Varmluftspickadollen!

Hur gör du när du vårdar bilen? Dela med dig av din erfarenhet här
Skriv svar
steevo
Vr6 Beroende
Inlägg: 52
Blev medlem: fre 20 feb 2004, 18:05
Ort: Umeå

Varmluftspickadollen!

Inlägg av steevo »

Efter att dragit ut på detta i tusen år så testade jag äntligen i dag! Snacka om magi alltså, som att spraya på svart färg juh :D Framläppen blev ju som jag kan tänka mej att den såg ut som ny, även takvingen fick sej en omgång! Bästa tipset hitills tror jag...! :P
TheDeadDorkster
*Donator*
Inlägg: 1143
Blev medlem: sön 22 aug 2004, 09:29
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av TheDeadDorkster »

Det är extremt bra som du säger. Men har man ingen tid kan man ju alltid använda någon form av plast/vinylpolish.

Jag testade igår själv denna produkt från Sonax. Den är extremt lättarbetat och det går nästan inte åt något alls!
Bild
Respect a mans car, and he'll respect you

min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Mr_Gear
Lustgasare
Inlägg: 382
Blev medlem: sön 18 mar 2007, 22:24
Ort: Göteborg

Inlägg av Mr_Gear »

TDD: Tyvärr så brukar ju alla såna produkter vara borta inom en månad :( Berätta gärna hur den håller sig!

Har upptäckt att det med varmluftspistolen funkar ju inte på all plast, bland annant funkar det inte perfekt på sidolisterna.... Så jag tycker nog att man först ska göra så gott det går me varmluftspistolen och sedan använda någon dyl. produkt för att få perfekt resultat
Bild
Användarens profilbild
Ronnie Mattsson
Site Admin
Inlägg: 1166
Blev medlem: sön 27 feb 2005, 20:24
Ort: Sorunda

Inlägg av Ronnie Mattsson »

Värmepistols metoden går ur med efter nån månad och framförallt har det en tendens att bli flammigt.
Testade detta första gången för 10-15år sedan efter tips från nån gammal lackare.
Testade för att par år sedan igen med en större värmepicka, större yta som värmdes upp=jämnare resultat, men bleknade fläckvis ändå efter ett tag.

Amor-All är mycket bra, drygt, hållbart som konsumentprodukt.
Sen finns det andra produkter som inte säljs till konsument direkt som är stråt vassare, tex CarBrite kan förmodligen köpas hos en rekondare, men dela en dunk med ett par polare så blir det billigt.
Skriv svar