Seat Ibiza, VR6 konvetering, nu behöver jag hjälp.!!

Här skriver du om ditt projekt
Skriv svar
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Seat Ibiza, VR6 konvetering, nu behöver jag hjälp.!!

Inlägg av david_malax »

Tjenna då var det dags att jag lägger ut mitt projekt och visar vad jag håller på med eller ska göra :D om ni är intresserade? Det är ju trots allt inte en vr6 bil ännu:P, men antar att ni inte har något emot att jag lägger ut mitt projekt här.

Lite om mig och bilen då, jag tävlar i billjud (SQ, sound quality, EMMA) och har gjort det sen jag var 15, så tre år har jag hållit på med billjud, mitt första år jag tävlade 2007 blev jag SM mästare och sen andra året rev jag bilen helt för ombyggnad, och sen blev det come back nu detta året men kom tyvärr bara på 4e plats detta året, men nästa år så jävlar. 07 var jag och tävlade i Dk på Em och kom på 8nd plats.

jaja nog om billjud nu :D jag kommer lägga upp lite bilder på mitt bygge i bilen senare.

Det som jag håller på med nu är motorbyte, en vr6 motor ska monteras, bromsar, fram och bakvagn från en vr6a, jag har köpt en komplett Passat vr6, som jag har slaktat e hel del, men ska slaktas mer innan den åker till skroten. Sen har jag även fått köpa en hel del saker på skroten från en golf vr6, då passaten är lite för bred och fram och bakvagn inte är samma som på golfarna, men ska försöka använda så mkt som möjligt från passaten, så klart.

Bilen ska bli reggad som ombyggt fordon med vr6 motorn, så en hel del modds kommer att göras för att få den igenom. (hoppas på att man kan få lite tipps från er). Men det som jag vet och ska göra är att byta fram och bakvagnen bromsar runt om med broms servo och pedalställ, huvudbromscylinder, ja allt som har med förstärkningar att göra, allt är nästan helt bolt on på min Ibiza då det är en golf i grund och botten. ( och anledningen till att jag inte köper mig en golf vr6 är de att jag redan lagt för mkt tid och pengar på min Ibiza, så varför inte slänga i en mkt snabbare och starkare motor). har även lite styling liggande som kommer att monteras efter hand men nu är det bara vr6 som gäller, kommer bilder imorgon på en massa.
Senast redigerad av david_malax den mån 29 apr 2013, 20:52, redigerad totalt 6 gång.
Rozh
VR6 Guide
Inlägg: 108
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 00:06
Ort: Helsingborg

Inlägg av Rozh »

då lär man få se denna i sommar får man hoppas, runt om i hbg :D Lycka till låter som ett riktigt coolt projekt
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Rozh skrev:då lär man få se denna i sommar får man hoppas, runt om i hbg :D Lycka till låter som ett riktigt coolt projekt
ja förhoppnings vis så ska den rulla hela sommaren, har detta som projekt arbete i skolan så man har ju lite tids press på sig osså :D den kommer nog rulla skåne runt då man ska tävla med den, se blir det några resor uppåt osså då jag ska tävla med den också, men får se vad plånboken säger, inte lätt att fixa pengar nu när man gå i skolan.
Rozh
VR6 Guide
Inlägg: 108
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 00:06
Ort: Helsingborg

Inlägg av Rozh »

studiebidraget räcker väll? Räcker det till 2 kebab och ett par byxor så borde det gå ju:P nej ett helvete när man gick i skolan och ville bygga..som tur va jubba jag vid sidan om.
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Rozh skrev:studiebidraget räcker väll? Räcker det till 2 kebab och ett par byxor så borde det gå ju:P nej ett helvete när man gick i skolan och ville bygga..som tur va jubba jag vid sidan om.
hehe klart studiebidraget räcker :D NOT, men jag har rätt mkt som jag ska fixa till folk så man får in lite pengar. Så det ska nog lösa sig :D

kommer lite bilder ikväll.
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Bild

Bild

Bild
Produktion av brädan, et var inte lätt :D

Bild

Bild
Och det färdiga resultatet, ganska nöjd om man säger så :D
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Bild
och bagagen, ett stinger spv 70 batteri sitter monterat i bilen:D

Bild
rivning av donator bilen,

Bild
motor och fram vagn av, ska bara renoveras osså :D motorn har ju gått 27###

Bild


Bild

Den gammla motorn är ur och ska säljas imorgon, sen kommer motor rummet att tvättas och lackas om,sen får jag gå på fram vagnen och bromsar fram.
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Gött mos, så du fick upp några bilder iaf =))
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Kroll skrev:Gött mos, så du fick upp några bilder iaf =))
haha ja, jag tog mig lite tid igår :D ska se om jag får upp lite mer bilder idag osså, ska till verkstan..
Lyngmo
Hardcore VR6:are
Inlägg: 266
Blev medlem: lör 06 dec 2008, 08:56
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lyngmo »

Rozh
vad kör du för bil?
Lyngmo
Hardcore VR6:are
Inlägg: 266
Blev medlem: lör 06 dec 2008, 08:56
Ort: Helsingborg

Inlägg av Lyngmo »

du kör också med hertz... samma som mig det e riktigt okej
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Hertz är riktigt fina grejer :D

var på verkstan idag och fick tvättat en hel del av motorrummet, tänkte lacka de i helgen så man blir av med den lilla rosten där är.
Bild

fick även sålt min gamla motor idag :D så pallen blev lite tommare nu.

Bild
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

Tjenna alla, det händer inte så mkt med projektet nu på grund av att jag håller på för fullt med körkortet :D ska köra halkan imorgon på ringknutstorp :D ska bli så jäkla skojjj, så fort kortet är taget så kommer projektet igång igen..
Rozh
VR6 Guide
Inlägg: 108
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 00:06
Ort: Helsingborg

Inlägg av Rozh »

Lyngmo
kör golf 96 cc
david_malax
VR6-mentor
Inlägg: 485
Blev medlem: ons 06 maj 2009, 14:23
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av david_malax »

NU har jag haft körkortet sen igår :D ( fick låna brosans vr6a :D går som fan)

så nu ska projektet igång, snart :)
Skriv svar