VR nästan 6 TURBO

Här skriver du om ditt projekt
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Finns det några nackdelar med att köra med orginal styrsystem?

skulle du inte få ut mer effekt av ett "bra" sprut ? :roll:
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

NeXen skrev:Finns det några nackdelar med att köra med orginal styrsystem?

skulle du inte få ut mer effekt av ett "bra" sprut ? :roll:

Det motronic jag har är mer avancerat än 99.9% av alla sprut du kan köpa .
Och kan man mappa så är det ingen gräns för orginal.

HGP´s 650Hk kit som är tuv godkänt och går igenom besiktningen går med orginal styrsystem.

Och en så modern bil som jag har skulle det mesta balla ur då allt är kopplat till motorstyrdonet ...tyvärr
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Inlägg av z-vr6nitrous »

finns sköna finesser med annat sprut/tändning :)
tex launch ,anti spinn ,respons system å mycket mera

vad skulle balla ur Foffa?
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

z-vr6nitrous skrev:finns sköna finesser med annat sprut/tändning :)
tex launch ,anti spinn ,respons system å mycket mera

vad skulle balla ur Foffa?

På 99--> så tappar du all anti slir , du tappar alla ac funktioner , du tappar allt till kombi intrumentet
NeXen
VR6-mentor
Inlägg: 944
Blev medlem: sön 06 nov 2005, 16:14
Ort: skövde/Mariestad
Kontakt:

Inlägg av NeXen »

Ok men hur är det med vr6:ans system?
Är det bara att köpa ett sprut direkt och slänga "skiten"?
Användarens profilbild
z-vr6nitrous
Moderator
Inlägg: 3340
Blev medlem: lör 14 feb 2004, 20:27
Ort: Varberg

Inlägg av z-vr6nitrous »

NeXen skrev:Ok men hur är det med vr6:ans system?
Är det bara att köpa ett sprut direkt och slänga "skiten"?
Japp
vill du ha polerat din bil?
jag nås på tel:
[shadow=yelow]0706-903247[/shadow]

sponsorer:
http://www.streetpower.se
http://www.usrallyteam.com/
http://www.twsdack.se/
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

NeXen skrev:Ok men hur är det med vr6:ans system?
Är det bara att köpa ett sprut direkt och slänga "skiten"?
Eftersom du har OBD1 så är det krångligt.

Men OBD2 till VR6 klarar 500hk utan problem
Användarens profilbild
Janne
Vr6 Beroende
Inlägg: 66
Blev medlem: tor 17 jun 2004, 00:38
Ort: Ängelholm

Inlägg av Janne »

Härligt bygge. Följer detta slaviskt..hehe :wink:
*¤ Sharan VR6 ¤*
Tillbaks på forumet
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

bilderna på vortex verka krasha titt som tätt :x
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

Bild

Bild

catch can
2 bungs for oil level , 1 for drain 2x20mm filter bungs and one 25mm inlet with oil trap walls inside.
Bild

4inch turbo inlet with gastank evac bung

"Race" Cooler mounted

Bild

cooler comparision (3inch higher then OEM)
Bild

catch can and turbo 4" inlet/ outlet 2,5"


Bild :P


Put em V-bands on yesterday.

4inch cone to 3.5inch :D

And now i can run open 3.5inch dumptube at my local track events :P
Put an extra bung on it also due to the fact that im uber paranoid about my exhaust manifold EGT temp sensor to brake and destroy my turbo.

E85 cars do not have EGT problems so measuring it in the downpipe will work fine with 100celcius compensation.

Bild


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


And yes......i need to clean my front spoiler and intercooler.
But its the first time they see daylight since i blew my gear box in september :banghead:



Heavy duty hood sealing strip mounted due to the fact that my hood started to vibrate around 170mph :thumbdown:
Bild


And here is the big thermostat euro R32 housing with the fat upper hose instead of tiny OEM V5/1.8T 38mm

Bild

Trying to keep all the energy inside of the tubular manifold to get the best spool with the 0.86 exhaust housing and alcohol setup.


IT WAS A PAIN IN DA´"KHRAM" to put that shizzle on :banghead:

Bild

rest of the 3,5inch downpipe with 2 v-band clamps because its wery hard to mount it and this saves time and gives easier "service" acces to the system.

And i can remove the 3.5-->3 connector and run full 3.5inch on the track

Bild

Bild

80% done with the welding
100% not done with polishing and removing of internal burn through welds

120% paranoid about stuff that might come lose etc etc etc and wreck my engine + turbo + wallet

last picture before the shizzle is finished

Bild

My friend pro custom uber pro welder Mattias Olsson did this in his spare time .
I had to give him 200$ to even leave the house and help me :laugh:
WTF ... but quality welding cost cash ;)

And his not even serious when he help me .
He f!¤#" smokes ciggarets under the welding helmet :laugh:

But still his worst "not even trying" type of weld better then 99.9% on the web :P

Down pipe and exhaust manifold is niow coated + wraped + coated :sly:

Result
Bild
:thumbup: =More energy inside going to the spin the turbine
:thumbdown: hot spots and more prone to crack.
BUT i have a spare copy unused of my manifold :laugh:


Modified by foffa2002@home at 9:55 AM 2-9-2007

Huge intake with 4.5inch tubing.
3.75inch maf looks small :P

6,5inch Velocity stack inside and 4inch turbo inlet and 6,5inch ilet stack for the bucket sucking air from the front fender outside the engine bay.
Bild


Bild

Bild

Pro custom Mattias Olsson :thumbup:
Bild

Bild


Ill post some plenum pics later tonight
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

Tried to do this one after every rule in the book.
And still try to get it to fit.

