Rost skada och lackera...

Hur gör du när du vårdar bilen? Dela med dig av din erfarenhet här
Skriv svar
r.j.ortega
Polerat insug
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 19:20

Rost skada och lackera...

Inlägg av r.j.ortega »

Någon som har haft lite rost på en vitt golf och lackat över?!
Kan ni ge mig lite tips på hur man ska undvika nyans skillnader?

Bilen skall lagas och målas på följande ställe: Motorhus. under sidolister på förar och passagerar sidan (enbart vänster sida) grillen...


*justerat ditt inlägg, läs igenom dina inlägg innan du postar! //jahappz*
TheDeadDorkster
*Donator*
Inlägg: 1143
Blev medlem: sön 22 aug 2004, 09:29
Ort: Norrbotten
Kontakt:

Inlägg av TheDeadDorkster »

Törs jag fråga om du har dyslexi? Förövrigt saknas i alla dina inlägg alla former av meningsbyggnad och skiljetecken. Kan du nästa gång vara så vänlig att läsa genom dina inlägg innan du bestämmer dig att skriva något?

Anledningen att jag skriver detta är eftersom jag nästan inte förstår några inlägg alls du har på detta forum. Det finns knappt ens en mening i dina inlägg som kan kallas sammanhängande.
Respect a mans car, and he'll respect you

min VR6@ Garaget http://www.garaget.org/?car=332605" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Kroll
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1482
Blev medlem: fre 07 okt 2005, 22:14
Ort: Göteborg

Inlägg av Kroll »

Vit är ganska svår att se nyans skillnad. Men bäst svar får du utav en lackerare när du visar upp bilen.
Användarens profilbild
Pouzar
V.I.P
V.I.P
Inlägg: 1431
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 13:32
Ort: Gävle

Inlägg av Pouzar »

Tack Alexander, tänkt skriva detta med.
Inte för att klaga el dyl, men rätt meningsbyggnad och lite bättre förklaringar underlättar både för dig och dom som ev kan hjälpa dig.


Nyansskillnad beror på hur sliten lacken är och hur anpassad den nya färgen är...
r.j.ortega
Polerat insug
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 19:20

Inlägg av r.j.ortega »

Opps:S
såg det ursäkta, men tar det inte så bokstavligt!!!

tacksam för svar och har pratat med lackeraren.
Det blir ju inte 100% exakt samma nyas men som jag har läst på andra forum att man kan lura ögonen genom att "meryta" färgen =)

Återkommer med svar för resultat när lackeraren är klar.
Xinfinity
Tändkabel
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 19 maj 2011, 14:19

Inlägg av Xinfinity »

meryta innebär: om du ska lackera tillexempel en framskärm så dimmar du ut baslacken halv vägs till dörrens mitt, det gör du samtidigt som du lägger basen på skärmen. sen lägger du klarlack över hela dörren och självklart på skärmen också. på det sättet lurar du ögonen för att minska färgskillnaden.
Skriv svar