Lackförsegling?

Hur gör du när du vårdar bilen? Dela med dig av din erfarenhet här
Skriv svar
Användarens profilbild
Schiz0frenic
Polerat insug
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 14:56
Ort: NYKÖPING

Lackförsegling?

Inlägg av Schiz0frenic »

Ngn som gjort lackförsegling eller åtminstonde vet vad de innebär? om det är värt priset osv osv. :?: :roll: MVH Martin
| VR6, Probably the best engine in the world |
Användarens profilbild
Danis
VR6 newbie
Inlägg: 44
Blev medlem: fre 06 jan 2006, 02:23
Ort: Nacka
Kontakt:

Inlägg av Danis »

Jag gjorde lackförsegling i våras hos carclean center på sveavägen. bilen blev ju ruggigt enkel att tvätta.. men vet inte om jag tycker det var värt det. kostade 2000 om jag inte minns fel.
Snart klar!
Användarens profilbild
VR6istheshit
VR6 Guide
Inlägg: 106
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 16:20
Ort: V-ås

Inlägg av VR6istheshit »

Jag la teflon lackskydd på en utav minna bilar jag hafft och det vart som ett barn ärsel,polering innan förståss.

Jag har själv jobbat på en rekond firrma och jag vet att har man lackt på ett lackskydd så kan man glömma allt som har med vax att göra iaf,bara på med avfettning o spola av då slipper man också alla små tvättrepor som blir efter svampen t.ex.

Så om jag får säga så tycker jag att ett lackskydd är klart värt,lättare att hålla ren o snygg.

MVH
Man blir aldrig för gammal att leka med bilar=)

Min Volvo 855R http://www.garaget.org/?car=210062
3xiM
Hardcore VR6:are
Inlägg: 204
Blev medlem: sön 03 jun 2007, 18:41
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av 3xiM »

VR6istheshit skrev:Jag la teflon lackskydd på en utav minna bilar jag hafft och det vart som ett barn ärsel,polering innan förståss.

Jag har själv jobbat på en rekond firrma och jag vet att har man lackt på ett lackskydd så kan man glömma allt som har med vax att göra iaf,bara på med avfettning o spola av då slipper man också alla små tvättrepor som blir efter svampen t.ex.

Så om jag får säga så tycker jag att ett lackskydd är klart värt,lättare att hålla ren o snygg.

MVH
Har min bil lackbehandlad, vad är det för avfettning? hur funkar det?
VR6 ;)
jakethesnake
Ny här
Inlägg: 4
Blev medlem: fre 30 nov 2007, 14:06

Inlägg av jakethesnake »

med avfettning löser du vell allt? det är vell iaf så med en vaxad bil!?
Veidec_racing
Vr6 Beroende
Inlägg: 51
Blev medlem: mån 11 jul 2005, 10:38
Ort: Ullared
Kontakt:

Inlägg av Veidec_racing »

avfettning löser bara asfalt ,tjära och gummi rester som ligger på vägen eller kommer från sin egna bil. resten får man ta med ett så kallat alkaliskt medel som micro avfettning som löser allt som kommer från himlen som tex koda från träd och fågel skit. vill man sen ha bilen ändå renare så ta bara en svamp som sväljer mkt vatten och ett riktigt bra vax shampo. auto smart har ett som heter duet och det är ett hyfsat shampo som man ska blanda i vatten.
Behöver du råd om bilvård? Fråga mig. 070 510 42 57 jag utför även jobb själv!!!

VEIDEC RACING

MVH: :twisted: David :twisted:
Användarens profilbild
eMiL
Moderator
Inlägg: 1989
Blev medlem: lör 16 sep 2006, 20:38
Ort: Göteborg

Inlägg av eMiL »

Heter det Micro avfettning eller kommer det ifrån butiken Micro? :D

Släng gärna upp lite rekommendera produkter till hyffsade priser.
Verkar ju som om du har koll på läget ;)
VW Golf MK4 R32 2003
Audi RS3 2016
Veidec_racing
Vr6 Beroende
Inlägg: 51
Blev medlem: mån 11 jul 2005, 10:38
Ort: Ullared
Kontakt:

Inlägg av Veidec_racing »

jo jag har lite koll på de men jag glömde att nämna en sak angående micro å de e att på sikt om man använder det mkt så är det så att micro suger ut det mjukgörande i plasten. om du tex har sett volvo v70ns bakljus så ser dom ofta väldigt bleka ut, dom lite äldre vagnarna då. Det är för att det inte finns något mjukgörande kvar i plasten och gör den då väldigt skör och kan lätt gå i bitar vid minsta stöt den får.

Priser på grejerna är lite värre eftersom att vi alltid köper i fat på 208 liter då kostar ett sånt ca 2500 har jag för mig.

och det heter micro och är inte köpt där :D

säg vad det är som du vill göra med bilen så kan du få en prislista.. Om du nu inte vill att jag fixar till pärlan åt dej?
Behöver du råd om bilvård? Fråga mig. 070 510 42 57 jag utför även jobb själv!!!

VEIDEC RACING

MVH: :twisted: David :twisted:
Skriv svar