8000rpm with em 245/240 or 260/256cams shoulden be any problem :D

Runner lenght = 340MM from rear bank valve.
Internal huge stacks so real runner lenght is hidden inside.
Perfetc angle for best gas speed.
Plenum is coned shape for good distrubution for all cylinders.
Huge plenum to calm down the pulses.
And reflective wall got same lengh vs the velocity stack opening to get the most out of the reflective pulse.

Bild

Bild

Bild
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Inlägg av mathias »

Ser förbannat bra ut foffa!

Dina runners är bra korta. Har inte följt din tråd på vortex eller vad det nu heter. För mycket jobb att översätta till svenska på vr6.nu?

Fattar de som du har beräknat på maximal peak power på 8000rpm med den runners längden? har du räknat på vinkeln också?
Måste vara sveriges mest genomtänkta vw motorbygge???

Men inte är du snabbast :lol: .

Hur och vem pressar konan på dina runners? finns det nån bra rekommendation på det eller kör man på det som finns tillgängligt i pressverktyg?
Show us the meaning of haste
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

mathias skrev:Ser förbannat bra ut foffa!

Dina runners är bra korta. Har inte följt din tråd på vortex eller vad det nu heter. För mycket jobb att översätta till svenska på vr6.nu?

Fattar de som du har beräknat på maximal peak power på 8000rpm med den runners längden? har du räknat på vinkeln också?
Måste vara sveriges mest genomtänkta vw motorbygge???

Men inte är du snabbast :lol: .

Hur och vem pressar konan på dina runners? finns det nån bra rekommendation på det eller kör man på det som finns tillgängligt i pressverktyg?
Mina runner är långa .
Dom syns inte pga insticket i plenumet.
Dvs 10cm längre än de flesta SRI insug.

Har ju inte kört bilen på strippen förra året med GT3076 0.64,
Men har en 0-200kmh tid på 11sek dvs över 200kmh i sluftart på 402M skulle det resultera i.
Lådan dog direkt vid fullgas efter 1.8bar dvs bra mycket mos.

I år blir det GT3076 0.86
mathias
VR6 Till 1000
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre 07 jul 2006, 01:41
Ort: arvika

Inlägg av mathias »

Jag sa inte att du inte hadde dåligt med mos. Precis tvärtom.

Med o,86 hus så flyttar du upp effekt kurvan ytterligare, både du och jag vet att effekten inte är ditt handikapp, nu när du har en riktig drevsats så kan det gå nått åt helvete fort.

Men ett riktigt rör chassie så vore du nere på hemska tider, det var det jag menade med att du inte var snabbast.

Stay tuned
Show us the meaning of haste
Användarens profilbild
foffa2002
VR6-mentor
Inlägg: 530
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 14:39

Inlägg av foffa2002 »

What a day =)


Nothing worked but the day was a totall sucsess for a first test drive :eek:

Nothing were like i thought it was boost and track regarding :laugh:


Track = 60FT prep rest pure asfalt
Problem for me when driving new setup.


1st run on 22psi boost and 9psi MT ET street 26*
60Ft 4,8sec :banghead: :laugh:
Set of time tree so time sucked with 20sec 1/4th mile
Car booged and died due to great track bite
1/8th mile 101Mph
1/4th mile 128Mph
:D :thumbup:


2nd run on 25psi boost and 9psi MT ET street 26*60Ft 2.1sec :sly:
Great grip car bogged and died and the missfired due to full throtle from 3000rpm
1/8th mile 102mph :thumbup: :D
1/4th mile 131mph



Trying to be smart and i didnt understand how car would react i put 28psi of boost and 15psi in tires and this gave me NO BOGGING but i totaly lost grip way past 1/8th mile and nothing worked .
Set of time tree again so time sucked with 20sec 1/4th mile
3rd run

Check this out
1/8th mile only 95mph
Due to all problems.
But after 1/8th mile th 28psi pulled like crazy and i gained 37mph .
WTF :eek: :eek:
1/4th mile 132MPh with that crappy launch and such low 1/8th mile


Ok

time for grand finale
I know that 8psi is what tire pressure shold be due to non prep after 60ft :thumbup:
Boost is set to 30psi :thumbup:
Launch rpm is set to 7000rpm not to bogg at start :thumbup:
4th run
DRIVESHAFTS went :banghead:

But im so happy with a non tuned car running 10:1 AFR :laugh:

Now im going to tune the car and put the big maf housing on and get some race drive shafts .


Updating with movies.


Bild




Some more short videos from Daniel.T

Burn out
http://www.youtube.com/watch?v=9kS3d5A2F2s

Here is the launch were i had sick wheel spin and when i shifted to 2nd car were at wery low rpm and just drowned in fuel and then tires just lost traction again :banghead: .

http://www.youtube.com/watch?v=Yn_B7Jnn4xU

Drive shafts take vacation when i finally turn up the boost and lower pressure in tires
http://www.youtube.com/watch?v=sXKCyxcvbbo



Here is something i need to solve.
Due to removed spare tire and rear seat car is get a light rear end and get ~1.5inch higher then normal due to less strees on the "dead coil" area in rear spring.

This is crap .
2inch is Way to much chassie movement and i need a Golf MK4 rear spring instead to keep it in seated mode even with spare tire and rear seat removed.

I acctually had full gastank and its still high.

So....who sell highest rear spring rate for Golf MK4
Just OEM style replacements ?


Bild

Some nice pics from http://www.mek.nu
Deep blue colour and he uses this :The Equipment I use is an Nikon D200, Nikon 80-200, Tamron 28-75, tokina 12-24 and a SB-800

Launching at EDPS Malmby
Great traction :banghead: :thumbup: :laugh:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Skriv svar