket.
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Uppoffringar.. Hmm stått på gatan och sålt dig själv kanske ;)

Blir att skita diffen för min del då, litar på dig :D Skiter även i avgasbandaget :!:
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Kroll skrev:Uppoffringar.. Hmm stått på gatan och sålt dig själv kanske ;)

Blir att skita diffen för min del då, litar på dig :D Skiter även i avgasbandaget :!:
Vadå?? är de fortfarande nån som är sugen?? :lol:

Alltså inget kommer bli sämre av diffbyte å lite bandage, vem vet du hittar säkert nått mer att skruva på när du ändå rivit ner hehe
Användarens profilbild
mingan77
VR6-mentor
Inlägg: 661
Blev medlem: mån 26 jan 2009, 10:18
Ort: Småland

Inlägg av mingan77 »

Erik skrev:
mingan77 skrev:vart får du tag på alla pengar ? :) vill också ha råd med sånt roligt ju :) jekla falu bo :) heheeh
Jag kan ju säga att denna bil inte byggts under några veckor utan jag har hållit på ett antal år. Man blir väl kanske hängd om man tycker att en golf vr6 är lite av en :jag har precis blivit 18 och tagit körkort detta är första bilen=typisk ungdoms bil :D Jag börjar närma mig 30 :shock: Försöker desperat hålla mig ung som ni kanske märkt. haha

Får väl tillägga att ja har ett jobb där ja tjänar skapligt bra. Sen har ja jobbat rätt mycket gjort mycket uppoffringar för att kunna hålla på med golfen. Har under flera år åkt runt i bruksbilar som som kostat max 5000:-=Mindre kul. Sett till å haft låga boende kostnader inga andra större utgifter än golfen. Första året hyrde ja ett billigt garage med som låg 2,5 mil hemmifrån i skogen, var de -20 ute var de samma temp inne. Inge kul men vad skulle man göra. De mesta handlar om viljan, prioriteringar. Sen har även ja skitsvårt att fatta hur en del har råd att bygga sig supror, porschar, m3ór med kolfiber och 1000hk eller bara vanligt folk som håller på med dragrace på en högre nivå. Hur bär de sig åt? jämför man med det så ligger man fortfarande i en budget trimm klass :D
jo fan.. finns många här hemma än i våran ålder som håller på än med :) deras v8or i volvon etc etc.. men fifan de e alltid lika skoj ändå fast de kostar pengar osv.. mkt roligare med små bruksbilar o grejja med underskattade bilar som ingen har en suning om vad det kan finnas i :) de som gör de roligare och mer motivation.. o framför allt dig erik som fått massa creds av alla både här o där hemma :) o lilla blasse vid sidan om heehe ;) elelr vad säger du "Fl0ssY" hehehe


Hur bär de sig åt? jämför man med det så ligger man fortfarande i en budget trimm klass . tjaaa no life om man säger så :) jobbar upp sina pengar till dragrace.. tills de får sponsring el nåt ? :)
Golf IV körs nu

Golf IV: http://www.garaget.org/?car=241890" onclick="window.open(this.href);return false;

Golf MK1: http://www.garaget.org/?car=264282" onclick="window.open(this.href);return false;

gamla bilen: http://www.garaget.org/?car=189778" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf Vr6
jaktpower
Ny här
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 05 jan 2009, 23:06

Inlägg av jaktpower »

Tjena Erik! Har du kvar ditt gamla turbokitt? (de som du hade 350hk med)
Föresten,vilken jävla feet golf du har :lol: Deglar varje gång man tänker på den hehe :)
Mvh M
Golfvr6power89
Hardcore VR6:are
Inlägg: 274
Blev medlem: lör 18 jul 2009, 08:11
Ort: Skåne.Ystad

Inlägg av Golfvr6power89 »

diggar ditt bygge sjukt mycket :) fett som bara den !
holminen
VR6 newbie
Inlägg: 41
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 15:32
Ort: Uppsala

Inlägg av holminen »

Såg dig vid tisken nyligen, golfen är förjävla fin! :)
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

jaktpower skrev:Tjena Erik! Har du kvar ditt gamla turbokitt? (de som du hade 350hk med)
Föresten,vilken jävla feet golf du har :lol: Deglar varje gång man tänker på den hehe :)
Mvh M
Haha kul att höra :D

Tyvärr, de såldes till en norsk.

Är de nån som skulle behöva nått grenrör eller dylikt smidet å vet vad de kostar så kan ja hjälpa till skicka pm :D
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

holminen skrev:Såg dig vid tisken nyligen, golfen är förjävla fin! :)
TACK!!
Ja man använder den såfort man har tid å vädret tillåter :D
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Borlänge street open gick sådär, rätt så halt mycket bilar å lite körning.
Som bäst blev det 12,16@205km/h ingen rekord tid men bilen höll i hop å de är ju en seger för sig :D http://www.nitroz.se/motorny/resultat/2 ... il%20D.gif


Förra veckan var bilsport här å gjorde lite reportage om gatbilar i falun. Efter de kikat ett tag på den svarta bastarden insåg de att de skulle behöva komma tillbaka och göra ett flersidors reportage, Kul hoppas de håller va de lovar :D


Nästa helg är actionmeet på mantorp inplanerat i kalendern, på söndagen (om bilen håller) kommer ja även köra på kjula. Håll tummarna för en regnfri helg!
jaktpower
Ny här
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 05 jan 2009, 23:06

Inlägg av jaktpower »

Säg till om dom skriver om den i Bilsport :D Isåfall lär jag köpa den när den kommer ut 8)
holminen
VR6 newbie
Inlägg: 41
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 15:32
Ort: Uppsala

Inlägg av holminen »

Erik skrev:
holminen skrev:Såg dig vid tisken nyligen, golfen är förjävla fin! :)
TACK!!
Ja man använder den såfort man har tid å vädret tillåter :D
Helt rätt :) Sett dig ett flertal gånger nu, kul att se :)

Får hoppas att dom kommer och gör ett rejält reportage, de förtjänar du och bilen!
Användarens profilbild
Erik
VR6-mentor
Inlägg: 441
Blev medlem: tor 08 apr 2004, 17:34
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av Erik »

Actionmeet på mantorp park avklarat.

På fredagen lyste solen hela vägen ner. När vi väl var framme, bilen avlastad å slicksen monterade, partytältet uppslaget då börja de regna rejält :( Tur att vi hade ett gäng kalla med oss :D

På söndag lyste solen äntligen! Totalt blev de 3 st repor, grymmt mycket bilar på plats. Första ut blev lite mycket körning på varvstopp vilket gav 12,41 Andra repan gick det bättre 11,76@205km/h på grund ladd!! 1,3 bar. På den tredje å sista repan blev de nå knas med växellänkaget som inte gjorde att ja fick i 3ans växel. Försökte fixa till det till söndagens körningar på kjula men de blev aldrig nå riktigt bra, nu ska de byggas om. Kändes även som de inte gick att koppla ur helt. Hoppas inte de är nå större haveri. Jakten på en 10 fortsätter. :D
Skriv svar